Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свръхестествен проблем с Пунто 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свръхестествен проблем с Пунто 1.2 16V

    Първо привет, Колеги! Така ща не ща и аз с тема в раздела.По принцип гледам винаги да откривам отговорите на проблемните коли с който съм се сблъсквал, да страня от задаване на излишни въпроси но...съдба.Та по същество - карам Спортинг 98г. 1.2 16V.И проблемът на колата е...че няма проблем.Почвам от начало - прибира се жената един слънчев ден и ми съобщава,че колата не работи добре.Да бе , викам си аз ,сигурно не работи добре та аз проблеми с тази кола не съм имал.Слизам в гаража,въртя колата пали както обикновено след 2-3 оборота на стартера,но на 2-3 цилиндъра.При подаване на газ директно гасне,като обърне на газ(газ инжекциона е малко сглобщайн - от няколко марки,но проблеми с него не съм имал) нещата се пооправят но глъхне стабилно при рязко натискане на педала на газта.Доста мудно и несигурно вдига оборотите(ще кача и клип утре) и повече от 4000-4500 оборота не иска да вдигне.А да не забравя-като я форсирам до 4500об/мин. и задържа малко колекторите около ламбдата стават кръв червени.Викам зъб ще да е прескочила...е хубаво следва презацепване - пак същата работа.В един сервиз презацепване със спец инструментите за тази работа - не иска и не иска.Проверих всички датчици,бобини ( кабелите не са ми оригиналните -на Бош са някакви универсални, но бачкат,пък и съм карал с тях едно 2-3000км без проблеми) ,купих си VAG COM с преходник за FIAT,регистрирах MULTIECUSCAN,изчистих и грешките където съм вадил букси на датчици за проба по време на работа на двигателя и ... ами нови грешки няма.Само където колата работи на 34-35 градуса аванс и компа си го има за нормално това.Демек всичко по двигателя е наред но той все тъй упорито отказва да влезе в час.Просто не осотана какво да гледам вече - всичко бачка,компа не записва грешки,а колата не работи като хората.На живите данни показва 34-35 градуса аванс и това е.Датчика на коляновия съм го сменял с такъв от работеща кола- все тая...Прилагам извадка от MES със инжекторно време и аванс на искрата.Ако някой има идея какво го прихвана моя Sporting да драсне някой ред,ще съм много благодарен.Поздрави!
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 1.2 16V Sporting,Alfa Romeo 166 2.4 JTD , Alfa Romeo 33 1.3VL-ex

    #2
    На бензин как работи ? Пробвай с друг диагностичен софтуер, вероятно тоя VAG COM нещо бърка данните. При такъв аванс не би трябвало да работи изобщо. Колекторите се зачервяват на газ обикновено от много бедна горивна смес или прекалено малък аванс. Дебитомера работи ли правилно ? Виждам, че температурата на въздуха, която се отчита не помръдва от 32,6*С, което нещо не ми се връзва.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      И с Delphi я пробвах,пак същите данни показва.Колата няма дебитомер,а на бензин все едно е на 3 цилиндъра.Като я паля въобще не подавам газ защото гасне незабавно.Работи нестабилно на 2-3 цилиндъра докато обърне на газ.Тогава нещата се пооправят малко -идват ниските и заработва на 4 цилиндъра.Но се форсира неуверено и само до 4500-4600 оборота.А вече всичко проверих и е ок,нищо не ми идва на ум ...
      Fiat Punto 1.2 16V Sporting,Alfa Romeo 166 2.4 JTD , Alfa Romeo 33 1.3VL-ex

      Коментар


        #4
        Забелязал съм, че жената като кара колата, след някое време компютъра се забърква и започва или да се дави, или да се форсира. И бравата като караше беше така и сега тоя мачбокс странния - същата работа. Проблемът идва от произволната употреба на скоростния лост. Не ща да ти правя проблеми в семейството, ама вземете си разменете колите за 2-3 дни. Ей тъй, "да добиеш усещане за проблема". При мен компа на бравата се вчасяваше за 2-3 дни, а сега на матиз-а за 1 км. е готов. Женска "кола" е все пак - кореецът го е помислил. Та, казах ѝ на жената, че проблемът е в резките температурни промени и оттогава не съм чул оплаквания. Пък като се кача на деу-то да го водя на паша - първият километър "грамфон свири - майка плаче".
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          wiliams написа:
          И с Delphi я пробвах,пак същите данни показва.Колата няма дебитомер,а на бензин все едно е на 3 цилиндъра.Като я паля въобще не подавам газ защото гасне незабавно.Работи нестабилно на 2-3 цилиндъра докато обърне на газ.Тогава нещата се пооправят малко -идват ниските и заработва на 4 цилиндъра.Но се форсира неуверено и само до 4500-4600 оборота.А вече всичко проверих и е ок,нищо не ми идва на ум ...
          Пробва ли със зануляване на ламбда сензора или адаптивните настройки като цяло ( не знам какви опции има за твоя комп ) с Делфи -то ? Щом с два различни софтуера ти дава тия данни, не остава друго освен ошашкан компютър, както казва колегата.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            Ами и на Делфито и на MES нямам такива опции.Но честно казано и на мен все повече ми се струва,че е от компа.Като я вържа на диагностика,на живите данни - engine rpm - 34587126 ... wow ... и на Делфи и на MES.Да не би тоя папагал компа да се е бъгнал нещо и сега да не знае къде се намира коляновия вал с точност,оттам грешно време на искрата.Датчика на коляновия съм го сменял с такъв от кола която работи,демек колата дойде до гаража,сложих нейния датчик на моята- пак същата работа.Връщам датчика обратно на другата кола - въртиш,пали и брои като часовник на място...демек датчика бачка,най много компа да е свършил курса...
            Fiat Punto 1.2 16V Sporting,Alfa Romeo 166 2.4 JTD , Alfa Romeo 33 1.3VL-ex

            Коментар


              #7
              Малко тъпичко, ама свещите как са и какви са?
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                Ако има ксенон, го откачи, откачи ремъка дето върти алтернатора и пробвай да направиш диагностика с неработещ алтернатор. Да не се окаже че алтернатора вкарва смущения поради дефект. Ако и това не помогне, махни му акумулатора и го остави 2 часа без ток. Може пък да свърши работа.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  От мен още по тъпичко, като откачиш клемата на акумулатора ако наистина се е шашнало ЕКУ-то след това няма ли да се оправи ?
                  punto HGT

                  Коментар


                    #10
                    И с откачена клема е седяла колата и то доста време.Не помага,а свещите са Беру и то точно за колата.В смисъл те излизат по каталог с още някакъв Чемпиън и тем подобни.Но са с точното топлинно число и са наред.Бубините са чисто новички,а кабелите вярно,че не са оригинални ,а универсални,но са Бош по скъпи от Теслата за модела и са на няма и 2000км.Ако трябва и тях ще сменя но съм сигурен,че ефект няма да има.Сега отивам до гаража и ще направя и клип с хода на работа на двигателя...
                    Fiat Punto 1.2 16V Sporting,Alfa Romeo 166 2.4 JTD , Alfa Romeo 33 1.3VL-ex

                    Коментар


                      #11
                      Може ли да пробваш с друго ЕКУ или там замяната е сложна ?, другия вариант е да прежалиш 20-50лв и да отидеш в оторизиран сервиз и да я закачат на професионална техника и да видиш дали ще покаже някакви грешки ?
                      punto HGT

                      Коментар


                        #12
                        Пробвай все пак без алтернатор
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Според ламбдата каква е сместа?
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            А това нещо детонационен датчик има ли и ако има какво показва той? И дали не е възможно да сте заредили скапано гориво?

                            Коментар


                              #15
                              wiliams написа:
                              свещите са Беру и то точно за колата.В смисъл те излизат по каталог с още някакъв Чемпиън и тем подобни.
                              Я кажи на колко километра са и на колко ти излезе бройката, че има много ментета от тая марка. Ако са 4-5-6 лв. бройката, аз бих започнал от тях.Трябва да има детонационен датчик. Намира се отзад на двигателя, на снимката се вижда.Обаче надали е от него, понеже трудно се скапва :/Иначе имам 2 такива, мога да услужа за пробата.
                              Прикачени файлове
                              "Без сърца, сме просто машини"
                              Toyota Prius 1.5 Hybrid
                              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X