Здравейте, колеги,Колата е браво 1,6 от подписа, кара се само на бензин.Описвам накратко проблема, доколкото четох по различни теми в последните дни не се случва рядко, но причините са разнородни.Двигателя ми "заеква" при малко по-разко подаване на газ. По-рязко, говорим, не да се гоня с някого по светофарите, ами когато трябва да потегля нагоре по наклон например, и искам да вдигне обороти малко по-бързичко и да ме изтегли. Тогава проблемът е най-видим, тресенето най-голямо, започва едно дърпане, едно забиване на нос, и се боря с колата все едно съм повел магаре. Ако го направи на равен път, след известно време "отпушва" и колата се изстрелва напред, но по наклон трябва да отпусна газта и да я "мамя", за да върви. Имам колата от две години, карам я от около една. Проблемът си го имаше от самото начало, но в много по-лека форма, рядко и за малко се слуваше, и затова не ме дразнеше, досега. Правеше го само в ниските обороти, в момента ако карам с 60 и натисна по-рязко пак започва да хълца.Доколкото четох до момента, разбирам, че може да има няколко възможни причини:1. Причини, свързани със запалването - бобина, кабели, свещи;2. Причини, свързани с горивото - повредена помпа, горивен филтър, пикаещи дюзи.По принцип знам, че има и други варианти като задръстен дросел, въздушен филтър или грешно зацепен ангренаж, но ги изключвам за момента. Филтъра го гледах, изглежда ми абсолютно като нов. Ангренажа е сменян преди месец при доказан човек, който си зацепва валовете с необходимите инструменти, и не прави цигански изпълнения на око. Дросела също го прегледах, беше идеално чист.По-склонен съм да смятам, че проблемът е електрически, защото при по-хладно време и студен двигател го прави доста по-малко и е по-търпимо положението.Започнах от първата група възможности. Прегледах за пръв път свещите, откакто имам колата. Предния собственик е сложил Бош с 4 електрода, свещите са чисти и бели с лек сивкав нагар по електродите, почистих ги, нямаше никаква промяна.Бобината имаше огромна пукнатина от край до край, затова днес я смених с "нова" от мегапартс. По начина по който работи сега, май има някакво леко подобрение, но може и просто да си внушавам. Не съм я карал по-сериозно, кръгчето около блока не е реален тест.Накрая познат ме светна да запаля двигателя на тъмно и да прегледам кабелите, и на едно-две места леко присветваше. Четох, че някои колеги омотават кабелите с изолирбанд, като временен тест-вариант, направих го и аз. Спря да свети, но промяна няма. Въпросът ми тук е следния - четох, че за браво 1,4 ставали кабели от Самара, стават ли и на моя двигател? Защото не съм навит да налея още 70-80лв. без да съм сигурен, че е там проблема, дали може да се пробва с такива кабели и да се кара около месец-два с тях?Просто в последните 2 месеца се наложи да сменям носачи, гуми, ангенаж, дискове с накладки, стартер, масло, водна помпа, радиатор на парно и фарове от мареа, че с оригиналните на тъмно не смеех да се покажа, и ми идва много нагоре като разходи. И 30 лева да спестя, поне временно, ще се радвам, да не говорим, че разхода ми скочи от 10,5 на 12,5 на градско.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 1,6 работи на 3 цилиндъра
Collapse
X
-
Не сменяш нищо докато не направиш диагностика. Ако колата е след 99г. с пластмасов колектор ресетваш бензиновия компютър и ако не се оправи тогава сменяш каквото и да е. Ако е преди 99г откачваш АБ за известно време и пробваш дали има подобрение ,ако няма тогава сменяш каквото и да е. Сега видях е е 96г ,значи втория вариант,като диагностиката ще те насочи. Това с кабелите от Самара мисля че отпада,тези коли са доста капризни на кабели .Трябва да знаеш че сумата от съпротивленията на 1-4 и 2-3 цилиндър горе долу трябва да е еднаква. Също така ако можеш измери кабелите с мултицет ,ако имаш прекъснал колата няма да работи добре.
Коментар
-
Тази сутрин покарах колата по-сериозно до работа, има реално подобрение. Все още не бързам с крайната преценка, защото времето беше по-хладничко, а този проблем на хладно време се усеща по-малко. Позволяваше ми да й давам доста повече газ от обикновено, не ми направи проблем при потегляне по наклон. На няколко пъти се разхълца, но по-слабо от обикновено и отпуши бързо. Бях забравил как набира тая кола при подходящи обороти, днес си припомних. Предполагам, че като разкарам старите кабели намотани с изолирбанд, ще заспи работата.Все пак ще видим дали следобед като напече здраво ще се движи все така леко. Доколкото четох, от кофти свещи/кабели се товари и скапва бобината, предполагам, че това е станало и при мен. Ако после колата пак работи прилично, направо ще си сложа старата бобина, за да не скапвам новата докато сменя кабели и евентуално свещи.Някой може ли да ми каже проблем ли е, че свещите са с 4 електрода? Гледам, че тези са доста скъпи, но други колеги по разни теми пишат, че трябвало задължително да са с един или два, както е по книга.BTW опитах да измеря кабелите, не успях да измеря нито един, изглежда мултицета ми е прекалено китайски. Няма как да са прекъснати и четирите, а не мога да ги просвиря даже.Bravo 1.6 16V 1996
Коментар
-
kiriluz1 написа:Може ,може и 4 те да са прекъснали . Аз съм карал с едну,дву и три електродни свещи,особенна разлика няма. сега съм с едноелектродни със сребърни електроди, но съм на газ.Bravo 1.6 16V 1996
Коментар
-
[quote="Здравко Вергилов"]kiriluz1 написа:Може ,може и 4 те да са прекъснали . Аз съм карал с едну,дву и три електродни свещи,особенна разлика няма. сега съм с едноелектродни със сребърни електроди, но съм на газ.Здравко Вергилов написа:Е добре де, какво разбираме под прекъснати тогава? Не трябва ли да не работи изобщо тая кола с 4 прекъснати кабела?
Коментар
-
Ясно, аз съпротивления не успях да измеря изобщо, после опитах просто да просвиря кабелите, не успях с нито един. В този смисъл стойностите ми са ОК, съпротивленията 1+4=2+3=0 :D Явно са тотал щета всичките. Гледам, че в AXM имат JanMor, какви са впечатленията оттам, има ли ментета?Bravo 1.6 16V 1996
Коментар
-
Взех JanMor, гледах че много ги хвалят колегите. На същата цена са като Магнети Марели. Проблемът е напълно решен. Пробвах ги за малко и със старата бобина, да видя дали съм се минал - не съм, и кабели и бобина са били за боклука. Не знам да сменям ли свещи при това положение, или да видя първо дали и разхода ще се върне към нормата.Bravo 1.6 16V 1996
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар