Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто Мк2, бензин - губи обороти и гасне при потегляне

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто Мк2, бензин - губи обороти и гасне при потегляне

    Привет колеги, трябва ми съвет. Пунтото за пръв път ми прави следния проблем: пали нормално и при потегляне рязко губи оборотите при подаване на газ и гасне.Имам го над 4 години и днес проблемът се появи внезапно, без никакви признаци за това.Резултатът е, че трябва да потеглям с доста газ, което е доста неприятно в градски условия.Работи нормално на празен ход, държи си точно 800 оборота и когато подам газ за потегляне оборотите рязко падат, двигателят звучи сякаш се дави - нещо подобно на кашляне и ако не пусна педала веднага - угасва. Вдига оборотите след много, ама много деликатно натискане на педала постепенно и тогава потеглям. Накратко - не може да се форсира и усещането е все едно човек има налеп по гърлото и не може да си поеме рязко въздух (не знам как да го опиша по-нагледно). След като набере обороти и скорост си върви, включително при рязко подаване на газ на 3та/4та предавка.Та проблем с празния ход няма, но при по-рязко вдигане на оборотите - се появява.Както е известно - колата няма сменяем горивен филтър (или поне той е част от бензиновата помпа /Haines Punto Manual, стр. 86/ и не знам дали може да се почиства).Въздушният е на около 6 хил. км, махнах цялата кутия с филтъра и се държи по същия начин.Не светят никакви чек-лампи, всички показания по таблото са си нормални, не се усеща миризма на бензин, от ауспуха не се вижда да излиза по-различен пушек.В книжката се споменава още за:a) Acceleration sensor - enables the ECU to distinguish between engine roughness caused by pre-ignition (detonation) within the cylinders, or engine shake caused by abnotmal road conditions.b) Accelerator pedal potentiometer - Informs the ECU of accelerator pedal position so that a specific throttle opening can be determined by the throttle valve actuator.Но сега виждам, че тези два датчика са май само при 16-клапановите drive-by-wire версии, които нямат жило за газта, доколкото разбирам?Та затова търся съвета ви - къде може да е проблема?Колата е в подписа, базовото Punto Mk2, 1.2 / 8V / бензин, 2000г.
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    #2
    И един страничен въпрос - какво има в пластмасовата кутия в предната част на десния заден калник, точно пред гумата?Доколкото разбирам, при някои Фиати там стои горивен филтър, но какво е това при Пунтото?
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    Коментар


      #3
      Да, нещо като филтър е, но проблема ти не е от него.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        M5kov написа:
        Да, нещо като филтър е, но проблема ти не е от него.
        Това в отговор на втория ми въпрос ли е?
        _________________________
        FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

        Коментар


          #5
          Да, на този страничния Датчиците, които си споменал са само за 16В мотора.Да не би проблема ти да е в дросела, там имаше някакви електроники.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            Да на втория въпрос и при мен го има и все си мисля, че това чудо събира евентуално прелял антифриз от казанчето, но може и да бъркам.
            punto HGT

            Коментар


              #7
              didich написа:
              Да на втория въпрос и при мен го има и все си мисля, че това чудо събира евентуално прелял антифриз от казанчето, но може и да бъркам.
              Нещо не виждам много смисъл да събира антифриз чак там?
              _________________________
              FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

              Коментар


                #8
                M5kov написа:
                Да, на този страничния Датчиците, които си споменал са само за 16В мотора.Да не би проблема ти да е в дросела, там имаше някакви електроники.
                Ами доколкото разгледах - чисто механично дроселът си се отваря, и с педал и ръчно от пластмасата до него.За електроники - нямам идея вече какви са и къде...
                _________________________
                FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                Коментар


                  #9
                  Да добавя малко по въпроса - снощи откачих акумулатора за проба (от разни писания помня, че това помага в определени случаи при разни грешки), стоя цяла нощ без акумулатор. Тази сутрин си запали нормално на по-хладно време, но проблемът остава като при една отсечка като включих на 2ра с по-малко газ започна да придърпва за няколко секунди и се наложи да спра докато се стабилизират оборотите. Някакви други идеи преди да я закарам на доктор?
                  _________________________
                  FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                  Коментар


                    #10
                    Свещи/кабели?
                    "Без сърца, сме просто машини"
                    Toyota Prius 1.5 Hybrid
                    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                    Коментар


                      #11
                      M5kov написа:
                      Свещи/кабели?
                      Сменяни в сервиз преди година и половина. А и ако е от тях не би ли следвало да прекъсва и на празен ход/в движение?
                      _________________________
                      FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                      Коментар


                        #12
                        Аз бих сменил първо свещите. BERU вървят по 15-20 лв.Напълно възможно е и да е от тях, въпреки, че си ги сменял.Помниш ли твойте каква марка са?
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          Не претендирам за експерт,но този мотор има ли регулатор на бензина?При мен е вакумен и ако се спука мембраната вкарва гориво директно в всмукателните колектори и преобогатява сместа.Та в този ред на мисли погледни при теб как е.Друго което ми идва на ум е датчик температура.

                          Коментар


                            #14
                            willow75bg написа:
                            Не претендирам за експерт,но този мотор има ли регулатор на бензина?При мен е вакумен и ако се спука мембраната вкарва гориво директно в всмукателните колектори и преобогатява сместа.Та в този ред на мисли погледни при теб как е.Друго което ми идва на ум е датчик температура.
                            Истината е, че за регулатора не знам. Също и къде да погледна Иначе, таблото показва нормално поведение що се отнася до температурата. Не забелязвам да загрява по-бързо или по-бавно
                            _________________________
                            FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                            Коментар


                              #15
                              M5kov написа:
                              Аз бих сменил първо свещите. BERU вървят по 15-20 лв.Напълно възможно е и да е от тях, въпреки, че си ги сменял.Помниш ли твойте каква марка са?
                              Само по спомен - NGK, но не съм сигурен. Смениха ми ги с кабелите в Александър Ауто на В. Левски
                              _________________________
                              FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X