Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вариатор или?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вариатор или?

    Колеги прави ми впечатление, че когато запаля колата сутрин няма никакво чукане и тракане от двигателя, но загрее ли към 90 градуса се разтраква като дизел.. Двигателя е 1.8 131 коня HGT. Маслото ми е Repsol 10W40 на 2000 км. Възможно ли е проблема да е от маслото (лош вискозитет като загрее или по ниско налягане) или си плаче за вариатор?

    #2
    На колко километра е маслото?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      на 2000 с добавка на Bardahl

      Коментар


        #4
        Надали е от него.
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          Добре, ама вариатора не трака ли постоянно без значение от температурата на двигателя?

          Коментар


            #6
            s.genkov написа:
            Добре, ама вариатора не трака ли постоянно без значение от температурата на двигателя?
            Когато се разтрака вариатора той си трака постоянно независимо с какво масло караш мотора и каква температура е достигнал мотора. Сипвал съм масла като 10W40, 5W50, 10W60 и все си трака, причината явно е друга или пък вариатора да е тръгнал вече, макар че незнам каква е границата м/у това да почне да ти трака вариатора, защото при мен като купих колата вариатора си тракаше, а сега след ремонта не трака, по средата още не съм бил
            punto HGT

            Коментар


              #7
              И така колеги, преди малко свалих капака на клапаните и видях че първата гърбица на всмукателния вал е видимо по износена от останалите (под видимо имам в предвид към 3мм !!!) вероятно чукането идва от там.. Не мога да си обясня обаче какво е довело до износването само на тази гърбица.. Дали е възможно да е заседнал повдигача и от там да се е получило? Другото което ми се върти в главата е да не би да е крив клапана, но по пътя на логиката май няма как да се изкриви само един клапан. Това чукане се появи някъде след около 200км след смяната на маслото

              Коментар


                #8
                Това за 3 мм износване на гърбицата ми се струва малко съмнително. Виж да не е свързано тази видима разлика по някакъв начин конструктивно, понеже там на първи ( най-отляво) се намира и самия вариатор. Колкото до износване от заседнал повдигач - мойта бегла представа относно хидравличните повдигачи е горе-горе следната : представляват в най-общия си вид две взаимно подвижни чашки, между които има пружина и клапанче. Играят ролята да компенсират и обират луфта между стеблото на клапана и гърбицата на вала, като между чашките се нагнетява масло и те се раздалечават колкото им позволява луфта. От нерегулярна смяна на масло и/или кофти такова, нагар и гляс задръстват, слепват и блокират свободното движение на чашките една спрямо друга, което се изразява с термина "лениви" повдигачи. Повдигачите вече не могат да обират луфта ( или поне не могат да го правят бързо при клеясали отвори за постъпване на маслото, пружинки и др.) и повдигача вече не се плъзга плавно залепнал за гърбицата на вала, следвайки релефа,а вала го пердаши по тиквата и се чува тракане. От тези резки удари май е възможно да се износи вала, както и челото на самия повдигач. Виждал съм ( на картинка) повдигач с вдлъбнатина в челото от износване.

                1.9 JTD 110hp
                Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

                Коментар


                  #9
                  Ами до колкото имам инфо всички гърбици на вала са еднакви по размер.. Утре най вероятно ще сменя вала и повдигача и ще видя в какво състояние са повдигачите.. Интересното е че при студен двигател чукане няма.. Дали маслото докато е по гъсто успява да уплътни по добре? А и трябва да разбера от какво се е получило износване само на една гърбица, защото си мисля, че ако има проблем с мазането няма да се износи само една гърбица.. Лампата за маслото при палене изгасва веднага, но май ще е добре да измеря с манометър какво налягане държи при загрял мотор

                  Коментар


                    #10
                    Ако не прави достатъчно налягане на маслото при загрял мотор все ми се струва, че ще ти светне лампата на таблото, при тия мотори ако няма добро мазане до колкото имам наблюдения първо ще хвърлиш лагерите преди да износиш разпределителния вал.
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      Е от какъв зор тогава е износена само една гърбица? Ще ми се да разбера преди да сложа другия вал, за да избегна повторно тая процедура..

                      Коментар


                        #12
                        По нагоре колегата е развил една теория, сиреч ако причината е в блокирал повдигаш значи може и това да е причината за износването на вала, но предполагам, че освен износването на вала то следи трябва да има и по самия повдигач, има ли някакви следи от деформация или износване и по повдигача /пула/ ?. Ако това е проблема взимаш нов пул, ръгаш другия вал и си пак на пътя, а и забрави за 10W40, слагай някаква синтетика 5W40, стига да са ти ОК сегментите и да не харчи масло мотора.
                        punto HGT

                        Коментар


                          #13
                          Ми за сега не ми харчи масло изобщо, а колкото до повдигача не видях на пръв поглед да има поражения. Ще видим като сваля вала какво ще излезе.. Обаче прави ми впечатление че при работещ двигател като отвия капачката за маслото не пръска от нея...

                          Коментар

                          Working...
                          X