Здравейте колеги,от доста време не съм влизал във форума - дори не си спомням потребителското име и парола, но това няма значение- та на въпросът:Наскоро купих Coupe 1.8 VVT с прословутият вариатор- той че тропа на дизел тропа и тепърва ще го мислим какво да го правим, но колата не работи на празен ход и при ниски обороти - няма никаква мощност, а на празен ход директно гасне. Във високите обороти на моменти тръгва на моменти не,като в същото време през ауспуха мирише на бензин да си.....Бих желал да се допитам до вас- възможно ли е от проблемният вариатор да го прави това нещо или да търсим проблема другаде. Отворихме капака на главата - по валовете няма кой знае какво фрапиращо износване. Проверихме зацепване на ангренажният ремък с петите за разпределителните валове - тъй като смятахме че от там идват всички проблеми, но е зацепен правилно, дори замерихме компресията- също нормална. За първи път се сблъсквам с такъв двигател и започваме да се изчерпваме от към идей. Ако може някой да даде съвет или поне насока какво да проверим ще бъда благодарен.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Coupe 1.8 няма ниски обороти
Collapse
X
-
Здравей колега, вариатора мести вала след 2700 оборота, така че на празен ход не играе. Закачете го на диагностика да видите какво става с дебитомер, ъгъл на дроселовата клапа, ламбда сонда и ако са ок вижте как са свещите, как е налягането на горивото, регулаторчето на рейката и накрая останаха инжекторите.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Малко ъпдейт:Днес реших да започна да преглеждам едно по едно изброените от вас неща и видях, че кабелите отиващи към бобината на първи цилиндър са протрити и най-вероятно окъсяват- оправих ги и прегледах и останалите бобини.Смених гарнитурата на капака на главата,че течеше и тествах. Колата продължава да няма празен ход, но вървенето драстично се подобри - няма глъхнене и загубата на мощност и по интересното е че дизеловият шум също понамаля- явно първи цилиндър изобщо не е работел. Утре продължавам с дросел и стъпков мотор. Прегледах картерните газове и съм пробвал да махна въздуховода - без разлика.Интересно защо обаче след като един цилиндър не е работел "диагностиката" не показва "нищо"...
Коментар
-
Още малко ъпдейт: Днес съботно остана време да поръчкаме по колата. Изчистихме дроселовата клапа и стъпковото моторче. В момента колата не гасне , но се форсира сама. Дали това обаче се дължи на скапано стъпково моторче или да търсим нещо друго както и има ли адаптация на дроселовата клапа? Колата се държи доста прилично като вървене остана само леко досадно чукане от двигателя но започвам да мисля, че това е от повдигачи а не от вариатор. Маслото което източихме при смяната беше страшна гняс.EDIT: Пропуснах да кажа че тракането е през целият диапазон на оборотите, затова смятам че е по скоро от повдигачите.
Коментар
-
Покарах я доста в събота и неделя - разлика никаква - продължават да играят оборотите на празен ход. Дори ми направи някакъв много странен номер - реши че ще си подава газ сама - в събота вечерта едвам я спрях на скорост. Вчера си играх по метода на изключване и установих, че с изключен стъпков мотор няма никаква промяна. Когато изключих TPS-а обаче светна лампата за инжекциона и колата започва да се форсира сама до прекъсвач.... Да разбирам ли че TPS-a е заминал?EDIT: Дебитомера е чист...
Коментар
-
колеги,счупих си главата с тая кола вече! Работи на три цилиндъра и не иска да се оправи. Сменихме свещите,проверихме бобините, проверихме дюзите както и цялата предна част от инсталацията - проблеми няма! Дайте съвет къде да гледаме вече, че на мен ми идва на идея единствено да разцепваме двигателя и да видим какво става вътре....P.S.: Ходих при Лисан за диагностика,но той като я чу как работи ме отсвири директно....
Коментар
-
Колеги,развитието по темата е следното:След проведен разговор с пича от който купих колата ми сервира следната информация: " Сменихме и ангренажа и явно не можаха да я зацепят като хората - колата започна да почуква но си я карах 1 месец така.... Не се занимавай с глупости ами отваряй мотора - или има криви клапани или спукано бутало" и филма започна:Първа фаза:http://prikachi.com/images.php?image...индрите нямат почти никакъв ръб, гладки стени без деруги ; буталата са видимо здрави без сериозни луфтове. Гарнитурата на главата беше мазана със силикон ... http://prikachi.com/images.php?image...pgВидими поражения по главата няма като изключим че свеша на четвърти цилиндър не е палила (а е нова и бобината и тествана и разменяна с тази на втори цилиндър). Майсторът на който използвам помещението и инвентара ме посъветва да направим експеримент с налива на нафта в клапаните за да видим дали ще протече- е от всички тече. След като по внимателно огледахме буталата ясно се вижда къде са опирали клапаните. След това обърнахме внимание на разпределителни валове - на първи цилиндър изядени гърбиците на всмукателните клапани а на четвърти всички гърбици и на двата вала(Това е видимо ако се мери най вероятно всички са изядени). http://prikachi.com/images.php?image...7M.jpgТака че излиза че главата му е тотален леш. Сега съм в чудене да заминава ли на НАДИН или да търся глава и има ли други фиатки или алфи които използват същите глави. Струва ми се по-добра идея да търся оборудвана глава с валово отколкото да оправям тази,но приветствам съвети от ваша страна.Поздрави.
Коментар
-
Питай първо колко ще ти излезе ремонта на твойта глава, защото ако вземеш друга глава как ще си сигурен, че и тя няма да е леш.Когато за първи път духнах гарнитура на главата на мойто пунто, след свалане на главата се оказа също доста зле, смених всичко + нови клапани, по спомен дадох около 600лв за пълен ремонт на главата, единствения косур, който остана е тракащия вариатор, но бях сигурен, че главата е направена като хората и там проблеми повече няма да търся Идеята ми е провери колко ще ти струва да си оправиш твойта глава + други валове и цената на цяла друга глава, която също трябва да проверяваш в какво състояние е. На приказки от сорта - всичко е ново на 1000км аз вече лично не вярвам, все пак сме българи и всеки гледа да се отърве от боклуците, които продава.Пресен пример при един приятел със същия мотор 1.8 16V, но от стило - човек със сервиз гарантираше за тоя мотор как е бил обслужен в италия на реални километри под 100К с какви ли не сертификати и т.н., ... ми сложиха го и след няма и 1000км пусках в мойта тема снимка как блока е цъфнал като майска роза, пак всичко долу и пак наливане на париpunto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар