Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Адаптация дроселова клапа Punto 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Адаптация дроселова клапа Punto 1.2 16V

    здравейте колеги,имам следния проблем на пунтото ми (1.2 16V 2001г) оборотите на свободен ход играят понякога (усеща се леко поклащане, а при падане на оборотите понякога падат до около 600-650 преди да се вдигнат). От четене по форумите разбрах че може да е от мръсна дроселова клапа (а и газаджията ми спомена че била за почистване). За съжаление имаше няколко варианта за адаптация и не знам кой да следвам.... Моля за помощ.
    Колата се адаптира с комп или може да порбваш следното нещо.1.Откачаш АБ за 45мин.2. Закачаш АБ и 15 мин. не пипаш нищо повече по колата. - НИЩО3. Даваш на контакт за 30сек. - гасиш4. Даваш отново на контакт за 30сек. и гасиш.5. Палиш Двигатела без газ и чакаш 90 сек. - гасиш6. Палиш Двигателя без газ и оставяш колата да работи 15мин на бензин без да пипаш нищо по нея. след 15 минути гасиш.7. Палиш и проверяваш как се държи Mr. Green
    как се прави с комп?
    След доста търсене намерих информацията която търсех и направих следното:Откачих клемата на акумулатора - минуса за престой около 45 минутислед закачането завъртях ключа на контакт изчаках около минутаи след това изключих от контакт без да вадя ключа и пак изчаках около минутанакрая запалих двигателя на колата и оставих да поработи около 10 минути без подаване на газСлед тази процедура се оправиха оборотите и придърпването
    Препоръчва се след тази операция да се даде на контакт за около 90сек. После се гаси от контакт, палите и чакате да загрее колата. След това .... си карате.
    кое от тези би трябвало да работи при мен?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    #2
    Че то и на двете места пише едно и също :/Направи я по първия начин, че е малко по-ясно описано.Задължително я правиш на напълно студен двигател.45 минути в тая жега не са достатъчни да изстине.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      M5kov написа:
      Че то и на двете места пише едно и също :/Направи я по първия начин, че е малко по-ясно описано.Задължително я правиш на напълно студен двигател.45 минути в тая жега не са достатъчни да изстине.
      не знам има ли самоадаптация или не и трябва комп? ако е 45мин за да изстине аз съм я паркирал от сутринта и мога да изключа акумулатора за 2-3 мин и да пробвам?
      Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

      Коментар


        #4
        пробвах първия вариант с адаптация и честно казано не намирам разлика.... някой може ли да каже изобщо с комп или без се прави и ако е с комп коя програма ако е без каква последователност на действия
        Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

        Коментар


          #5
          Покарай малко и тогава виж пак. Не ти трябва комп.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            M5kov написа:
            Покарай малко и тогава виж пак. Не ти трябва комп.
            и след покарването няма полза... даже по-скоро имам чувството че е по-зле. Разхода като че ли се вдигна и успях няколко пъти да я угася при потегляне...
            Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

            Коментар


              #7
              Ресетвай и отначало.Обощавам това, което съм чел из темите.Някои от стъпките може да се отнасят за различни двигатели/модели, но няма да навредят, ако минеш през тях.1. Вадиш клемата2. Чакаш час/45 мин3. Вкарваш ключа и даваш на контакт.4. Чакаш 20-30 секунди и палиш на бензин без да пипаш нищо.5. Чакаш да загрее на място, докато се пусне перката.6. Изфорсираш 2-3 пъти до 4000 оборота.7. Без да гасиш, тръгваш и навърташ 5-10-15 км с нормално каране.8. Прибираш се пред вас и гасиш.
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                M5kov написа:
                Ресетвай и отначало.Обощавам това, което съм чел из темите.Някои от стъпките може да се отнасят за различни двигатели/модели, но няма да навредят, ако минеш през тях.1. Вадиш клемата2. Чакаш час/45 мин3. Вкарваш ключа и даваш на контакт.4. Чакаш 20-30 секунди и палиш на бензин без да пипаш нищо.5. Чакаш да загрее на място, докато се пусне перката.6. Изфорсираш 2-3 пъти до 4000 оборота.7. Без да гасиш, тръгваш и навърташ 5-10-15 км с нормално каране.8. Прибираш се пред вас и гасиш.
                значи пробвах отново само че оставих колата без акумулатор цяла нощ и на сутринта подкарах стъпките. Честно казано след като вече й врътнах малко километри смятам че има ефект. Остава да й почистя дросела и да повторя всичко Ако имате предложения с какво да се почисти споделяйте
                Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                Коментар


                  #9
                  Добре де, щом дроселовата клапа е още мръсна, за к’ъв я адаптираш? Към какво?
                  браво 1,6/90 - 09 г.

                  Коментар


                    #10
                    slonikon написа:
                    Добре де, щом дроселовата клапа е още мръсна, за к’ъв я адаптираш? Към какво?
                    беше отчасти почиствана от газаджийте
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                    Коментар


                      #11
                      Почисти си я сам, с ВД40, хубаво, и също около оста.
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар

                      Working...
                      X