Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа 1.6 , 16V , пластмасови колектори, обороти празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мареа 1.6 , 16V , пластмасови колектори, обороти празен ход

    Здравейте колеги, не можах да намеря тема точно за моя проблем, ще опиша накратко какво се случва:Колата има газов инжекцион BLUE TRONIC, след монтажа 3-4000 км работи всичко без проблеми. Като се върнах от морето, постепенно започна да пали трудно на бензин. Започна да си губи адаптацията. Смених датчик на коляновия вал, бобина и кабели но без особен резултат. В последствие се оказа опечен маркуч на вакуум, който минава под колекторите и е късмет да се открие, но се откри и нещата се подобриха драстично. Проблемите скоро започнаха пак, оказа се ламбда сонда. Смених я, но скоро пак се появи проблем и се оказа, че не ходи плюса за подгряване. И това се реши. Мина малко време, проблемите пак започнаха и след дълго умуване на куп майстори (пояснявам, че проблемите са на бензин, на газ почти не се усещат, освен като не запише грешка за адаптивните параметри), та след умуването, се стигна до сваляне на дюзите и промиване на ултразвук. Колата стана като нова. 2 седмици съм се кефил на макс. Перфектна. Докато един ден на магазин Зора на околовръстното, след като да си тръгна от магазина, запали лошо, тресеше ужасно едвам се прибрах. Оказа се че дюзата на 1-ви цилиндър е изгоряла. в последствие на 3-ти цилиндър се оказа пред изгаряне, даваше 5 ома при положение че са по 16 ома. Едвам намерих 2 дюзи за да ги подмениме. След смяната, колата заработи, но като запаля на бензин на студено, вдига обороти около 1400, след което като тръгне да ги сваля, мотора започва много да тресе. Пак почна да пали зле, да тресе и т.н. Пак се свалиха дюзите и се оказа, че останалите 2 които си бяха на колата, пикаят. Намерих 4 еднакви дюзи от такъв двигател, минаха на проверка как работят на стенд и се оказа, че са много добре. след смяната, колата пали сравнително добре на студено перфектно, на топло не съвсем, но да кажем добре, не тресе, върви супер. ОБАЧЕ, има огромен проблем със оборотите на празен ход и на бензин и на газ. Какъв е проблема: когато карам, и наближа кръстовище, намалям на скорост (обратна тяга), в момента в който забави ход и натисна амбриажа и изключа от скорост, оборотите падат рязко аха да загасне, вдигат се рязко падат и започва едно наместване на оборотите докато не успее да ги задържи на около 800 колкото колкото трябва да са си. На бензин е по незабележимо но го има осезаемо, а на газ в повечето пъти направо гасне. Ако не гасне пулсациите на оборотомера са с доста висока амплитуда. Това го прави само при обратна тяга. Притеснява ме най-вече, че когато пък провя спускане на скорост, докато превключа от по-висока към по-ниска предавка гасне. Не всеки път но не знаеш кога и е доста тегаво за каране така.Ако имате някаква идея от какво може да е, ще съм много благодарен. Да вметна, че смених и тялото с дроселовата клапа и стъпковия мотор, но няма промяна. Проверени са всички вакууми. Освен това, с компютър, всички параметри са изчетени и са в норма. Грешки няма! Пълна мистерия.Помагайте в чудо се видях.

    #2
    Колата се дави от газта влизаща в двигателя.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Аз съм с мареа 1,6 пластмасов колектор 99г И BlueTronic монтиран в един сервиз до италианеца в Овча купел ,преди 3,5 г. Ако искаш попрочети темите ми за да не пиша пак,стигнах даже и до Младен- инжинера разработил този ГИ. Голяма мъка е и особенно като се има в предвид сервиза и некадърниците които го монтират там.В момента от към 4-5 месеца съм намерил някакъв баланс ,след смяна на газови дюзи маркучи и т.н и колата е добре не записва грешки и върви горе долу.Никога няма да достигнеш съвършенство при това бензиново ЕКУ(49F).Прегледай си маркучите от газовите инжектори до колектора. Какви са ти газовите инжектори? Ако си го монтирал там където и аз са ти казали че са Райл,но всъщност са NLP,които е добре да смениш, ако искаш пиши на лично ще ти помогне с каквото мога . Имам всичко необходимо за диагностиката(наложи се да си взема за да не броя всеки път).П.П Тези глупаци в сервиза за газ слагат някаква карта за ГИ която е доста измислена и после пипат малко в средните и високи обороти и колата се омазва след първото пътуване на дълго. Даже с автоматичните настройки е в пъти по- добре от тяхната настройка.

      Коментар


        #4
        Още един вариант: патихме на същия двигател, само че Брава. БА сдаде багажа и компа на ГИ се ошашави, ефекта беше същия като при теб, сменихме АБ и ресетвахме компа на ГИ с махане на бушона му за една цигара време и всичко си дойде на място.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          kiriluz1 написа:
          Аз съм с мареа 1,6 пластмасов колектор 99г И BlueTronic монтиран в един сервиз до италианеца в Овча купел ,преди 3,5 г. Ако искаш попрочети темите ми за да не пиша пак,стигнах даже и до Младен- инжинера разработил този ГИ. Голяма мъка е и особенно като се има в предвид сервиза и некадърниците които го монтират там.В момента от към 4-5 месеца съм намерил някакъв баланс ,след смяна на газови дюзи маркучи и т.н и колата е добре не записва грешки и върви горе долу.Никога няма да достигнеш съвършенство при това бензиново ЕКУ(49F).Прегледай си маркучите от газовите инжектори до колектора. Какви са ти газовите инжектори? Ако си го монтирал там където и аз са ти казали че са Райл,но всъщност са NLP,които е добре да смениш, ако искаш пиши на лично ще ти помогне с каквото мога . Имам всичко необходимо за диагностиката(наложи се да си взема за да не броя всеки път).П.П Тези глупаци в сервиза за газ слагат някаква карта за ГИ която е доста измислена и после пипат малко в средните и високи обороти и колата се омазва след първото пътуване на дълго. Даже с автоматичните настройки е в пъти по- добре от тяхната настройка.
          Да, там е монтирана. И аз си направих кабел и си дръпнах програмата и си гледам в газовия компютър. Даже заредих всички фабрични карти и настройки но всичко си е същото. Въпроса е , че и на бензин е същото но в по-малки размери.

          Коментар


            #6
            NikMar написа:
            Още един вариант: патихме на същия двигател, само че Брава. БА сдаде багажа и компа на ГИ се ошашави, ефекта беше същия като при теб, сменихме АБ и ресетвахме компа на ГИ с махане на бушона му за една цигара време и всичко си дойде на място.
            Бушона го знам, не съм се сетил да го махна. а какво е БА и АБ? А колегата за маркучите от ГИ до колекторите може да е много прав, защото ефекта го има и на бензин и е нещо като проблем да смуче въздух. Иначе за вървене върви на бургия с новите бенз дюзи и с фабричните настройки на газовата. Проблема си е само оборотите на празен ход и най-вече при обратната тяга.

            Коментар


              #7
              Аз правя настройка след ресет на бензиновото ЕКУ иначе няма смисъл, отделно при 49f екуто реагира на обратно при работа на газ при бедна смес на газ реагира като на богата и обратно и настройката е приключение. Също така трябва да е перфектна на бензин. Какви са ти времената на газовите инжектори на тихи обороти, и какво ти е диферинциалното налягане? П. П Може да имаш подобни проблеми и заради бензинова помпа. Аз минах и по този път

              Коментар


                #8
                kiriluz1 написа:
                Аз правя настройка след ресет на бензиновото ЕКУ иначе няма смисъл, отделно при 49f екуто реагира на обратно при работа на газ при бедна смес на газ реагира като на богата и обратно и настройката е приключение. Също така трябва да е перфектна на бензин. Какви са ти времената на газовите инжектори на тихи обороти, и какво ти е диферинциалното налягане? П. П Може да имаш подобни проблеми и заради бензинова помпа. Аз минах и по този път
                Времената на студено са около 8 мс а на топло около 6 мс до колкото съм запомнил, но трябва да видя. На бензиновите е 4 на 3. След ресет на IAW49F какво имаш предвид да се настрои?Има ли начин да ресетна бензиновия комп, без диагностичен уред?

                Коментар


                  #9
                  един ОФТОПИК: http://www.btv.bg/az-reporterut/id/1...tolitsata.html

                  Коментар


                    #10
                    Не може без софтуер и кабел да се ресетне. бенз. ЕКУ . При мен на бензин времената са към 3,6мс на тихи обороти ,газовите са към 5-5,5 мс. това на топъл двигател(тогава се правят настройки) 8мс на тихи обороти е твърде много имай в предвид че максималните времена на газовите инжектори са 25мс. смятай при бензинови 18мс къде отиват газовите.В газовата таблица коефициентите не са ми по големи от 1,5. При теб както си написал коефициента е 2

                    Коментар


                      #11
                      shakespear написа:
                      какво е БА и АБ?
                      Размяна на пръстите в бързината АБ-акумулаторна батерия.
                      kiriluz1 написа:
                      Не може без софтуер и кабел да се ресетне. бенз. ЕКУ .
                      Газовия може, твърдя вече от опит, ние него резетвахме, както писах по-горе той се беше ошашавил и ошашавяше нещо и бензина.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #12
                        NikMar написа:
                        shakespear написа:
                        какво е БА и АБ?
                        Размяна на пръстите в бързината АБ-акумулаторна батерия.
                        kiriluz1 написа:
                        Не може без софтуер и кабел да се ресетне. бенз. ЕКУ .
                        Газовия може, твърдя вече от опит, ние него резетвахме, както писах по-горе той се беше ошашавил и ошашавяше нещо и бензина.
                        Ахаа, акумулатора е чисто нов. на 4 месеца и е перфектен. За съжаление не е това причината, но не пречи да ресетна компа на ГИ.

                        Коментар


                          #13
                          kiriluz1 написа:
                          Не може без софтуер и кабел да се ресетне. бенз. ЕКУ . При мен на бензин времената са към 3,6мс на тихи обороти ,газовите са към 5-5,5 мс. това на топъл двигател(тогава се правят настройки) 8мс на тихи обороти е твърде много имай в предвид че максималните времена на газовите инжектори са 25мс. смятай при бензинови 18мс къде отиват газовите.В газовата таблица коефициентите не са ми по големи от 1,5. При теб както си написал коефициента е 2
                          Днес ще се позанимая с програмата за газовата и ще напиша времена и всичко като хората.

                          Коментар


                            #14
                            shakespear написа:
                            NikMar написа:
                            shakespear написа:
                            какво е БА и АБ?
                            Размяна на пръстите в бързината АБ-акумулаторна батерия.
                            kiriluz1 написа:
                            Не може без софтуер и кабел да се ресетне. бенз. ЕКУ .
                            Газовия може, твърдя вече от опит, ние него резетвахме, както писах по-горе той се беше ошашавил и ошашавяше нещо и бензина.
                            Ахаа, акумулатора е чисто нов. на 4 месеца и е перфектен. За съжаление не е това причината, но не пречи да ресетна компа на ГИ.
                            Идеята ми е за резета, просто при нас така се получи от АБ.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              Блутроника не се ресетва с откачане на АБ Пробвано е .

                              Коментар

                              Working...
                              X