Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo 1.6 16v - търси се проблемът...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    EuforiaSC написа:
    И сега ако се намери някой от Стара Загора с въпросната програма и желание да помогне, ще бъде просто чудесно. Да видим дали ще има светлина в тунела за това Браво или не...За връзка л.с. : )
    Пиши на http://forum.fiat-bg.org/profile.php...profile&u=9006

    Коментар


      #32
      Ето ме пак.Отново дойде време да се мъча с тази "кола"До сега беше в застой, защото нямах никакво свободно време за нея.Тука я карам 2 3 4 дни и.... единият път добре,другият не...Прилагам Ви 2 клипчета на 2та проблема.https://www.youtube.com/watch?v=n1fL...v08nLyn5Qп.с. сега като гледам едното клипче,на което не иска да запали виждам, че ключето не изгасва и явно там ще е проблема за запалването НО пък защо аджеба като запали и угасне.А другото нагледно се вижда от другото клипче,как падат оборотите до 500 и хоп нагоре,но в движение или хоп на горе или хоп угаснахме (при натискане на съединител и пускане на свободна или сменяне на предавки)п.с2 Водих я на доктор в Стара Загора в апк (Иван) само с Фиат се занимавал човека, колко я е гледал колко не,каза че не е механичен проблем и уж я закачал на диагностика и нищо не показала.Покарал я малко НО тя като не го прави всеки път и я зарязал човека и така стоя 2 седмици без да я барне и си я взех.Сега сме отново във фаза търсене на отговор и решаването му.Повтарям се.. потретвам се... но съм решил да го оправя това,НО лошото е ,че в Стара Загора едни майстори......пу пу...

      Коментар


        #33
        Купи един ацетонов спрей от железарията и на запален двигател пръсни там където се съединяват двете части на колектора, горна и долна, също така навсякъде където смяташ ча засмуква въздух, ако смуче ще вдигне обороти. 49ф е най-смотаното Еку за газ. С газов инжекцион е трудно, а с обикновенна газ мисля че е невъзможно. Като собственик на такава Мареа с това ЕКУ те съветвам да си вземеш един ЕЛМ 327 и ако имаш лаптоп да си действаш сам. ФЕС/МЕС се намира лесно(софтуер за диагностика)

        Коментар


          #34
          EuforiaSC написа:
          Ето ме пак.Отново дойде време да се мъча с тази "кола"До сега беше в застой, защото нямах никакво свободно време за нея.Тука я карам 2 3 4 дни и.... единият път добре,другият не...Прилагам Ви 2 клипчета на 2та проблема.https://www.youtube.com/watch?v=n1fL...v08nLyn5Qп.с. сега като гледам едното клипче,на което не иска да запали виждам, че ключето не изгасва и явно там ще е проблема за запалването НО пък защо аджеба като запали и угасне.А другото нагледно се вижда от другото клипче,как падат оборотите до 500 и хоп нагоре,но в движение или хоп на горе или хоп угаснахме (при натискане на съединител и пускане на свободна или сменяне на предавки)п.с2 Водих я на доктор в Стара Загора в апк (Иван) само с Фиат се занимавал човека, колко я е гледал колко не,каза че не е механичен проблем и уж я закачал на диагностика и нищо не показала.Покарал я малко НО тя като не го прави всеки път и я зарязал човека и така стоя 2 седмици без да я барне и си я взех.Сега сме отново във фаза търсене на отговор и решаването му.Повтарям се.. потретвам се... но съм решил да го оправя това,НО лошото е ,че в Стара Загора едни майстори......пу пу...
          Сложен е металния колектор за да работи колата с обикновенна газова инсталацията е преправена защото на пластмасовия колектор темп. датчик и МАП сензорр са на едно и предполагам че е направено както трябва преди да сменяш каквото и да е било закачи я на мултиекускан задължително регистрирана версия горе в настроики влизаш излиза ти reset колата само на контакт натискаш изчиства самоадаптацията и готово после виж грешките изчистваш и тях после правиш тестове ако всички тестове минат наред палиш караш и пак закачаш компа проверяваш пак за грешки ако няма всичко е наред това всичко на бензин. Хубаво е да свалиш дросела и със спрей за карбуратори да го изчистиш каналите на стъпковия мотор и самия дифозор изведи картерните газове с маркуч някъде под колата и запуши дупката откачи и лмбда сондата проследи кабела има букса направи си центровка на газ и каране
          fiat bravo 1.6 16V

          Коментар


            #35
            А на бензин върви ли добре колата или е мъка.Питам защото никой не сети да обърне внимание на инжекторите.Моята постоянно беше в джаза с тея бензинови дюзи."И" от там сума ти главоболия.(подчертавам И защото косата ми побеля от проблеми с тая кола).Дюзите пикаеха а не разпръскваха горивото.Студена работеше горе долу добре(защото двигателя иска повече бензин,но като загрее и смукача падне се дави и оборотите падат и гасне) .Ни обороти ни вътък.(всички дюзи ми бяха леш,но при теб може да са една две примерно)На 100% от фиатките 1,6 16в с обикновена газова инжекторите са им леща.Пробвай да извадиш рейката с инжекторите и върти на стартер.Ако пикае струя някой инжектор не е добре.Трябва да пръска на мъгла.След смяна на инжекторите не можех да си позная колата.Вървеше като "ракета" и нямах проблеми с оборотите.Инжекторите ги взимах тук от колеги в форума,но от автомобил които никога не е имал газова уредба.И съм ги сменял три пъти за 9 години.
            FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

            Коментар


              #36
              galinchooo написа:
              А на бензин върви ли добре колата или е мъка.Питам защото никой не сети да обърне внимание на инжекторите.Моята постоянно беше в джаза с тея бензинови дюзи."И" от там сума ти главоболия.(подчертавам И защото косата ми побеля от проблеми с тая кола).Дюзите пикаеха а не разпръскваха горивото.Студена работеше горе долу добре(защото двигателя иска повече бензин,но като загрее и смукача падне се дави и оборотите падат и гасне) .Ни обороти ни вътък.(всички дюзи ми бяха леш,но при теб може да са една две примерно)На 100% от фиатките 1,6 16в с обикновена газова инжекторите са им леща.Пробвай да извадиш рейката с инжекторите и върти на стартер.Ако пикае струя някой инжектор не е добре.Трябва да пръска на мъгла.След смяна на инжекторите не можех да си позная колата.Вървеше като "ракета" и нямах проблеми с оборотите.Инжекторите ги взимах тук от колеги в форума,но от автомобил които никога не е имал газова уредба.И съм ги сменял три пъти за 9 години.
              именно и на мен ми мина първо това през акъла, но на клипчетата по горе не е споменато дали е загряла колата и така да мъчи да пали. Да приемем че е студена, това изобщо не е характерно за този двигател, след палене на не загрял двигател оборотите така да падат( нормално е да остават около 1500 - 2000 поне при мен е така). Виж ако е топла съм съгласен. Но дори и със спечени дюзи на газ не би трябвало да има проблем.

              Коментар


                #37
                На клипчетата горе, колата е загряла.Проблемите са както на бензин така и на газ (може би когато паля директно на газ по рядко се случва да запали и веднага да паднат оборотите и да загасне моментално)Сега забелязах,че на клипчето където не иска да запали 2 3 пъти колата (въобще) а само върти.... това ще да е имобилайзера,защото виждам че не е изгаснало ключето т.е. не си е разпознала ключа.Но остава проблема с мигновенното гаснене след палене (на загрята кола...на студена...евентуално може да загасне първият път след това си държи около 1300об. и работи добре)След като загрее държи по ниски обороти.. от порядъка на 700-750 което води до тресене и.... не си работи като цяло равномерно двигателя - прекъсва.Но най-големият и досаден проблем е от др клипче,където падат и се вдигат оборотите при отпускане на газта. Кото реши... съм угаснал на всеки светофар,стоп... и т.н. ако пък е в добро настроение оборотите падат до 500 и надоло както се вижда от клипа и се връщат обратно горе и не гасна... Утре съм се уговорил с колега от форума да я закачим да видим ще покаже ли нещо.А ако има някой от Стара Загора и има нужните познания и желание може да ми драсне и да се разберем нещо.Поздрави !

                Коментар


                  #38
                  При диагностиката обърнете внимание на ТПС-а.
                  Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                  ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                  Коментар


                    #39
                    Същите проблеми и с Опел и вместо да пиша дълги постове ето:http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=65312
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар


                      #40
                      Премери с мултицет кабелите, като сумата на 1-4 трябва да е приблизително еднаква с тази на 2-3, също така ако имаш възможност пробвай с друга бобина. Мойта гаснеше така веднага след палене заради бобина.

                      Коментар


                        #41
                        Днес закачихме колата и прочетохме доста грешки, които след изчистване не се проявиха повече. Покарах колата и върви добре. На празен ход има съвсем леко клатене, което на оборотомера не личи, усещат се вибрации във волана. Всичко това след ресетване на адаптацията. На снимките се виждат повечето параметри и по-компетентните хора могат да дадат мнение, аз нямам толкова познания.
                        Прикачени файлове
                        Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                        Chevrolet Aveo

                        Коментар


                          #42
                          Разреждането на мотора в колектора е много високо (налягане в колектора) , би трябвало да е около 300мбара , най-вероятно смуче въздух отнякъде, инжекторното време също е по-високо от нормалното.
                          Фиат Крома 1.9 16v+
                          Фиат Браво 1.6 16v
                          Фиат Мареа 1.6 16v

                          Коментар


                            #43
                            Също и ламбда сензор интегратор показва бедна смес. При мен толкова грешки ми е правила заради лоша маса намираща се под АБ. постоянно се появяваха докато не я зачистих. Също така при замяната на пластмасов с метален колектор се маха температурния датчик от металния и се слага комбиниран температура и налягане на неговото място (това което си дал на снмимките) и което не е предвидено за него ,та от там също може да дърпа въздух. Общо взето прегледай навсякъде маркучите за вакууми серво и т.н. Нормалните времена на тихи обороти и загрял двг са към 3,4 мс. 3,6, 3,8 мс. (без консуматори) както е написал и колегата преди мен .

                            Коментар


                              #44
                              Благодарности на колегата Kemaloff за оказаната помощ : )Той я покара държеше се добре както на газ така и на бензин, пред блока колко време стоя запалена и я пробвахме - пак се държеше добре. Тръгнах си от там (на газ),всичко беше добре. Спрях на един магазин... и след като запалих отново бяхме на същото дереже : ) Днес я карах на газ до работа и обратно падат си оборотите. Забелязах, че на свободна ако я изфорсирам до 2200 и нагоре след отпускане на педала и спадане на оборотите си задържат близо 800, но ако натисна съвсем леко педала на газда до 1000,1200,1500 и при отпускане падат оборотите до 500.Преди малко излизах с нея и се ядосах че пак гасна и пробвах на бензин - о чудо.. ( или поне в този момент) на бензин нямаше проблем.Сега незнам ако отида да я закарам на газанализатор да я настрои газовата дали ще има ефект или просто е било някво съвпадение,че на бензин не го правеше сега проблема а само на газ.... Утре ще я карам само на бензин да видим.А иначе за въздуха УЖ в сервиз я пръскаха там гледаха дали някъде не смуче и казаха - Не...А тая бедна смес която показва тоя ламбда интегратор кво може да се направи ?

                              Коментар


                                #45
                                Забравих да попитам на газ или на бензин е правена диагностиката? ламбда интегратор(коефициент ламбда) трябва да се движи между 0,98 и 1,2 под 0,98 е богата над 1,2 е бедна, но това шиб*но ЕКУ (49F) когато е на газ отчита наобратно т.е. при повече газ показва коефициен по-голям от 1,2 и обратно,и ЕКУ то щото е самоадаптивно прави корекция и нова горивна карта. И като цяло е доста трудно да се настрои.А иначе когато сместа е бедна то само си вдига времената,но когато си на газ става вдигане на времена(заради обратните показания) при богата смес и се получава преобогатяване. Евентуално решение е емулатор на ламбда сонда който на газ лъже ЕКУ , но не всеки става ,трябва да се търси определен. Пробвай малко да и затвориш газта.

                                Коментар

                                Working...
                                X