Здравейте колеги.Имам едно питане и ако може някой да ми обясни как работи.Колата е ФИАТ Мареа 2.0 155 к.с. До колкото съм запознат има такава система в колата и тя определя колко да се отвори клапана,според определени условия.Това е което аз знам.Дали е така-надявам се вие да ми кажете.Интересува ме как работи,какво я управлява и при проблеми,какви са симптомите?Ще съм благодарен ако може да ми помогнете.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за системата за промяна на ъгала на клапаните.
Collapse
X
-
Re: кола
Такава система доколкот знам е V-TEC и е при ОНДА ... вала има 8 големи гърбици и 8 малки , в ниските обороти вала се измества и работят малките гърбици , при достигане на големи обороти разпределитения вал се измества напред и почват да натискат клапаните големите гърбици ... И при БМВ съм чувал че има нещо подобно "Ванус" ... за фиатките не съм .>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
При новите MultiAir двигатели на Фиат има подобно нещо, но по друг начин работи: https://www.youtube.com/watch?v=Td9Gz_h7QpgFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:При новите MultiAir двигатели на Фиат има подобно нещо, но по друг начин работи: https://www.youtube.com/watch?v=Td9Gz_h7Qpg
Коментар
-
evgeni85 написа:Аз имах купе преди то беще с Фазов вариатор. Не знам какви модификации има на колата ти и с какъв двигател си но имаш точно това в предвид. Както е на хондата витека и на бимърите- ванос. На фиат май беше VFD
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:Ето виж трябва да е това http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
Коментар
-
nнамерих това което ме интерисуваше.
след като ми посочихте името и аз се поразтърсих и намерих това,което ме интерисуваше.давам ви линк с информация може да е полезна и за някой друг:http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.p...17c03a068f8f4b
Коментар
-
147 и 154 кс. имат вариатори - механизъм, който завърта вала и се променя МОМЕНТА в който отварят и затварят всмукателните клапани. При 154 времето е повече (повече градуси) , освен това той има някакви клапи във всмукателния колектор, които изменят пълненето динамично (VIS). При хондата това става с две различни гърбици на вала. Те са с различни градуси. Също така и различен лифт на клапаните. Малкия ход на клапана намалява натоварването и износването на вала, и намалява разхода при ниска мощност. Не зная при фиата дали има само две крайни положения на вала или плавно регулиране, както и дали при хондата има завъртане освен смяната на гърбиците.
Коментар
-
Ако под голяма гърбица имаш в предвид по-издута тоГолямата гърбица дава по-голям ход и отваря по-добре клапана. Това е важно за високите обороти. За ниски въздуха има достатъчно време да напълни цилиндъра и през един клапан. Иначе и на 850 оборота двигателя може да си работи с голямо отваряне на клапана, но смисъл почти няма.Иначе на спортните валове гърбицата е така че клапана седи повече време отворен. Не е задължително да го натиска повече. Е състезателните двигателе имат повече лифт и натискат клапана много, някои дори имат лагери там и за намаляване на триенето. При 6000 оборота времето през което смукателния клапан седи отворен е от порядъка на 5-6 милисекунди, така че е важно отвора (двата отвора при 16 V) да е голям за да влезе достатъчно въздух. При 2000 об то е 15-18 ms така че си се напълва доста по-лесно
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар