Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа 1.6 , 16V , пластмасови колектори, обороти празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    А тоя ГИ няма ли отметка за ППХ и ако има да не би да не е чекната?
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #17
      S_BANKOV написа:
      А тоя ГИ няма ли отметка за ППХ и ако има да не би да не е чекната?
      Няма, бенз ЕКУ прави впръскване при 1600 оборота за автоматик и 1300 за ръчни скорости, ГИ просто копира като времената под 3,6мс. не ги обработва.Просто когато е омазано бенз ЕКУ колкото и да настройваш ГИ не става. Това го твърдя след 4 г. всякакви опити със същата конфигурация само дето съм с автоматик.

      Коментар


        #18
        Колеги, не успях да направя нищо днес! Надявам се утре да има някакъв резултат който да споделя. Единствено, установих, че о-пръстена на стъпковия мотор е износен и има много мръсотия там където ляга шапката на оста която затваря и отваря въздух. Не мога да кажа това дали е влияело по някакъв начин, но се надявам да разбера.

        Коментар


          #19
          От там дърпа въздух и влияе зле

          Коментар


            #20
            И така колеги, обещах да пиша. Както споменах преди, на стъпковия мотор имаше опечен (втърден) О пръстен и беше мръсно вътре където отваря и затваря. Това го оправих. След това си извиках майстор, който нещо бъзика КЪТ ОФФ-а ( както споделих, при обратна тяга е проблема) и по температурната корекция на ГИ и колата започна да се държи по-добре, но пак не съвсем както трябва. Днес се задълбочих в проверката какво се случва и открих още едно място откъдето смуче въздух. Като са ми сменяли бензиновите дюзи, при монтажа на пластмасовия колектор са прещипали гумичката на 4-ти цилиндър. Това го установих случайно, като си завирах ухото навсякъде да чуя признаци на съскане (смуче в/х). Разглобих, оказа се че не е съвсем повредена, обърнах я, намазах със силикон в канала където сложих прещипаната част , октавих да изсъхне и на първо четене ми се вижда добре. Палих няколко пъти, покарах малко гасих, палих и така и започна като че ли да се наместват нещата. По натам като мине малко време, пак ще пиша какво се случва. Благодаря на всички за сега.

            Коментар


              #21
              Колеги, продължавам с въпросите, може ли да ми кажете , градусите за ъгъл на запалване, от къде се определят?? Питането ми е защото, когато гледам стойностите в реално време , ъгъла играе постоянно между 1 и 7-8 градуса на празен ход, но от време на време показва 6550 , при подаване на съвсем леко газ и за съвсем кратно, първовачално пак показва около тази нереална цифра. Имаше записана грешка за обороти на ДВГ, че сигнала прекъсва, но когато гледам в реално време оборотите не виждам прекъсване.Ще чакам мнения ако някой се е сблъсквал.

              Коментар


                #22
                Датчика на коляновия вал брои зъбите и компа изчислява предварението за запалването , провери си куплунга на датчика и пробвай с друг какво ще покаже. Имаше особенности при монтирането на датчика , трябва да е на точно определено разстояние.
                FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                Коментар


                  #23
                  Nikolow написа:
                  Датчика на коляновия вал брои зъбите и компа изчислява предварението за запалването , провери си куплунга на датчика и пробвай с друг какво ще покаже. Имаше особенности при монтирането на датчика , трябва да е на точно определено разстояние.
                  Куплунзите всичките са проверени и са наред, остава да пробвам с друг датчик. Той е с болтче, т.е завинтва се и според мен може да се сложи само по един единствен начин. Ще търся датчик.http://www.euro07.bg/catalog/image.php?id=68921 - според мен, не може да се сложи не както трябва

                  Коментар


                    #24
                    Неволите продължават. Наистина датчика се регулира. Стои на една планка която има болтче и нит и може да се плъзга нагоре надолу и напред назад. Не става оправяне с регулиране. Затова намерих друго ЕКУ, но греда, иска си неговия ключ, но уви няма. Датчик се чудя дали да взимам нов, защото този е на няколко месеца. Затова взех друго ЕКУ, но сега не знам как да го накарам да сработи на тази кола. Ако имате идея какво да направя кажете.Още нещо, установих, че при споменатата обратна тяга когато се опитва да гасне, го прави най-отчетливо когато оборотите спадат на скорост (cut off режим) и когато изключа от скорост между 1500-1600 оборота. На повече или на по-малко оборота, ефекта е доста по-слаб. Другото, когато подам леко газ (еднократно като импулс) и оборотите само леко мърдат нагоре, тогава Делфито показва онези 6500 градуса ъгъл на запалване, и при палене когато по-дълго не успее да запали успява да ги покаже, даже когато наблюдавам параметъра "изчислен градус на запалване". Е това вече не го разбирам. Как ЕКУ-то изчисли 6520 градуса на запалване????????? Пълна мистерия е вече цялата работа. Една сурия майстори вече се бият по главите като ме видят.Ако имате идеи как да разблокирам другото ЕКУ ще черпя бира. Ако кажете как да си оправя генерално проблема ще черпя каса бира

                    Коментар


                      #25
                      При мен показва същите стойности на ъгъл на запалване за много кратко. При кътоф има обяснение дюзите не впръскват бензин докато не паднат оборотите до 1400 при ръчни скорости и 1600 при автомат(моята) и от там като няма впръскване за какво ти е искра. Но при ускорение не знам (Имам предположение че при асинхронно обогатяване ползва зададени стойности,даже и ламбдата не работи) но и при мен е така,като колата си върви идеално и не ми гасне с ГИ съм. Датчик колянов вал ми е нов ,като няма разлика със стария(по друга причина го смених) Търси проблема другаде. Виж си всички маркучи на вакуми и газови инжектори( Имах напукани маркучи на газови инжектори и положението беше подобно),също така виж дали ти работи коректно ТПСа . Не се вкарвай в приключения.

                      Коментар


                        #26
                        kiriluz1 написа:
                        При мен показва същите стойности на ъгъл на запалване за много кратко. При кътоф има обяснение дюзите не впръскват бензин докато не паднат оборотите до 1400 при ръчни скорости и 1600 при автомат(моята) и от там като няма впръскване за какво ти е искра. Но при ускорение не знам (Имам предположение че при асинхронно обогатяване ползва зададени стойности,даже и ламбдата не работи) но и при мен е така,като колата си върви идеално и не ми гасне с ГИ съм. Датчик колянов вал ми е нов ,като няма разлика със стария(по друга причина го смених) Търси проблема другаде. Виж си всички маркучи на вакуми и газови инжектори( Имах напукани маркучи на газови инжектори и положението беше подобно),също така виж дали ти работи коректно ТПСа . Не се вкарвай в приключения.
                        За най-голямо съжаление, това всичко е проверено. ТПС-а е проверен, даже го сменях, върнах стария, и все си показва едно и също. И стъпки на моторчето и всичко. И двата са перфектно почистени и т.н. Вече не знам какво става. Освен да се шашави ЕКУ-то като загрее, друго не виждам. МАП сензора също си показва реални стойности, поне това което може да покаже Делфи-то.Вече не знам. Много си харесвам колата и искам да си я оправя, но вече не знам какво да правя. Направо се отчаях.

                        Коментар


                          #27
                          Това че еку показва 70 стъпки на МПХ, не значи че то ги прави Ново Еку почти съм сигурен че няма да ти реши проблема. Мерено ли е налягането на бензина?Температурните датчици какво показват и реално ли е? Аз имах проблем с показания с 15-20 градуса по-малко от реалните.

                          Коментар


                            #28
                            kiriluz1 написа:
                            Това че еку показва 70 стъпки на МПХ, не значи че то ги прави Ново Еку почти съм сигурен че няма да ти реши проблема. Мерено ли е налягането на бензина?Температурните датчици какво показват и реално ли е? Аз имах проблем с показания с 15-20 градуса по-малко от реалните.
                            Налягането е мерено 3.2бара, а температурните ги гледаме всичките и си показват реално, поне така изглежда.

                            Коментар


                              #29
                              Защо не пробвате с прехвърляне на файла с настройките от едната кола на другата. Говоря Кирилуз да си запази файл с настройките и да ти го прати да си го качиш в твоето газово Еку. Това е идея просто , дали е възможно не зная...
                              Play Golf ,but not drive golf!!!
                              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                              Коментар


                                #30
                                След като я ресетнеш поне в началото добре ли е? Газовия инжекцион с какви дюзи е.наколко са пробити ? Как го настройваш ,какво ти е диферинциалното налягане? Тези 3,2 бара на бензина при запален двигател ли са? ТПС си го гледал на Делфито,но с мултицет премери ли го дали не прескача? Пробва ли с откачен ТПС как работи? Долу на колектора където са ти маркучите на газовите инжектори погледна ли?(става и с пипане с ръка) там се бяха нацепили моите след 1г каране и смучеше въздух когато си поиска. Мапа какво показва като стойност и не е ли мръсен ? температурния датчик на входящия въздух колко показва на загрял двигател и като я форсираш пада ли стойността? П.П Няма да стане с файл от моите настройки ,защото аз съм с автомат и ,газова рейка ОМВЛ и т.н.

                                Коментар

                                Working...
                                X