Колеги прави ми впечатление, че когато запаля колата сутрин няма никакво чукане и тракане от двигателя, но загрее ли към 90 градуса се разтраква като дизел.. Двигателя е 1.8 131 коня HGT. Маслото ми е Repsol 10W40 на 2000 км. Възможно ли е проблема да е от маслото (лош вискозитет като загрее или по ниско налягане) или си плаче за вариатор?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вариатор или?
Collapse
X
-
s.genkov написа:Добре, ама вариатора не трака ли постоянно без значение от температурата на двигателя?punto HGT
Коментар
-
И така колеги, преди малко свалих капака на клапаните и видях че първата гърбица на всмукателния вал е видимо по износена от останалите (под видимо имам в предвид към 3мм !!!) вероятно чукането идва от там.. Не мога да си обясня обаче какво е довело до износването само на тази гърбица.. Дали е възможно да е заседнал повдигача и от там да се е получило? Другото което ми се върти в главата е да не би да е крив клапана, но по пътя на логиката май няма как да се изкриви само един клапан. Това чукане се появи някъде след около 200км след смяната на маслото
Коментар
-
Това за 3 мм износване на гърбицата ми се струва малко съмнително. Виж да не е свързано тази видима разлика по някакъв начин конструктивно, понеже там на първи ( най-отляво) се намира и самия вариатор. Колкото до износване от заседнал повдигач - мойта бегла представа относно хидравличните повдигачи е горе-горе следната : представляват в най-общия си вид две взаимно подвижни чашки, между които има пружина и клапанче. Играят ролята да компенсират и обират луфта между стеблото на клапана и гърбицата на вала, като между чашките се нагнетява масло и те се раздалечават колкото им позволява луфта. От нерегулярна смяна на масло и/или кофти такова, нагар и гляс задръстват, слепват и блокират свободното движение на чашките една спрямо друга, което се изразява с термина "лениви" повдигачи. Повдигачите вече не могат да обират луфта ( или поне не могат да го правят бързо при клеясали отвори за постъпване на маслото, пружинки и др.) и повдигача вече не се плъзга плавно залепнал за гърбицата на вала, следвайки релефа,а вала го пердаши по тиквата и се чува тракане. От тези резки удари май е възможно да се износи вала, както и челото на самия повдигач. Виждал съм ( на картинка) повдигач с вдлъбнатина в челото от износване.
1.9 JTD 110hp
Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi
Коментар
-
Ами до колкото имам инфо всички гърбици на вала са еднакви по размер.. Утре най вероятно ще сменя вала и повдигача и ще видя в какво състояние са повдигачите.. Интересното е че при студен двигател чукане няма.. Дали маслото докато е по гъсто успява да уплътни по добре? А и трябва да разбера от какво се е получило износване само на една гърбица, защото си мисля, че ако има проблем с мазането няма да се износи само една гърбица.. Лампата за маслото при палене изгасва веднага, но май ще е добре да измеря с манометър какво налягане държи при загрял мотор
Коментар
-
По нагоре колегата е развил една теория, сиреч ако причината е в блокирал повдигаш значи може и това да е причината за износването на вала, но предполагам, че освен износването на вала то следи трябва да има и по самия повдигач, има ли някакви следи от деформация или износване и по повдигача /пула/ ?. Ако това е проблема взимаш нов пул, ръгаш другия вал и си пак на пътя, а и забрави за 10W40, слагай някаква синтетика 5W40, стига да са ти ОК сегментите и да не харчи масло мотора.punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар