Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От моно към карбуратор?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От моно към карбуратор?!

    Днес ходих да оглеждам едно Типо за части, от което ще си свалям амортисьори и други работи.Колата между другото обаче се оказа карбуратор и с другото запалване с долното делко.По каталог разликата между моноинжекционния и карбураторния двигател е 8 к.с.(нямам представа дали са заради карбуратора или има и други разлики), което не е малко. Идеята ми обаче е да си оставя моето си запалване с разпределителя горе и само да откача моното и да монтирам карбуратора. Дали ще работи добре или иска и смяна на запалването? Предполагам,че с долното делко ще може човек да се заиграва с предварението и закъснението,което за газ не е никак лошо особено за постигане на оптимално вървене и разход.Всякакви съвети от запознати по темата ще са полезни
    EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
    Fiat Punto 1.2 16v Sporting

    #2
    Кой мотор е и с кой карбуратор?
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      #3
      Делкото като го въртиш най-много да размениш реда на запалване. Не се определя аванса от него. При тебе трябва да има датчик за положението на коляновия вал. Ако него го преместиш може да промениш аванса.
      FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
      FIAT Punto sx 75 '94

      Коментар


        #4
        1.4 е двигателя.Карбуратора не го знам какъв е...не е ли един вид само? Двукамерен е,с плочка отгоре за газта...предполагам някакъв Вебер.С пластмасова филтърна кутия отгоре като на моното.Не е с металната "капа" и кутията в подкалника.Това е,което мога да дам като информация.Не съм оглеждал много карбуратора,защото бях отишъл за друго.Тази ми идея се зароди после Иначе за датчика ми е ясно,но карбураторните вариант не са ли без датчик на кол.вал ами само с безконтактно делко(като на Лада)-демек датчика е в тях?И като мърдаш делкото съответно променяш и ъгъла на запалване?
        EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
        Fiat Punto 1.2 16v Sporting

        Коментар


          #5
          Такъв е:https://cdn.riastatic.com/photosnew/..._26418944m.jpgМисля,че 1.6 двувалката е с един отгоре правоъгълен пак Вебер.Ако имаш предвид дали е такъв - не, не е.
          EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
          Fiat Punto 1.2 16v Sporting

          Коментар


            #6
            Така, значи запалването няма значение какво ще ти е. Първо карбуратора е това, което дава повече сила, понеже моторите са идентични. Даже мога смело да я заявя, че 1.4 с карбуратор върви повече от 1.6 с моно. За да го сложиш обаче, ще ти трябва и колектора понеже е различен отвора отгоре. На карбуратора е двойно по-голям общо взето заради двете клапи. Това не е чак такава болка за умиране, но освен това този карбуратор е с електронен празен ход посредством един соленоид в него. Не че не може да минеш и без него, но сигурно оборотите ще са ти по-високи. Загледай типото в предния ляв калник, там е електрониката, която го управлява този соленоид. Имай предвид че и разхода ще е по-висок! Иначе твойто запалване предполагам е digiplex. Там делкото колкото и да го въртиш няма да промениш предварението, понеже няма датчик в него и се ползва само за реда на запалване. Предполагам и от това идва лекото объркване на колегата. 1.4 запалването е най-просто и както си казал ти е като безконтактното на лада. Аз като си сложих 1.6 двигателя си ползвах старото запалване с долното делко въпреки че мотора е от новия тип, т.е. само с бобини.
            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

            Коментар


              #7
              Колега, ако си търсиш 1.6 моноинжекция, двувалка имам.

              Коментар


                #8
                Да за колектора знам и ще го взема с него.Ще огледам в калника за тази електроника.Запалването няма да го кормя ще си карам с моето.За разхода какво да ти кажа.Мен в града под 12 не ми пада...стига и до 15.Така,че надали ще е нещо по-страшно.Аз дори си мисля,че газифицирана кола с нормална уредба с карбуратор би била по-икономична отколкото докато е с моното...имам си някакви мои разсъждения,които може и да не са правилни...така,че сега е момента да видим дали не съм в заблуда.Така или иначе ще го взема и пробвам и ще видим какво ще се получи.Ако нещо пък не остана изкефен винаги мога да върна старото положение,а него да го сложа на другия "вечен проект",защото ми се струва,че е с доволно големи дросели -> 32/34 ако не ме лъже информацията в Гугъл...Сега съм с 32/32 и мисля,че иска оооще малко Колега мерси за предложението,но този двигател иска и доста други работи да се сменят,за да влезе в 1.4 Типо и честно казано не ми се занимава да ги диря и да се впускам чак в такива проекти с ежедневната си кола.Просто случайно мернах,че е с карбуратор и тоя "тунинг" ще е много бърз и лесен за изпълнение
                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                Коментар


                  #9
                  Ако ще се кара на газ, моното е по-добро. Или еднокамерен карбуратор.За двукамерен трябва да разделиш по въздух двете камери, кето няма как да стане при този, получава се при старите Вебер, като на Лада, Уно.Ако искаш да караш на бензин, работата е друга.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    Ми аз си карам предимно на газ,но като ще се раздава газ естествено ще се обръща на бензин.Аз не го знам след толкова каране на газ дали работи на бензин нормално,но ще го издокарам няма къде да иде.Сега в момента на газ колата ми върви повече отколкото на бензин Но така или иначе ще го взема.Все ще влезе в употреба ако не Типо-то на другата.Някъде беше пуснал снимки как се разделяше въздушния поток на двете клапи на руски карбуратор ако не ме лъже паметта.Къде мога да погледна пак как беше схемата.Мисля,че може да ми влезе в употреба
                    EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                    Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                    Коментар


                      #11
                      Всичко опира до настройка при карбуратора. Принципно колегата е прав, 2-рата клапа много трудно се гласи за газ и аз карах само на 1ва, което за мене не беше кои знае какъв проблем. Какво ще рече това... накратко ако сриташ газта до доло колата само бучи. Т.е. не няма достатъчно газ. Не ми беше проблем понеже 2-рата клапа се усеща на педала и колата си вървеше доволно и само на 1-вата, да не говорим че е и по икономично. Е сега ако исках да се гоня с някой или бързах да изпреварвам си превключвах на бензин и излитах. Междудругото ще ти трябва и тройник за бензина, за да връща неизползвания бензин от карба към "рестото".
                      ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                      // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                      Коментар


                        #12
                        Моното е по-добре за газ - има по-голям диаметър на дросела, а и е само един, както спомена колегата нагоре.За карбуратора да не забравяме че има нужда и от различна бензинова помпа.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #13
                          Че колко му е диаметъра на дросела на моното ?! Като на карбуратора са 2 клапи едната 32 мм и другата 34 мм. Отвора на колектора е двойно по-голям от този на моното!! Може и със неговата бензинова помпа, затова съм писал отгоре че само трябва да сложи тройник за да връща оставащия бензин назад.Едит: Колкото до това кое е по-добре за газ, може да се каже че и двете са добри. Както казах 1.4 вървеше страхотно на газ и на бензин. Разхода на газ беше 7/100 извънградско до 90 км/ч и 8/100 при 120 км/ч. След като сложих 1.6 разхода се вдигна с около литър, но пък ускоряваше по-добре и имаше по-висок въртящ момент.
                          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                          Коментар


                            #14
                            Колеги пак съм аз.
                            Бях й набрал на тая кола и реших да се развеждаме,но явно не е дошло времето и съдбата определи да сме още време заедно...

                            Последно време имам повишен разход особено в града...двоен на този извънградско...сменил съм свещи,кабели,дистрибуторна капачка,палец,изпарители няколко броя и промяна няма.Не мисля,че съм такъв некадърник,защото винаги съм си настройвал колите сам и съм си ги правел да вървят и горят прилично.И стигнах до извода,че цялата тая компютърно-моноижекционна-диджиплексова система ме дъни и е време да направя поне опит да видя дали ще се окажа прав.Отделно на бензин дюзата ми умря и не работи...реших време e да предприема нещо.

                            Четох доста в руските форуми.Там масово руснаците имат такива проблеми като повишен разход и други и си ги решават с монтаж на техните си карбуратори и запалителни системи.Монтират предимно безконтактно делко от Самара 2108 отгоре на вала(по-рядко долу в блока от така наречената Класика) и карбуратор ДААЗ 2108/21083(познат като Солекс поради лиценза) като единия е за 1.3,а другия съответно за 1.5.Реших да вървя по-утъпканите пътеки вместо да търся пак някакво карбураторно Типо(с тоя човек не се разбрахме нещо и не взех нищо) и си свалих от една изхвърлена Самара карбуратора,който е супер ценен,защото е 21083 и се среща рядко особено каран само на бензин.Делко нямаше на нея и затова си взех от едно комби 2104 долно с чукче...не е като безконтактното,но на първо време и то ще свърши работа да видя поне за какво ще иде реч.Обещали са ми такова от 2108,но там ми се струва,че ще има доста повече игра,за да стане,отделно идва много близо до акумулатора,а това става доста по-лесно.Взех си също така жилата за газта и смукача както и от едно Типо резервно жило за газта ако се наложи да си правя 2в1 да не режа моето

                            Та за делкото какво се исказа да стане-скъсяване само.Скъсих го с 35мм.,за да пасне долу в блока на Типото.Ладовото е по-дълго.Имайте предвид,че на Лада са два модела - късо и дълго.Моето е от 1.3 ремък и е късото...както на 1.2 и 1.3 верижните мотори.На 1.5/1.6/1.7 делката са по-дълги и ще трябва да се скъсяват повече.Надали са останали много ентусиасти,които ще правят такива работи,но споменавам да не прочете случайно някой последен самурай темата и да реже на доверие...пък не се знае ако ви умре фиатското делко спокойно може да си сложите от Лада кеф ви с чукче,кеф ви с датчик на Хол...намират се доста по-лесно.Двете части на оста се правя с обратна резба мъжка и женска,за да не се развие докато се върти.Остана само да си взема едно ново чукче,да го регулирам и да навържа малкото кабеляци.Оригиналната система(разпределител/комутатор/бобина) ще си остане там като резервен вариант.На ладовата иска само да й прехвърля + от моята бобина,а всичко останало си остава по местата.

                            За карбуратора си пазя колектора от Уното.Отгоре имаше оригинален фланец между него и моноинжекцията с междуболтово почти като на карбуратора,но отдолу дупката не е овална както очаквах,а отново си е кръгла.За тази цел си взех най-различни борчета да го разстръгвам.Отделно има за избиване една тапа,да се нареже резба и прехвърли един щуцер,че оттам си вземам подгрев на изпарителя,така че ще има занимавка,за да стане хубаво.Още не съм го почнал в интерес на истината,но ми трябват още неща като филтърна кутия от Москвич 2141/21412,капака върху карбуратор с гумения тампон под него,гофрирания маркуч между капака и филтъра и един клапан на карбуратора за ППХ,който някой бе свалил преди мен...идеята ми е да си карам на газ,така че без филтър няма как да се движа с колата.Отделно трябва и да го разпробия за газта.Не е кой знае какво ама си иска пак занимавка и време...На блока има място за механична бензинова помпа,така че ако всичко е ОК и колата ще си остане с насадения карбуратор ще си взема една мех.помпа,ще си направя една сонда в резервоара и ще махна ел.помпата,един бензинов клапан отпред и ще си работи и на бензин като хората.Този карбуратор си има обратен бензин и е доста икономичен като е що горе в час между другото

                            Имам идея на първо време да откача ТПС и стъпковия мотор на моното и на негово място да сложа планка с болт,който да натиска палчето на моното и така да си регулирам дроселовата клапа като на карбуратор ръчно.Смукач няма да има,но той загрява бързо и мисля,че няма да ми е много нужен...на другата ми кола стана една година откак се скъса жилото и си се оправям и без смукач Има и откъде да се вземе вакуум за вакуум-регулатора на делкото,така че може и да се получи добре.Един вид еднокамерен карбуратор само на газ ще се получи.

                            По-нататък ще кача и някоя снимка на нещо готово,за да е по-интересно
                            Последна редакция от white_shark; 16.12.2016, 02:52.
                            EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                            Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                            Коментар


                              #15
                              Правиш грешка. Електронното запалване е неизмеримо по-добро и надеждно от механичното. Щом караш на газ, карбуратор не ти е необходим. Моноинжекцията е по-добра в тоя случай. За да я възстановиш и направиш вечна просто занеси дюзата за почистване на ултразвук, с едно реле спирай бензиновата помпа когато си на газ и никога няма да имаш проблем с бензина. Високия ти разход градско е вероятно защото я палиш и караш студена на газ.

                              Коментар

                              Working...
                              X