Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

FIAT STILO 1,6 температурата и перката полудяха !!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    FIAT STILO 1,6 температурата и перката полудяха !!!

    здравейте колеги , от няколко дена фиата който е 1,6 2002г. газ/бензин нещо се ошашави стрелката за температурата отива почти в червеното и перката върти на втора скорост непрекъснато, ходих на диагностика и нямаше никакви грешки, на живите данни показваше 110 градуса темп. на водата а реално беше 81 смених датчика на термостата положението си остана същото върнахме заводски настройки оправи се за около час и пак се върна на старото положение всичко това върви и със гадно прекусване и трудно качване на обороти първите 30 сек. след като запаля при топъл мотор да не говорим че термостата неможе да отвори големия кръг заради тая перка моля ви помагайте ако имате някаква идея какво може да е или поне кой може да я погледне в София
    Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

    #2
    Да си наливал антифриз? Нивото на антифриза как е ?
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      нивото е добре , долях след смяната на датчика но проблема си го има и преди и след доливането и смяната
      Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

      Коментар


        #4
        А как точно започна проблема ...?
        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
        .

        Коментар


          #5
          До акомулатора има кутия с бушони и релета бих погледнал там,там е релето за перката.П.П Между другото аз имах подобен проблем но наобратно при 110градуса на водата датчика (нов от магазина)показваше 90градуса. Оправи се с друг испански датчик. Т.е. това че се го сменил не значи че е наред.Перката върти постоянно на втора степен когато няма датчик(пробвал съм с откачване)или при залепило реле.Когато датчика е прекъснат записва грешка,когато релето залепи не. Аз съм с Мареа 1,6 99г пластмасов колектор,при мен релетата са отпред пред АБ .

          Коментар


            #6
            ами аз така я купих , момичето от което я купих каза че скоро е започнала да прави така от нищото за което не съм много сигурен но все пак я взех
            Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

            Коментар


              #7
              kiriluz1 написа:
              До акомулатора има кутия с бушони и релета бих погледнал там,там е релето за перката.П.П Между другото аз имах подобен проблем но наобратно при 110градуса на водата датчика (нов от магазина)показваше 90градуса. Оправи се с друг испански датчик. Т.е. това че се го сменил не значи че е наред.
              мисля и това да пробвам а за перката тя се влияе от скапаната стрелка на темп. защото тя си пада на средата и се вдига когато си поиска съответно и перката се включва и изключва спрямо нея
              Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

              Коментар


                #8
                Много неща не се връзват в обяснението в първия пост Как така, щото вътри вентилатора на радиатора, за това да не може термостата да отвори !? Може да не върти перката, защото термостата не е отворил, ама обратното ... Радиатора загрява ли ? Как измерихте температура 81 градуса, докато ЕКУ показва 110 ? Къде измерихте тази температура ? Какво значи "върнахме заводските настрийки" ? Обезвъздушихте ли охладителната система ? Имаше ли въздух в нея ? Тръбичката от термостата към разширителния съд пропуска ли течност, проверихте ли да не се е запушила ? Прекъсването и проблема с оборотите само на газ ли го има или и на бензин ?
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  Много неща не се връзват в обяснението в първия пост Как така, щото вътри вентилатора на радиатора, за това да не може термостата да отвори !? Може да не върти перката, защото термостата не е отворил, ама обратното ... Радиатора загрява ли ? Как измерихте температура 81 градуса, докато ЕКУ показва 110 ? Къде измерихте тази температура ? Какво значи "върнахме заводските настрийки" ? Обезвъздушихте ли охладителната система ? Имаше ли въздух в нея ? Тръбичката от термостата към разширителния съд пропуска ли течност, проверихте ли да не се е запушила ? Прекъсването и проблема с оборотите само на газ ли го има или и на бензин ?
                  значи термостата СПОРЕД МЕН обаче не отваря заради перката която почти непрекъснато работи на втора скорост и охлажда всичко живо около нея вкл. и радиатора е леден температурата я измерихме с някаква машинка с която се насочват два лъча кум главата маркучите или където поискаш и показва колко градуса е там това за заводските настройки ми го каза диагностика като след това ме накара да я карам 10 км на бензин като преди това я чакахме 1 мин. да се върнат и след това колата беше ок но за малко въздух не излезна и от двете пробки а тръбичката несъм я гледал прекусжането е само на бензин на газ си е ок колата съжалявам за неадекватното обяснение но не разбирам много и затова се доверявам на майстора
                  Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

                  Коментар


                    #10
                    Така нещата придобиват смисъл. Изтрили са ти адптивнте параметри от ЕКУ и те е накарал да покараш, за да може ЕКУ наноево да си адаптира тези параметри, които няма да разясняваме сега и тук. Това обаче няма общо с температурата, а само с работата на ДВГ на бензин. Запали ДВГ и провери дали се връща антифриз в разширителния съд през тънкия маркуч, който влиза горе в съда, близо до капачката. Ако не се връща течност от там, проследи маркуча, тръбичката в която влиза и маркуча от тази тръбичка до термостата. откачи ги и ги отстрани запушването. Ако обаче от там тече течност, следва да се провери с откачена букса на термодатчика за ЕКУ дали пак ще врътка перката и каква температура ще отчита уреда. Предполагам ,че ще отчита макс. температура, но за всеки случай. Ако е така, провери масата на ДВГ дали е добра - минуса от акумулатора дали има добра връзка с корпуса на ДВГ. Ако и там всичко е наред, следва да се търси проблем в термостата. На оня уред дето са ти мерили температурата с него, нещо не му вярвам в случая, може и майстора да си мисли само че знае как да го ползва.p.s: Почисти и напръскай буксата на термодатчика с контактен спрей. Бъди сигурен кой датчик проверяваш, защото има един за ЕКУ и един за уреда на таблото, а може при теб да са 2 в 1 - двата датчика в един корпус. Да не се окаже че ровиш единия, а проблема да е в другия датчик.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Датчика е 2 в 1 ,колегата е прав за маси и т.н също така виж куплунга на екуто размърдай го малко. А парно има ли колата? Има вероятност да не ти отваря термостата, датчика мери на него и може наистина да е реална температурата която показва. Виж горния маркуч на радиатора дали се нагрява,ако е студен термостата е блокирал в затворено положение.

                      Коментар


                        #12
                        Стилото има температурен датчик, който се намира в тялото на термостата. Данните от този датчик отиват за индикаторa на таблото. Същият този датчик включва и перката на вентилатора.Аз лично имам 2 хипотези:1) Този датчик не работи --> показва грешни стойности --> колата в действителност не е толкова топла колкото казва. А грешните данни от него служат за показанията на таблото и пускат и перката. Сменил си го, но не пречи да не работи. Попадал съм на лоши датчици. Не разбрах когато колата е студена и я запалиш температурата изведнъж ли става в червената секция или плавно се покачва до червено, без да спада ? Ако изведнъж се завърти и покаже 110 може би е кофти датчик. Ако обаче се покачва плавно и не спада бих погледнал за друго нещо:2) Без значение дали върти или не перката особено както е студено сега, при работещ термостат, големия кръг според мен ще се отвори поне малко и маркуча на големия кръг ще е ако не горещ, то поне леко топъл . При теб до колкото разбирам той е студен. За това смятам, че е възможно да не ти отваря термостата, следователно при него температурата е висока --> датчика в термостата показва 110 градуса и ги виждаш на таблото и същия този датчик включва и перката, която върти непрекъснато, защото нямаш охлаждане а малкия кръг се топли бързо.И още нещо, което се сетих не съм сигурен за него, а и не мисля, че е толкова съществено и е проблема при теб. Може системата да не е обезвъздушена. Попринцип, пробките, от които са обезвъздушава охладителната система са най-високата точка в нея. В твоя случай имаш газова. Ако маркучите, които водят към изпарителя са над тези пробки или самият изпарител е по-високо, то обезвъздушаването през тях не е ефективно.
                        Fiat Punto '98 1.1 6Speed.
                        Fiat Stilo '02 1.6 16V

                        Коментар


                          #13
                          благодаря колеги , сега слизам и започвам да се ровя а за уреда съм съгласен че неможе да му се вяржа но все си мисля че при реални 110 градуса жодата щеше да кипне а маркучите да надуят но такова нещо няма дори си отварям спокойно капачката за водата
                          Fiat Stilo 1.6 16V 2002 (LPG Romano)

                          Коментар


                            #14
                            Антифриза не кипи толкова лесно, като водата.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Една особенност - датчика е двоен т.е. два датчика в един корпус единия за таблото другия за екуто, вентилатора се включва от екуто след данни от единия от двата датчика. При мен както писах по назад сменен датчик показваше по ниска от реалната температура и на таблото и на екуто от което съдя че двата датчика в корпуса са абсолютно еднакви. Като също така двойния датчик е с три извода за таблото върви един кабел другото е по маса , а за екуто си вървят два кабела т.е. не ползва маса през купето.

                              Коментар

                              Working...
                              X