Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1,6 работи на 3 цилиндъра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1,6 работи на 3 цилиндъра

    Здравейте, колеги,Колата е браво 1,6 от подписа, кара се само на бензин.Описвам накратко проблема, доколкото четох по различни теми в последните дни не се случва рядко, но причините са разнородни.Двигателя ми "заеква" при малко по-разко подаване на газ. По-рязко, говорим, не да се гоня с някого по светофарите, ами когато трябва да потегля нагоре по наклон например, и искам да вдигне обороти малко по-бързичко и да ме изтегли. Тогава проблемът е най-видим, тресенето най-голямо, започва едно дърпане, едно забиване на нос, и се боря с колата все едно съм повел магаре. Ако го направи на равен път, след известно време "отпушва" и колата се изстрелва напред, но по наклон трябва да отпусна газта и да я "мамя", за да върви. Имам колата от две години, карам я от около една. Проблемът си го имаше от самото начало, но в много по-лека форма, рядко и за малко се слуваше, и затова не ме дразнеше, досега. Правеше го само в ниските обороти, в момента ако карам с 60 и натисна по-рязко пак започва да хълца.Доколкото четох до момента, разбирам, че може да има няколко възможни причини:1. Причини, свързани със запалването - бобина, кабели, свещи;2. Причини, свързани с горивото - повредена помпа, горивен филтър, пикаещи дюзи.По принцип знам, че има и други варианти като задръстен дросел, въздушен филтър или грешно зацепен ангренаж, но ги изключвам за момента. Филтъра го гледах, изглежда ми абсолютно като нов. Ангренажа е сменян преди месец при доказан човек, който си зацепва валовете с необходимите инструменти, и не прави цигански изпълнения на око. Дросела също го прегледах, беше идеално чист.По-склонен съм да смятам, че проблемът е електрически, защото при по-хладно време и студен двигател го прави доста по-малко и е по-търпимо положението.Започнах от първата група възможности. Прегледах за пръв път свещите, откакто имам колата. Предния собственик е сложил Бош с 4 електрода, свещите са чисти и бели с лек сивкав нагар по електродите, почистих ги, нямаше никаква промяна.Бобината имаше огромна пукнатина от край до край, затова днес я смених с "нова" от мегапартс. По начина по който работи сега, май има някакво леко подобрение, но може и просто да си внушавам. Не съм я карал по-сериозно, кръгчето около блока не е реален тест.Накрая познат ме светна да запаля двигателя на тъмно и да прегледам кабелите, и на едно-две места леко присветваше. Четох, че някои колеги омотават кабелите с изолирбанд, като временен тест-вариант, направих го и аз. Спря да свети, но промяна няма. Въпросът ми тук е следния - четох, че за браво 1,4 ставали кабели от Самара, стават ли и на моя двигател? Защото не съм навит да налея още 70-80лв. без да съм сигурен, че е там проблема, дали може да се пробва с такива кабели и да се кара около месец-два с тях?Просто в последните 2 месеца се наложи да сменям носачи, гуми, ангенаж, дискове с накладки, стартер, масло, водна помпа, радиатор на парно и фарове от мареа, че с оригиналните на тъмно не смеех да се покажа, и ми идва много нагоре като разходи. И 30 лева да спестя, поне временно, ще се радвам, да не говорим, че разхода ми скочи от 10,5 на 12,5 на градско.
    Bravo 1.6 16V 1996

    #2
    започваш със смяна на кабели и свещи и тогава всичко останало,просто трябва да имаш сигурна основа.

    Коментар


      #3
      Не сменяш нищо докато не направиш диагностика. Ако колата е след 99г. с пластмасов колектор ресетваш бензиновия компютър и ако не се оправи тогава сменяш каквото и да е. Ако е преди 99г откачваш АБ за известно време и пробваш дали има подобрение ,ако няма тогава сменяш каквото и да е. Сега видях е е 96г ,значи втория вариант,като диагностиката ще те насочи. Това с кабелите от Самара мисля че отпада,тези коли са доста капризни на кабели .Трябва да знаеш че сумата от съпротивленията на 1-4 и 2-3 цилиндър горе долу трябва да е еднаква. Също така ако можеш измери кабелите с мултицет ,ако имаш прекъснал колата няма да работи добре.

      Коментар


        #4
        Тази сутрин покарах колата по-сериозно до работа, има реално подобрение. Все още не бързам с крайната преценка, защото времето беше по-хладничко, а този проблем на хладно време се усеща по-малко. Позволяваше ми да й давам доста повече газ от обикновено, не ми направи проблем при потегляне по наклон. На няколко пъти се разхълца, но по-слабо от обикновено и отпуши бързо. Бях забравил как набира тая кола при подходящи обороти, днес си припомних. Предполагам, че като разкарам старите кабели намотани с изолирбанд, ще заспи работата.Все пак ще видим дали следобед като напече здраво ще се движи все така леко. Доколкото четох, от кофти свещи/кабели се товари и скапва бобината, предполагам, че това е станало и при мен. Ако после колата пак работи прилично, направо ще си сложа старата бобина, за да не скапвам новата докато сменя кабели и евентуално свещи.Някой може ли да ми каже проблем ли е, че свещите са с 4 електрода? Гледам, че тези са доста скъпи, но други колеги по разни теми пишат, че трябвало задължително да са с един или два, както е по книга.BTW опитах да измеря кабелите, не успях да измеря нито един, изглежда мултицета ми е прекалено китайски. Няма как да са прекъснати и четирите, а не мога да ги просвиря даже.
        Bravo 1.6 16V 1996

        Коментар


          #5
          Може ,може и 4 те да са прекъснали . Аз съм карал с едну,дву и три електродни свещи,особенна разлика няма. сега съм с едноелектродни със сребърни електроди, но съм на газ.

          Коментар


            #6
            kiriluz1 написа:
            Може ,може и 4 те да са прекъснали . Аз съм карал с едну,дву и три електродни свещи,особенна разлика няма. сега съм с едноелектродни със сребърни електроди, но съм на газ.
            Е добре де, какво разбираме под прекъснати тогава? Не трябва ли да не работи изобщо тая кола с 4 прекъснати кабела?
            Bravo 1.6 16V 1996

            Коментар


              #7
              [quote="Здравко Вергилов"]
              kiriluz1 написа:
              Може ,може и 4 те да са прекъснали . Аз съм карал с едну,дву и три електродни свещи,особенна разлика няма. сега съм с едноелектродни със сребърни електроди, но съм на газ.
              Здравко Вергилов написа:
              Е добре де, какво разбираме под прекъснати тогава? Не трябва ли да не работи изобщо тая кола с 4 прекъснати кабела?
              Тока от бобината е 30 киловолта и минава и през прекъснат кабел но дава утечки.Иначе прекъснал е този кабел който измерен с мултицета не показва нищо , а по назад съм написал как се мерят.

              Коментар


                #8
                Ясно, аз съпротивления не успях да измеря изобщо, после опитах просто да просвиря кабелите, не успях с нито един. В този смисъл стойностите ми са ОК, съпротивленията 1+4=2+3=0 :D Явно са тотал щета всичките. Гледам, че в AXM имат JanMor, какви са впечатленията оттам, има ли ментета?
                Bravo 1.6 16V 1996

                Коментар


                  #9
                  недей става и ти патиланец,купи си беру или някои други по-хубави кабели

                  Коментар


                    #10
                    Взех JanMor, гледах че много ги хвалят колегите. На същата цена са като Магнети Марели. Проблемът е напълно решен. Пробвах ги за малко и със старата бобина, да видя дали съм се минал - не съм, и кабели и бобина са били за боклука. Не знам да сменям ли свещи при това положение, или да видя първо дали и разхода ще се върне към нормата.
                    Bravo 1.6 16V 1996

                    Коментар


                      #11
                      смени и свещите,като ще е гарга да е рошава

                      Коментар


                        #12
                        Заложи на DENSO K20TNR или NGK BKR6EKC.
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар

                        Working...
                        X