Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на Брава 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Високи обороти на Брава 1.2 16V

    Здравейте, колеги! Колата ми откакто стана студено времето почна да вдига високи обороти, като я запаля за около минута държи 2500-3000 оборота, като седи малко на място падат на 800-850. При движение при освобождаване от скорост вдига около 2500-3000 (като плават в тези граници ту падат ту се вдигат) и като спре колата се нормализират пак на 800. Изчетох доста теми и вчера изчистих дроселова клапа, направих адаптацията след това. Ефект: никакъв. Също така разбрах че на 1.6 може да се изчисти стъпков мотор, а на 1.4-не ... за 1.2 не видях нищо и реших да не пипам нищо там да не стане по-лошо.Също така при движение от както съм купил колата като я пусна по инерция известно време и като изстине ми светва лампичката на таблото fault in injection system. Не знам дали има връзка с оборотите но лампичката си светеше и преди като не вдигаше обороти.Ще Ви бъда много благодарен, ако дадете някои съвети как да подходя, че в това студено време хич не е хубаво на студен мотор 3000 оборота, а пък и хората как ме гледат по светофарите не е истина .... Предварително Благодаря!!! П.С. Колата се кара само на бензин - никога не е имала газова.
    Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

    #2
    Закачете я на мес и проверете лймбда сондата и термодатчиците
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      S_BANKOV написа:
      Закачете я на мес и проверете лймбда сондата и термодатчиците
      Ще пробвам, благодаря! А на този мотор стъпковия мотор чисти ли се понеже е с ТПС на едно?
      Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

      Коментар


        #4
        Не се чисти.Закачи я с МЕС, да видим откъде светва лампата и тогава ще теоретизираме.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          Със сигурност има записана грешка, някъде бях чел като вариант да е от МАР сензора но първо виж какво ще покаже след диагностиката.
          Fiat Brava 1.2 16V 80 к.с 2001г.

          Коментар


            #6
            Здравейте колеги, днес си получих кабела за диагностика закачих колата и единствената записана грешка беше с номер P0115 (Термостат за смяна). Все още ми играят оборотите за съжаление ... Имате ли някакви идеи към какво да се насоча ?
            Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

            Коментар


              #7
              Re: Високи обороти на Брава 1.2 16V

              a4o1000 написа:
              ...направих адаптацията...
              На този двигател адаптация се прави само през диагностиката. Ако си я правил с махане на акумулатор, палене на студено, без газ,гасене, пале... и други форумни писания, да знаеш че нищо не е станало, започни от нея.
              Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

              Коментар


                #8
                Re: Високи обороти на Брава 1.2 16V

                nicko написа:
                a4o1000 написа:
                ...направих адаптацията...
                На този двигател адаптация се прави само през диагностиката. Ако си я правил с махане на акумулатор, палене на студено, без газ,гасене, пале... и други форумни писания, да знаеш че нищо не е станало, започни от нея.
                Точно тази адаптация бях направил с палене и гасене. Сега потърсих из форума как се прави адаптацията чрез компютър, но неможах да намеря информация. Ако може някой линк или клип, да не пък да взрма да зацапам нещата повече....Става въпрос за Reset Idle actuator или Reset self-adapt. param. and idle actuator?
                Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                Коментар


                  #9
                  - Reset Idle actuator се използва при монтиране на ново моторче за празен ход, или по-точно - сензор за положението на дросела(TRS), те са в един корпус. Така казваш на компютъра че отчетената в момента позиция е "нулева", сензорите идват с производствен толеранс и имат нужда от калибрация.- Reset self-adapt. param. and idle actuator - прави по-горното, но и ресетва параметрите за работа на моторчето за празен ход. Компютъра има някакви "очаквани" как двигателя ще реагира на управлението, а с времето те се променят и има нужда от обучение.Направо пуска Reset self-adapt. param. and idle actuator, ако не помогне и няма грешки за температурни сензори, ламбда... си за ново моторче за празен ход.
                  Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                  Коментар


                    #10
                    И на мен ми е интересно как става номера. Аз имам МЕС 1.7 но с него май не става.

                    Коментар


                      #11
                      nicko написа:
                      - Reset Idle actuator се използва при монтиране на ново моторче за празен ход, или по-точно - сензор за положението на дросела(TRS), те са в един корпус. Така казваш на компютъра че отчетената в момента позиция е "нулева", сензорите идват с производствен толеранс и имат нужда от калибрация.- Reset self-adapt. param. and idle actuator - прави по-горното, но и ресетва параметрите за работа на моторчето за празен ход. Компютъра има някакви "очаквани" как двигателя ще реагира на управлението, а с времето те се променят и има нужда от обучение.Направо пуска Reset self-adapt. param. and idle actuator, ако не помогне и няма грешки за температурни сензори, ламбда... си за ново моторче за празен ход.
                      Има ли значение дали се прави на студен или горещ мотор? Още утре ще направя процедурата и ще пиша какво е станало.
                      Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                      Коментар


                        #12
                        Направих калибрацията днес. Като я запалих мотора държеше ниски обороти и работеше равномерно, след като потеглих на празен ход оборотите пак почнаха да шават. Мисля че нямаше ефект от процедурата, явно проблема е от някъде другаде за съжаление.П.С. Като сменя термостата ще пиша дали има промяна.
                        Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                        Коментар


                          #13
                          Грешката която си писал води до сензора за температурата на двигателя, може в него да е проблема, а не в термостата. С диагностиката можеш да гледаш какво отчита в реално време, и не само него. С малко занимаване може да проследиш какво се случва с температурата на двигателя, на входящия въздух, вакума в всмукателните колектори, ламбда сондата, и положението на дроселаната клапа, даже и графики може да си направиш.От това което си писал до сега аз мисля че точно в сензора за температурата е проблема. При затопляне на двигателя, компютъра не разбира за това, и продължава да подава горивно (и отваря дроселанта клапа) като за студен двигател, и оборотите се качват.Не бързай да си цапаш ръцете, термостат се сменя много лесно, но сега е модерно да се работи с клавиатура и мишка което не е лошо, спестява нерви, разправии и средства.
                          Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                          Коментар


                            #14
                            А показанията на температурата нормални ли са? Аз имах същия проблем и уж си имах прано, но стрелката не показваше оптималната работна температура и ми светваше инжекциона, съобщението ми беше за температурен датчик, който смених, но реакция никаква, тук във форума един колега ме посъветва да сменя термостата и всичко си дойде на място.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте отново, смених температурния датчик обаче пак но много по-рядко си вдига оборотите. На свободна на ход държи 1200 оборота като спря на място след няколко секунди падат на 800 и заковават там. Положението в момента е поносимо, но пак има някакъв проблем, който трябва да се отстрани.
                              Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                              Коментар

                              Working...
                              X