Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с палене Фиат Браво 2.0 /20V 96 год.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с палене Фиат Браво 2.0 /20V 96 год.

    Вчера сутринта се прибрах в София - 150 км пробег - никакви проблеми - дори не карах бързо, не повече от 120 км/час - бях уморен. Загряването в норми - стрелката не се е качвала нагоре от средата.Ок - пристигам и паркирам пред офиса около 11 часа - в 19 си тръгвам, ама тц - лампата за инжекциона гасне след теста, след секунда светва. АБ е ок, стартер върти - тази лампа от време на време примигва, но по-често свети постоянно. Ключа се опознава, т.е. гасне иникацията му.Изчетох доста теми - но подобен ефект не срещнах - след нормално функциониране - без някакви предварителни индикации да изпадне в това състояние след гасене на мотора.Свалях и чистих свещи - бобините с лулите са здрави "на първо четене"Диагностика няма как да правя - освен ако някой знае спец който прави посещения на място, моля за инфо.Откачах кабела на датчика на картера - видимо е чист.Има допълнителна алармена система на която отдавна махнах генератора и свирките, т.е. ползвам я само за откл/закл. Откачах куплунга с кабелите и - все тая с паленето.Някакви идеи?
    Bravo 2.0/20V 1996 г.

    #2
    Погледни бушоните как са. Ако и там всичко е наред и бензиновата помпа я чуваш то без диагностика може би няма да успееш да разбереш в какво се състои проблема.
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    Коментар


      #3
      Проверих ги сега - и 10А/под жабката/ и 30А са изправни. Проверих и масата на куплунга на бензиновата помпа - има я. Върти и помпата.Направи ми впечатление, че след поставяне на предпазителя 30А и подаден контактен ключ - теста изгаси лампата на мотора. При опит за запалване примигна и остана светеща.Сега съм изключил този предпазител и ще го оставя поне половин час. Мисля преди да го включа да почистя свещите - може би са мокри от толкова въртене.
      Bravo 2.0/20V 1996 г.

      Коментар


        #4
        След като престои изключена веригата на 30А- аз я държах 1/2 час - при подаване на контакт всичко се инициализира коректно, и лампа мотор гасне. При въртене на стартер няма заплване. И пак се задейства сигнализацията след 3-4 секунди.Вероятно не върти бензиновата помпа. Не съм сигурен при подаване на конткакт само трябва ли да се чуе въртенето и?При проверка на свещите, само на 1 цилиндър беше мокра, всичките 4 други са сухи.Проверих релетата /свалях ги и с ток включват нормално/ - 10А предпазители за ламбда сонда и бензинова помпа - здрави.Някой има ли идея къде е куплунга на бензиновата помпа при/покрай резервоара?И как е свързана - прерових SM и не откривам как я свързват при резервоара.
        Bravo 2.0/20V 1996 г.

        Коментар


          #5
          Бензиновата помпа си работи ОК. Смених профилактично датчик колянов вал - и новия има същите показатели /измерени с омметър - 900 ом/ както и сваления. Ефект няма - не пали.Днес намерих спец с Бош тестер и лаптоп - на място дойде и ... ’фазовия сензор’... Ще се влиза в бокса, ясна работа...Но като и дойде реда.После се заиграх и го мерих /между 8 и 12 пин на куплунга на компютъра е/. Държи се ’полупроводниково’ - в смисъл само в едната посока има омически показания но много високоомни 93.5 кОм. То че е датчик на Хол и следва по такъв ’полупроводников’ начин да реагира на мултицет - ясно, само не знам колко следва да се мери - няма такова инфо в SM. Някой мерил ли е такъв датчик?Гложде ме някакво съмнение че и той не е виновния...ПП. И един допълнителен забавен тест - преди време писах за ремонт на еърбег централката - работи 2 години след това и пукна - продължи да прогаря гетинакса и обезсмили ремонта и. Купих 2 ра употреба - същата, отворих я - изглеждаше като нова. Но не се опозна с моя комп - и я зае**х тогава. Днес, когато човека ми звънна че ще идва за теста - реших и я монтирах. След ’радостната’ вест за фазовия сензор го накарах да тества еърбега - пусна тест - няма грешки... Как няма му казвам - ето лампата си свети...Той се почеса и каза - ще пусна изтриване на грешки макар че няма -.... и централката се запозна с моя комп. Неведоми са пътищата софтуерни...И за тоя сензор се чудя все още - ако някой има и друга идея ще я проверя /то какво ли не провервах вече, ама тц/
          Bravo 2.0/20V 1996 г.

          Коментар


            #6
            В понеделник ще влизам в бокса - за смяна на тоя фазов сензор. Купен е вече, а и ангренаж, така и така ще се разкоства...Не ме напуска мисълта че нещо не е така... Защо? С разни приспособления успях да изключа от куплунга този датчик /шибана работа/ - извадих мъжкия куплунг в удобна за мерене позиция и се втрещих. Абсолютно еднакви показания, на моя и на новия.Измерванията са в скрийна.Разкостих ЕКУ- нищо озадачително... Веригите на този датчик - в норми.Пълен булшит...Пиша си в тая тема по-скоро за разтоварване... Явно на никой не му се пише.
            Прикачени файлове
            Bravo 2.0/20V 1996 г.

            Коментар


              #7
              Главоблъсканица с продължение- Откачих капачата на кабел вход ЕКУ за мерене под напрежение - и изненада. Фазовия датчик вероятно работи - изходно напрежение към датчика /пин 8 и 12/ при включване на ключа - 4.5 V. Паралелно на мултицета включих светодиоден пробник. При завъртане на стартера - примигват импулси. Което ме кара да мисля че този фазов датчик работи.Мерих и другия, на колянов вал, който вече го смених с нов - омически го има 900 ома. При включване на контакт от ЕКУ се появява нищожно напрежение - едва 0,07 V и при завъртане на стартер нищо не помръдва. Това ме озадачава- защо при диагностика се засича фазов за дефектен, а той вероятно работи, а човека който прави диагностиката ме кара да въртя стартер за да мери обороти на колянов вал и каза че са ОК. А сега де - уж дефектния е ясен, но той се държи прилично, а този на колянов вал самото ЕКУ не подава нищо. При никакви потенциални нива няма как да има и импулси.Имобилайзера работи - чеква ми коректно ключа /имам и още един син - също се опознава/- Линията от него до 47 пин на ЕКУ я има - но има нещо което ме притеснява - при подаване на контакт, по тази шина има 12 волта от ЕКУ - а за да е инфо шина би трябвало да е поне наполовина... Свалях имото - шината влиза директно на краче на един чип 9632MJX - за който чип не откривам дейташит. Но може и да и работи коректно - предаване на код е за кратко време и без осцилограф няма как да се засече.Имам и аларма слагана още от итлианеца - на която преди 7 год махнах свирките и транзистора /стопиха ми един акумулатор/ - и за нея нищо не намирам в нета. Има означение FP590 ES. Куплунга и е с 24 пина, като са опроводени 22. Има светодиод под волана - индицира вкл/изкл и аларм.Дистанционно се управлява - вкл/изкл отваряне/закл на врати - бутон преден капак и врати и всичко си работиМисля че и тя има функция да блокира паленето. Но все още не съм открил кои жици се прекъсват за палене.Ако някой има идея нека я сподели, че ми отложиха влизане в бокса за сряда - заети хората с нашите талиги.
              Bravo 2.0/20V 1996 г.

              Коментар


                #8
                Фазовия датчик служи само за запалването, след това и да го изкормиш колата ще си работи, но загасиш ли я няма палене. Затова може да са различни съпротивленията и там тоците, много ми е мътна тази материя.

                Коментар


                  #9
                  D-rA написа:
                  Мерих и другия, на колянов вал, който вече го смених с нов - омически го има 900 ома. При включване на контакт от ЕКУ се появява нищожно напрежение - едва 0,07 V и при завъртане на стартер нищо не помръдва.
                  Без да съм запознат конкретно с този, а само по принцип... този датчик е индуктивен - намотка върху феритна (наматнитена) сърцевина. При мерене на съпротивление ще отчетеш омичното съпротивление на намотката, при завъртане на стартера то трябва да започне да се променя, заради генерираните от сензора импулси. Може да го провериш и като мериш напрежение - при въртене на стартер ще се появи някакво напрежение. Казвам някакво защото зависи от мултицета ти, и как той ще го отчете.
                  Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                  Коментар


                    #10
                    nicko написа:
                    Без да съм запознат конкретно с този, а само по принцип... този датчик е индуктивен - намотка върху феритна (наматнитена) сърцевина. При мерене на съпротивление ще отчетеш омичното съпротивление на намотката, при завъртане на стартера то трябва да започне да се променя, заради генерираните от сензора импулси. Може да го провериш и като мериш напрежение - при въртене на стартер ще се появи някакво напрежение. Казвам някакво защото зависи от мултицета ти, и как той ще го отчете.
                    Така е прав си - индукционен е, а междувременно се сетих че трябва да се мери на променливо напрежение - генерира си около 1 волт - явно и той си работи.Фазовия пак мерих - по омически - аналогични показания с новия който съм купил и чака за смяна.На 8 - 12 пин при контакт - се получават 4.5 волта, при стартер се вижда отчетливо импулси на светоиодния пробникИмам опасения че и след смяната ще е същото- няма да запали. Четох в някоя от темите че е имало такава ситуация: след смяна на фазовия датчик няма пак палене - после открили нещо в ЕКУ и после запалила ...Това ми се ще да избегна, а и вече смених безмислено единия датчик.Потенциалното ниво на 8-12 (4.5 V) което меря ми се вижда ниско, /но не откривам никъде колко трябва да е/ - което прави и импулсите от датчика с ниска амплитуда- и явно за това не успявам да запаля. Ще чопля в ЕКУ тая верига - да видя дали ще намеря нещо.Нямам представа дали има друга причина да се блокира паленето.
                    Bravo 2.0/20V 1996 г.

                    Коментар


                      #11
                      Обобщена информация до момента- фазов сензор /разпр.вал/- праща 1-2 импулса в секунда при въртене на стартер (на око по премигване на светодиод 8-12 пин на ЕКУ)- датчик колянов вал - ~~ 0,9-1 V аплитуда променливо напрежение /48-49 пин/. (прослушване с високоомна слушалка - вероятна честота около и малко над 100 Hz) Четох че този датчик брои 58 зъба на колелото на кол.вал и пауза - та ако стартера прави 2 оборота в секунда тази честота ’прослушана’ е логична.- проверена верига на фазов елмаг клапан - релето почистено, кабелите по веригата, в т.ч. системното реле и 52 пин ЕКУ -> задействане на реле фазов елмаг клапан - ОК. След няколко завъртания на стартера минава имплулс към клапана /мерено/. Малко след това индикатор ’масло’ на таблото угасва. Т.е. и тази верига работи. Правих и размяна на релета - за всеки случай - без промяна.- Имото работи - гаси ключ индикатор. Проверена цялата ’к’ линия заедно с масата и от Имото до ЕКУ - никакви проблеми. Прослушана също с високоомна слушалка - при контакт - пакет данни хвърчи към ЕКУ и след този пакет ЕКУ гаси лампата - т.е. работи кода. При изкл от контакт ИМО подава пак кода към ЕКУ.- Всички маси, захранващи шини, предпазители - ОК.Ако пак се закачи на диагностика - пак ще покаже ’Фазов сензор’ - но въпросния сензор работи...Веригите на всички сензори, писти, резистори, филтрови C, както и участващите IC в това управление в платка ЕКУ - мерени и в норми (в смисъл без съмнителни пробиви и показания при мерене) - а и повечето профилктично презапоени. Без резултат - поведение същото - не пали.Нито един опит дори за прикихване... При подаден педал газ променя звука /като стар пияница сутрин ’буху буху и т.н/Бензиновата помпа работи - врътва за секунда -две. Като отвия на 1/8 оборот винта на скобата на входящия бензинопровод и теква бензин.Това което не съм правил още -- не съм мерил свещи за високоомен пробив - вадил съм ги и са кафяви още от последната им жизненост. Чистил съм ги от омасляване, все тая.Тези свещи са под 20 х км. Изглеждат добре. А и не мисля че и 5 те ще излязат от строя при нормално изгасване от контактен ключ. Вадих тази на 5 ти цилиндър и я вързах за лулата и за маса - при въртене няма искра.- не съм открил все още има ли опроводяване за прекъсване на запалването от алармата - италианска е и няма схема за нея. Има допълващ модул за обемните датчици но всичките и функиции работят. Имам спомени че преди няколко години влизайки в колата неусетно съм я включил - беше ми в джоба дистанционното - и няма палене, но тогава бързо открих мигащия светодиод и я изкл. Да но сега няма подобна ’грешка’ - и уж всичко е в норми, но тц - няма палене.Сигурно нещо бъркам, но се ошашавих.Някакви идеи?
                      Bravo 2.0/20V 1996 г.

                      Коментар


                        #12
                        D-rA написа:
                        Обобщена информация до момента- фазов сензор /разпр.вал/- праща 1-2 импулса в секунда при въртене на стартер (на око по премигване на светодиод 8-12 пин на ЕКУ)- датчик колянов вал - ~~ 0,9-1 V аплитуда променливо напрежение /48-49 пин/. (прослушване с високоомна слушалка - вероятна честота около и малко над 100 Hz) Четох че този датчик брои 58 зъба на колелото на кол.вал и пауза - та ако стартера прави 2 оборота в секунда тази честота ’прослушана’ е логична.- проверена верига на фазов елмаг клапан - релето почистено, кабелите по веригата, в т.ч. системното реле и 52 пин ЕКУ -> задействане на реле фазов елмаг клапан - ОК. След няколко завъртания на стартера минава имплулс към клапана /мерено/. Малко след това индикатор ’масло’ на таблото угасва. Т.е. и тази верига работи. Правих и размяна на релета - за всеки случай - без промяна.- Имото работи - гаси ключ индикатор. Проверена цялата ’к’ линия заедно с масата и от Имото до ЕКУ - никакви проблеми. Прослушана също с високоомна слушалка - при контакт - пакет данни хвърчи към ЕКУ и след този пакет ЕКУ гаси лампата - т.е. работи кода. При изкл от контакт ИМО подава пак кода към ЕКУ.- Всички маси, захранващи шини, предпазители - ОК.Ако пак се закачи на диагностика - пак ще покаже ’Фазов сензор’ - но въпросния сензор работи...Веригите на всички сензори, писти, резистори, филтрови C, както и участващите IC в това управление в платка ЕКУ - мерени и в норми (в смисъл без съмнителни пробиви и показания при мерене) - а и повечето профилктично презапоени. Без резултат - поведение същото - не пали.Нито един опит дори за прикихване... При подаден педал газ променя звука /като стар пияница сутрин ’буху буху и т.н/Бензиновата помпа работи - врътва за секунда -две. Като отвия на 1/8 оборот винта на скобата на входящия бензинопровод и теква бензин.Това което не съм правил още -- не съм мерил свещи за високоомен пробив - вадил съм ги и са кафяви още от последната им жизненост. Чистил съм ги от омасляване, все тая.Тези свещи са под 20 х км. Изглеждат добре. А и не мисля че и 5 те ще излязат от строя при нормално изгасване от контактен ключ. Вадих тази на 5 ти цилиндър и я вързах за лулата и за маса - при въртене няма искра.- не съм открил все още има ли опроводяване за прекъсване на запалването от алармата - италианска е и няма схема за нея. Има допълващ модул за обемните датчици но всичките и функиции работят. Имам спомени че преди няколко години влизайки в колата неусетно съм я включил - беше ми в джоба дистанционното - и няма палене, но тогава бързо открих мигащия светодиод и я изкл. Да но сега няма подобна ’грешка’ - и уж всичко е в норми, но тц - няма палене.Сигурно нещо бъркам, но се ошашавих.Някакви идеи?
                        без диагностика да се види и всичко е налучкване така може половината електроника да смениш ако е аларма/имобилайзер извади едната бобина и като въртиш виж дали хвърля някаква искра въобще щом си сменил хол датчика на вала то той е главен за паленето на тая кола без др те датчици колата може да работи в авариен режим и ще пали дори и трудно помпата си погледнал остава да видиш дали и хвърля на маркуча от пред на рейката като дадеш контакт и следващото е това което ти казах да видиш има ли искри и тогава ще се мисли
                        Fabbrica Italiana Automobili Torino
                        F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
                        F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
                        F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

                        Коментар


                          #13
                          D-rA написа:
                          не съм открил все още има ли опроводяване за прекъсване на запалването от алармата - италианска е и няма схема за нея.
                          Като те чета и без схема ще се оправиш, просто проследяваш кабелите и си правиш нужните изводи. Схемата не е толкова важна, още повече ако си попаднал на някое самодейно решение, там няма да го има "прекъсването".
                          Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                          Коментар


                            #14
                            Сагата продължава- Алармената проверена - не е свързана с палене и каквото и да е в тази връзка- ползва се само за контрол врати, в т.ч. откл/закл с дистанционно и индикации на състоянията- Бензинова помпа проверена - с откачена входяща тръба - при контакт плюва 30-40 г - за няколко теста напълних 100 тина г в шише.- Свещите - тъкмо се зарадвах че са те на 1 и 2 цилиндър имаха високоомна утечка /около 2 Мом/, купих нови и ги смених - и аха ама не. Няма палене.Други идеи? Б’ах ти и чудото...
                            Bravo 2.0/20V 1996 г.

                            Коментар


                              #15
                              D-rA написа:
                              ...- Алармената проверена... - Бензинова помпа проверена...
                              Нали по-горе каза че преди време, при задействана аларма, не е можела да запали? Провери налягането на бензиновата помпа, не дебита.Най-грубо казано - за да запали трябва бензин и искра. Виж кое се губи при теб и тръгвай по веригата.
                              Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                              Коментар

                              Working...
                              X