Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за системата за промяна на ъгала на клапаните.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за системата за промяна на ъгала на клапаните.

    Здравейте колеги.Имам едно питане и ако може някой да ми обясни как работи.Колата е ФИАТ Мареа 2.0 155 к.с. До колкото съм запознат има такава система в колата и тя определя колко да се отвори клапана,според определени условия.Това е което аз знам.Дали е така-надявам се вие да ми кажете.Интересува ме как работи,какво я управлява и при проблеми,какви са симптомите?Ще съм благодарен ако може да ми помогнете.

    #2
    кола

    Нещо се бъркаш за клапаните -поне така си мисля
    Прикачени файлове
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Re: кола

      kluchar написа:
      Нещо се бъркаш за клапаните -поне така си мисля
      Възможно е и да греша.Ако е така-поправете ме.Не претендирам да съм наясно

      Коментар


        #4
        Re: кола

        Такава система доколкот знам е V-TEC и е при ОНДА ... вала има 8 големи гърбици и 8 малки , в ниските обороти вала се измества и работят малките гърбици , при достигане на големи обороти разпределитения вал се измества напред и почват да натискат клапаните големите гърбици ... И при БМВ съм чувал че има нещо подобно "Ванус" ... за фиатките не съм .
        >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

        Коментар


          #5
          При новите MultiAir двигатели на Фиат има подобно нещо, но по друг начин работи: https://www.youtube.com/watch?v=Td9Gz_h7Qpg
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            spark написа:
            При новите MultiAir двигатели на Фиат има подобно нещо, но по друг начин работи: https://www.youtube.com/watch?v=Td9Gz_h7Qpg
            благодаря за видеото,но не мисля че моята кола има такива клапани.може би при по-новите модели,но не и при моята.вероятно наистина греша и в моята фиатка няма такава система.

            Коментар


              #7
              Аз имах купе преди то беще с Фазов вариатор. Не знам какви модификации има на колата ти и с какъв двигател си но имаш точно това в предвид. Както е на хондата витека и на бимърите- ванос. На фиат май беше VFD
              Powered by Emzo

              Коментар


                #8
                evgeni85 написа:
                Аз имах купе преди то беще с Фазов вариатор. Не знам какви модификации има на колата ти и с какъв двигател си но имаш точно това в предвид. Както е на хондата витека и на бимърите- ванос. На фиат май беше VFD
                никакви модификации не съм правил.двигателя си е оригиналния аз лично не съм барал нищо.до колкото знам за това и двигателя е 154 к.с. и май му казваха "ВИСОВ".това го различава и от предишните 2000 кубикови двигатели на Мареи,които са по 147 коня.мисля ,че е модификация на двигателя след 99-та година и това дава допълнителните 7 коня.може точно за този Фазов вариатор да става въпрос.ако някой може да разясни как работи той...ще ми бъде от полза.

                Коментар


                  #9
                  кола

                  Ето виж трябва да е това http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Re: кола

                    kluchar написа:
                    Ето виж трябва да е това http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
                    възможно е и да е това,но до колкото разбирам това е за алфа.все пак благодаря за видеото със сигурност ще ми е от полза.

                    Коментар


                      #11
                      nнамерих това което ме интерисуваше.

                      след като ми посочихте името и аз се поразтърсих и намерих това,което ме интерисуваше.давам ви линк с информация може да е полезна и за някой друг:http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.p...17c03a068f8f4b

                      Коментар


                        #12
                        147 и 154 кс. имат вариатори - механизъм, който завърта вала и се променя МОМЕНТА в който отварят и затварят всмукателните клапани. При 154 времето е повече (повече градуси) , освен това той има някакви клапи във всмукателния колектор, които изменят пълненето динамично (VIS). При хондата това става с две различни гърбици на вала. Те са с различни градуси. Също така и различен лифт на клапаните. Малкия ход на клапана намалява натоварването и износването на вала, и намалява разхода при ниска мощност. Не зная при фиата дали има само две крайни положения на вала или плавно регулиране, както и дали при хондата има завъртане освен смяната на гърбиците.
                        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                        FIAT Punto sx 75 '94

                        Коментар


                          #13
                          Истината е ,че ако разпределителния вал е само с големи гърбици , ще е добре в високите обороти , но няма да може да държи ниски , ще тресе и ще гасне.И затова има тая интервенция.
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            Ако под голяма гърбица имаш в предвид по-издута тоГолямата гърбица дава по-голям ход и отваря по-добре клапана. Това е важно за високите обороти. За ниски въздуха има достатъчно време да напълни цилиндъра и през един клапан. Иначе и на 850 оборота двигателя може да си работи с голямо отваряне на клапана, но смисъл почти няма.Иначе на спортните валове гърбицата е така че клапана седи повече време отворен. Не е задължително да го натиска повече. Е състезателните двигателе имат повече лифт и натискат клапана много, някои дори имат лагери там и за намаляване на триенето. При 6000 оборота времето през което смукателния клапан седи отворен е от порядъка на 5-6 милисекунди, така че е важно отвора (двата отвора при 16 V) да е голям за да влезе достатъчно въздух. При 2000 об то е 15-18 ms така че си се напълва доста по-лесно
                            FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                            FIAT Punto sx 75 '94

                            Коментар

                            Working...
                            X