Имам проблем с нов Фиат 500L,POP STAR,закупен от ФиатАуто,изкаран е преди седмица-1.4 бензинов двигател,95 к.с.,6-степенна скоростна кутия. Карах я до 130-140км в София,а през уйкенда я изпробвахме до морето и сега е на около 1100км изминати.Още в София при първите ми излизания по Околовръстното забелязах,че бавно и трудно набира скорост.И на дълъг път установих,че е тромава при набиране на скорост.На магистралата я карахме със 130-150км/час.Установихме,че харчи 7.2л/100км. при такова каране.Поддържаше около 3200 оборота при тази скорост.По наклон надолу се държи добре и добре ускорява,както и на правите участъци.Прави ми проблем най-вече при изкачване на наклон.Ако съм на по-горна предавка-съответно 6 или 5-та скорост е много бавна.Когато веднъж е ускорена е без проблем.Компютърът не ми показва,че иска по-ниска предавка.Ако мина на 4-та горе-долу вече става по-добре.Тъй като при 6-степенната скоростна кутия установих/?дали е така?/,че 4-та скорост е горе долу равна на 3-та при 5-степенната кутия,то това не ми се вижда нормално.Проблемът е в бавното набиране.Затруднява ме при изпреварване,ако някой ме настигне с по-голяма скорост и трябва бързо да изпреваря,тя се измъчва дори при натиснат до дупка педал на газта. Моля за мнение относно този проблем.Тъй като до сега карах японска кола с 1.3 двигател и 94 к.с. и тя беше много пъргава,сега съм озадачена от поведението на фиата.Дали това е нормално и е въпрос на време да свикна или трябва да се търси причина. Другият проблем,който имам е със запалването сутрин.Колата е гаражна и сутрин темрературата е около 8 градуса.При запалване на двигателя иска около1-2 мин. за загряване като двигателят "тресе",а единият път ми направи проблем и като отпуснха съединителя-загасна,т.е. иска ми при загряване да държа крак на съединителя около минута.Дали е нормално? Благодаря на всички,които ще ми отделят време да отговорят.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат 500L слаб демараж
Collapse
X
-
Не ти ли обясниха, че първите 1500км не трябва да се настъпва много колата, защото двигателя се разработва?Колега си купи Рено Каптюр и няколко пъти му се обаждаха да му напомнят да не минава 3000об за дълго време, а ти си я пържил яко.Имаш прекалено големи очаквания от 1.4 мотор.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
Ами преди да тръгна на път се чух с механика от сервиза на Фиат и попитах как да карам колата на дълъг път и дали трябва да следвам някакви правила.Той ми каза да си я карам нормално колата.Да кажа само,че съм жена шофьор.Но я карахме заедно с мъжът ми и двамата сме на едно мнение,че не тегли добре и освен това смятаме,че харчи много.За магистрала 130 км в час са нормални и при 6-та скорост би трябвало да е най-добре за колата. Дано след известни километри наистина има някаква разлика.Много се надявам.В противен случай ще остана разочарована от избора си.На визия е много добре,но не е това,което очаквах. Замислям се върху това дали купето не е малко голямо за този двигател и затова по-трудно ускорява.Има ли логика в това?
Коментар
-
Аз смятам, че поведението на автомобила, относно ускорение и разход при скорост 130-150 е напълно нормално, особено с повече от 1 човек и багаж. Все пак говорим за 1.4 95коня, дават й почти 13сек. до 100км. Аз когато си купувам кола, винаги си казвам това, дали по-големият мотор не е по-удачен избор. Това че е по-мощен, не означава на 100%, че е с по-голям разход. А може просто да не си свикнала на колата. А това че тресе при студен старт, не е зле да наминеш през сервиза.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Да,ще я закарам в сервиза да я тестват.Това,което ми прави впечатление е,че двигателят на колата е много малък съпоставимо с купето.Понеже не съм карала италианска кола започвам да мисля,че са нежни и слаби коли.Така или иначе ще си я карам и ще и свиквам.Иска ми се,обаче,да станем приятелки с нея!
Коментар
-
Така са тези Фиатки. С дълга 6-та предавка.Относно японката то съм сигурен, че сега а Фиат-а на 4-та сигурно е била с толкова обороти, колкото на японката си на 5-та или 6-та.И разхода не е толкова голям, а е напълно нормален за бензинов автомобил. Като го покараш още малко то ще падне с едно половин литър надолу.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Определено има пръст в проблема и това, малък двигател-> голямо купе-> изисква се повече мощност за достигане на някаква скорост-> повече натискане на педала на газта-> по-мудно ускорене-> по-голям разход. Аз поне така виждам нещата, 1.6 16v 120кс би бил доста по удачен избор, найстина се надявам да се оправи количката и да няма проблеми. (аз лично харесвам по-големите мотори и може би за това избрам най-големят), но предвид габаритите на колата за мен най удачният вариант е 120 кс.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
flippy89 написа:Определено има пръст в проблема и това, малък двигател-> голямо купе-> изисква се повече мощност за достигане на някаква скорост-> повече натискане на педала на газта-> по-мудно ускорене-> по-голям разход. Аз поне така виждам нещата, 1.6 16v 120кс би бил доста по удачен избор, найстина се надявам да се оправи количката и да няма проблеми. (аз лично харесвам по-големите мотори и може би за това избрам най-големят), но предвид габаритите на колата за мен най удачният вариант е 120 кс.
Коментар
-
Дано с разработката спадне и разходът на горивото.Ядосвам се като гледам по каталог - градско 8.3;извънградско 5; комбиниран 6.2. За една седмица каране комбинирано на таблото изписва 7.7 разход.Вече е на около 1350км.Днес я тествах по завоите до Бистрица и горе-долу добре се държа,като на стръмните участъци превключвах на 3-та и 4-та предавка,за да дърпа добре.Но ако реша по наклон да настигна и изпреваря мисля,че няма да се справи.Много е мудна.Изчаквам още малко да я покарам,за да знам какво да говоря и ще я тествам в сервиза.Освен това в топлото време около 11 градуса/в гаража/ сутрин пали добре и не тресе двигателя.Щом паднат температурите отново ще даде проблеми.Не си представям ако колата зимува отвън какво ще се получи. Благодаря ви за отговорите!
Коментар
-
Разхода по каталог е мерен в лабораторни условия (колата е на валеци) при постоянна скорост от 90 км в час, няма въздушно съпротивление и т.н... Реално всички така го мерят в Европа и за това после реалния разход е по - висок, ама това за мен е проблем на законодателството в Европа. В САЩ скоро Хюндай май бяха платиха доста пари щото разхода бил 10% по - висок от обявения... Разхода ще падне ама все пак за атмосферен бензин (реално не съм сигурен какъв е мотора) мисля, че е Ок. Относно вървежа колегите вече обясниха, колата е тежка, мотора е малка кубатура, незнам дали трябва да очакваш чудеса от него.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар