Малко смешно може да звучи , но се пак искам да попитам . От значение ли е на истина ауспуха за работата на един двигател ? Някой хора са ми споделя ли , че без ауспух колата им нямала мощност , не можела да се исфорсира и тн . Предимно ауспуха поне крайното гърне е заглушител , вътре разположено като лабиринт или като флионга осукано , за да заглушава шума на мотора. При тунинга и тн , казват ,че за да има има повече конски сили мотора , трябва по лесно да освобождава отработените газове .За целта се ползва права генерация , по възможност без рязки остри завои ... Някой казват ,че без крайно гърне колата давала още по голям разход. Та кое е е вярното . Логически ауспуха не би трябвало да бърка работата на мотора , той е само един заглушител , и дори ако е запушен му прави проблем .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От значение ли е крайното гърне за работата на един ДВГ ?
Collapse
X
-
Според мен има.На застава гт 55 без аспух на 4 не можа да качи повече от 60,ритмо 1,1 60коня отначало вървеше като оса но му изгни задното гърне ,преправихме го и колата умря.До колкото знам моторите се изчисляват да работят с някакво налягане в генерацията за да работят добре във всички режимиFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
-
янко написа:Според мен има.На застава гт 55 без аспух на 4 не можа да качи повече от 60,ритмо 1,1 60коня отначало вървеше като оса но му изгни задното гърне ,преправихме го и колата умря.До колкото знам моторите се изчисляват да работят с някакво налягане в генерацията за да работят добре във всички режими>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
По принцип изпускателната система играе важна роля при двутактовите двигатели.При четиритактовите липсата му води до така нареченото "изсушаване" на цилиндрите.На моя Фиат 125,бях с права генерация и изтърбушено задно гърне,което не му пречеше да си пълни километража и да върти гуми дори и на 2 предавка.
Коментар
-
Цялата изпускателна система на един ДВГ, независимо дали двутактов или четиритактов оказва влияние на работата на му. Изчислява се така, че да отговаря на точно определени изисквания. Всякакви изтърбушвания, "изправяния" и други вандализми, влошават работата на ДВГ. При спортните автомобили - тези които участват в състезания, не серийните със спортен дизайн, се променя изпускателната система, но това е съпроводено с цялостна промяна в параметрите на ДВГ. Променят се 90 % от регулировките, а изпускателната система се нагажда пак според тях. Когато "отпушиш" изпускателната система на сериен автомобил, подпомагаш имплозията при изпускането на отработените газове, а това води не до по-добро, а до по-лошо изчистване на цилиндрите от тях. Така се влошава работата на ДВГ. При отваряне на изпускателния клапан на всеки цилиндър, се получава експлозия в изпускателната система - газовете напускат цилиндъра с висока скорост. В този момент се получава увличане на газовете, при което налягането в цилиндъра става по-ниско от това в колектора. Преди още да се е затворил изпускателния клапан, се получава обратният ефект - имплозия. Това е, когато вкуума в цилиндъра засмуче обратно изхвърлените газове. При това положение, в цилиндъра остават повече отработени газове, отколкото е предвидено, съответно и засмукването на нова горивна смес се влошава, а от там и работата на ДВГ като цяло. За това изпускателната система си има една камара параметри, които трябва да са спазени, за да може да се предотврати имплозията при изхвърляне на отработените газове. Тоест, суперефекта от това "отпушване" си е чиста илюзия.iliyan написа:По принцип изпускателната система играе важна роля при двутактовите двигатели.При четиритактовите липсата му води до така нареченото "изсушаване" на цилиндрите.На моя Фиат 125,бях с права генерация и изтърбушено задно гърне,което не му пречеше да си пълни километража и да върти гуми дори и на 2 предавка.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
iliyan написа:Същото исках да кажа и аз,но по съкратено.А дефорсажите си палеха гумите.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
сорри зa спaмa колегa, мa следa темите ти и ще те питaм..... брaт що тормозиш колицaтa?Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
сорри зa спaмa колегa, мa следa темите ти и ще те питaм..... брaт що тормозиш колицaтa?Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
bmahob написа:сорри зa спaмa колегa, мa следa темите ти и ще те питaм..... брaт що тормозиш колицaтa?>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Потвърждавам на 100% за разхода и НЕвървенето.Но май зависи от марката.Но да кажа за разхода. Карам всеки ден към 200 км, половината са магистрала. Само за протокола, примера не е с ФИАТ. Оригинални гърнета на 2000 кубика двигател, с нормално каране 7,5-8 газ.Гърнетата са две крайни.Едно под десния заден калник, едно под левия.Тръбата влиза първо в лявото, от там в дясното. Почти едновременно изгниха и двете. И на един жп прелез (май в Благоевград беше), само ги видях и двете гърнета как бавно се отдалечават в огледалото. Преди това няколко седмици-проблеми с колата. Разхода на 8-8,5, кофти обороти веднага след палене, има едно чудене при опит за ускорение...ходих по майстори, всички вдигат рамене и викат ОК си е колата. В първия гараж по трасето сменям гърне. Турско, "тунинК"..ама само такива имаше налични в сервиза. Тръбите съвпадат на диаметър.Малко по-шумно, ама се кара, не дразни. Разхода започна да гони 10, колата върви все едно влача две ремаркета тухли...По баирите на "Люлин" бях си свикнал в лявата лента...сега ме настигат разни мамолитражки.Нещо не излиза сметката...два литра и отгоре в преразход и колата не върви.Поръчка на оригинални двойни гърнета и от майсторите до нас не мога да си позная колата.Все едно още един мотор има под капака.Засичам разход за една седмица...под 8. Така си е и до ден днешен, втора година от тогава.Но пак казвам, зависи от марката.ФИАТ-а не мисля да го пробвам как ще върви с гърне от Аскона или от Кадет, понеже гърнета за ФИАТ има навсякъде и са на цената на пакетче семки, в сравнение с цената на тия двойните, дето описах горе (мамицата им и гърнета, още ми е пред очите мазната усмивка на тоя в магазина,като ги видя в компютъра колко струват)
Коментар
-
При мен не съм забелязал да оказва някакво влиание подмяната на крайното гърне със спортно, единствената разлика е в промяна на "гласа" на колата толкоз, при положение че запазваш оригиналния размер на тръбите си мисля, че не би трябвало да има някаква разлика, още повече чак пък да ти спъва колата ?.Усещането "спъва ми колата" или "като, че ли колата се поотпуши" е много относително и субективно, нещата могат да бъдат доказани единствено като качиш колата на дино стенд например. Мериш с оригиналното гърне какво ще изкара, след това монтираш спортното и мериш пак, разликата ако изобщо има такава ще се види веднага , иначе темата е като с бензина - на еди си коя бензиностанция като сипах бензин и колата нещо ми придърпва, а на другата като сипах бензин и колата литна , по повод всичко написано от мен мога да ти дам следния съвет - сипвай само 100 октана бензин в комбинация със спортното гърне и на мотора ще му е супер /стига да не ти е запушен катализатора/punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар