Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Lancia Dedra - виене откъм двигателя/алтернатор/

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Lancia Dedra - виене откъм двигателя/алтернатор/

    Привет, става дума за Ланча Дедра 1.6 моно 78к.с.Преди 2 дни като почна да вали по софийско, както си карам, спрях за малко вечерта и при последващо палене почна да ми вие нещо откъм двигателя на празен ход. Като дам повече газ изчезва. Днес ден втори пак продължи. Взех мед. слушалки и установих, че шума е най-силен от обтяжната ролка на обслужващия кръг (водна помпа, алтернатор, хидравлика), която смених преди 20к (най-вероятно менте). Охлабих алтернатора, смъкнах ремъка и установих, че ролката има луфт и дрънчи от нея по този неприятен начин. Дотук ОК - ще се смени.Преди да почна да свалям квото и да било реших да замеря напреженията, с подозрение към алтернатора. На ПХ без консуматори 13.8-13.9, с пуснати къси 13.7-13.8, обаче като пусна дългите пада на 12.5-12.6, а с всички възможни консуматори (вентилатор парно, подгрез задно стъкло, стопове мъгла, фарове) + включена перка на радиатора (колата беше загряла) пада до 12.00?! Какво мислите, май не е нормално? Освен това, не знам дали заради зимата, заради студовете ли, амумулатора никога не е със светещо зелено оче (exide premium 47ah). Всеки ден карам по 7.5км в посока (15 общо). Случвало ми се е и като карам 300км да не светне зелено. Само на зарядно за момента става зелено. В студа винаги успява да запали може би понеже е сравнително нов. Какво мислите, дали има проблем с алтернатора спрямо тези стойности?Почнах да демонтирам алтернатора с идеята да го ревизирам, развих болта отгоре, с който се регулира опъването на ремъка, освободих алтернатора от всички проводници, обаче нещо ми се запъна долния болт, на който динамото "лагерува" и към който също се завива и обтяжната ролка - как се маха? Отзад има глава за ключ 17, но като я въртя, се върти и предната част където се навива обтяжната ролка. Има ли някакъв чалъм? Предложете план за действие при диагностиката на алтернатора, какво мога и какво не мога да проверя? Четки-колектор мога да проверя, диоден блок сигурно също, при междувитково късо може би мога да измеря съпротивлението на фазите, мога да погледна за луфт в лагерите...? При пад в напрежението може би са четки/колектор или пък късо? Пробил диод не вдига ли напрежението? Алтернатора е на Магнети Марели 65А. Най-неприятното в случая е, че след няколко дни имам преход 400км в посока до Сърбия.

    #2
    Някакви идеи...или само аз останах с Дедра в движение? :D

    Коментар


      #3
      В динамото има ел проблем-на ПХ трябва да не 14.6, а на "сичко включено" 13.9 ако лагерите не "ручат" ни ги барай. Чалъма за който питаш не е ли млатене с чук за да падне обтегача?
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        Всъщност си направих пътуването 800км безаварийно. Регулатора изглежда си бачка ок, при опита изллючваше на 14.2-14.3. Статора не установих нещо с точност, но мерих диодите групово както са запоени към намотките. Има няколко клипчета в ютюб как се диагностицират без да се разпояват. Този въпрос може да го разискаме по-обстойно...ще прикача по-късно клиповете, но на първо четене показанията бяха "правилно" ориентирани. Сглобих в обратен ред. Замерих връзката към маса и +, които бяха перфектни. Заредих акумулатора и на пх дава 14.1, а под пълен товар 13.8-13.9. Явно акумулатора помага доста в случая, обаче защо с акумулатор на 50-75% напрежението падна до 12.0V? Дали алтернатора не отдава доста по-малък ток от фабричния? Забравих само да премеря връзката четки-колектор...евентуално ако там има някаква загуба на възбуждане.

        Коментар

        Working...
        X