Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Coupe 1.8 няма ниски обороти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Coupe 1.8 няма ниски обороти

    Здравейте колеги,от доста време не съм влизал във форума - дори не си спомням потребителското име и парола, но това няма значение- та на въпросът:Наскоро купих Coupe 1.8 VVT с прословутият вариатор- той че тропа на дизел тропа и тепърва ще го мислим какво да го правим, но колата не работи на празен ход и при ниски обороти - няма никаква мощност, а на празен ход директно гасне. Във високите обороти на моменти тръгва на моменти не,като в същото време през ауспуха мирише на бензин да си.....Бих желал да се допитам до вас- възможно ли е от проблемният вариатор да го прави това нещо или да търсим проблема другаде. Отворихме капака на главата - по валовете няма кой знае какво фрапиращо износване. Проверихме зацепване на ангренажният ремък с петите за разпределителните валове - тъй като смятахме че от там идват всички проблеми, но е зацепен правилно, дори замерихме компресията- също нормална. За първи път се сблъсквам с такъв двигател и започваме да се изчерпваме от към идей. Ако може някой да даде съвет или поне насока какво да проверим ще бъда благодарен.Поздрави

    #2
    Диагностика правена ли е?, излизат ли някакви грешки и какви ?Дросел и стъпково моторче чистено ли е ?, картерна вентилация ?
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Здравей колега, вариатора мести вала след 2700 оборота, така че на празен ход не играе. Закачете го на диагностика да видите какво става с дебитомер, ъгъл на дроселовата клапа, ламбда сонда и ако са ок вижте как са свещите, как е налягането на горивото, регулаторчето на рейката и накрая останаха инжекторите.
      Fiat Coupe 1.8

      Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

      Коментар


        #4
        пропуснах че диагностика е правена - не е записала никакви грешки

        Коментар


          #5
          Вариатора на този мотор се включва посредством клапан при около 1800 об.Както колегата по горе каза почни от дребните неща,почистване на дросел,стъпков мотор,виж картерната вентилация дали клапанчето си е на мястото.Махни въздуховода към възд.филтър за проба.

          Коментар


            #6
            Малко ъпдейт:Днес реших да започна да преглеждам едно по едно изброените от вас неща и видях, че кабелите отиващи към бобината на първи цилиндър са протрити и най-вероятно окъсяват- оправих ги и прегледах и останалите бобини.Смених гарнитурата на капака на главата,че течеше и тествах. Колата продължава да няма празен ход, но вървенето драстично се подобри - няма глъхнене и загубата на мощност и по интересното е че дизеловият шум също понамаля- явно първи цилиндър изобщо не е работел. Утре продължавам с дросел и стъпков мотор. Прегледах картерните газове и съм пробвал да махна въздуховода - без разлика.Интересно защо обаче след като един цилиндър не е работел "диагностиката" не показва "нищо"...

            Коментар


              #7
              Още малко ъпдейт: Днес съботно остана време да поръчкаме по колата. Изчистихме дроселовата клапа и стъпковото моторче. В момента колата не гасне , но се форсира сама. Дали това обаче се дължи на скапано стъпково моторче или да търсим нещо друго както и има ли адаптация на дроселовата клапа? Колата се държи доста прилично като вървене остана само леко досадно чукане от двигателя но започвам да мисля, че това е от повдигачи а не от вариатор. Маслото което източихме при смяната беше страшна гняс.EDIT: Пропуснах да кажа че тракането е през целият диапазон на оборотите, затова смятам че е по скоро от повдигачите.

              Коментар


                #8
                Слагай хубаво масло 5W40 , оборотите би трябвало да се оправят след няколко цикъла на палене или просто покарай колата по дълго време докато се адаптират нещата.Виж дали и дебитомера не е зацапан/запрашен.
                punto HGT

                Коментар


                  #9
                  Покарах я доста в събота и неделя - разлика никаква - продължават да играят оборотите на празен ход. Дори ми направи някакъв много странен номер - реши че ще си подава газ сама - в събота вечерта едвам я спрях на скорост. Вчера си играх по метода на изключване и установих, че с изключен стъпков мотор няма никаква промяна. Когато изключих TPS-а обаче светна лампата за инжекциона и колата започва да се форсира сама до прекъсвач.... Да разбирам ли че TPS-a е заминал?EDIT: Дебитомера е чист...

                  Коментар


                    #10
                    Колега, като е закачена колата на диагностика какъв ъгъл дава на дроселовата клапа на празен ход ? Като я форсирате ъгъла предполагам се променя, а като се форсира сама диагностиката какво показва ?
                    Fiat Coupe 1.8

                    Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                    Коментар


                      #11
                      колеги,счупих си главата с тая кола вече! Работи на три цилиндъра и не иска да се оправи. Сменихме свещите,проверихме бобините, проверихме дюзите както и цялата предна част от инсталацията - проблеми няма! Дайте съвет къде да гледаме вече, че на мен ми идва на идея единствено да разцепваме двигателя и да видим какво става вътре....P.S.: Ходих при Лисан за диагностика,но той като я чу как работи ме отсвири директно....

                      Коментар


                        #12
                        Защо не провериш, в какво състояние е регулатора на горивото, който се намира на рейката. Ако тече от щуцера за вакум, сменяй го.
                        Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                        Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                        ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги,развитието по темата е следното:След проведен разговор с пича от който купих колата ми сервира следната информация: " Сменихме и ангренажа и явно не можаха да я зацепят като хората - колата започна да почуква но си я карах 1 месец така.... Не се занимавай с глупости ами отваряй мотора - или има криви клапани или спукано бутало" и филма започна:Първа фаза:http://prikachi.com/images.php?image...индрите нямат почти никакъв ръб, гладки стени без деруги ; буталата са видимо здрави без сериозни луфтове. Гарнитурата на главата беше мазана със силикон ... http://prikachi.com/images.php?image...pgВидими поражения по главата няма като изключим че свеша на четвърти цилиндър не е палила (а е нова и бобината и тествана и разменяна с тази на втори цилиндър). Майсторът на който използвам помещението и инвентара ме посъветва да направим експеримент с налива на нафта в клапаните за да видим дали ще протече- е от всички тече. След като по внимателно огледахме буталата ясно се вижда къде са опирали клапаните. След това обърнахме внимание на разпределителни валове - на първи цилиндър изядени гърбиците на всмукателните клапани а на четвърти всички гърбици и на двата вала(Това е видимо ако се мери най вероятно всички са изядени). http://prikachi.com/images.php?image...7M.jpgТака че излиза че главата му е тотален леш. Сега съм в чудене да заминава ли на НАДИН или да търся глава и има ли други фиатки или алфи които използват същите глави. Струва ми се по-добра идея да търся оборудвана глава с валово отколкото да оправям тази,но приветствам съвети от ваша страна.Поздрави.

                          Коментар


                            #14
                            Питай първо колко ще ти излезе ремонта на твойта глава, защото ако вземеш друга глава как ще си сигурен, че и тя няма да е леш.Когато за първи път духнах гарнитура на главата на мойто пунто, след свалане на главата се оказа също доста зле, смених всичко + нови клапани, по спомен дадох около 600лв за пълен ремонт на главата, единствения косур, който остана е тракащия вариатор, но бях сигурен, че главата е направена като хората и там проблеми повече няма да търся Идеята ми е провери колко ще ти струва да си оправиш твойта глава + други валове и цената на цяла друга глава, която също трябва да проверяваш в какво състояние е. На приказки от сорта - всичко е ново на 1000км аз вече лично не вярвам, все пак сме българи и всеки гледа да се отърве от боклуците, които продава.Пресен пример при един приятел със същия мотор 1.8 16V, но от стило - човек със сервиз гарантираше за тоя мотор как е бил обслужен в италия на реални километри под 100К с какви ли не сертификати и т.н., ... ми сложиха го и след няма и 1000км пусках в мойта тема снимка как блока е цъфнал като майска роза, пак всичко долу и пак наливане на пари
                            punto HGT

                            Коментар


                              #15
                              didich, да не става въпрос за един сервиз в гр.София, жк.Люлин 2 ?

                              1.9 JTD 110hp
                              Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

                              Коментар

                              Working...
                              X