Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.6 16v 103к.с гасне внезапно, оборотите играят

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.6 16v 103к.с гасне внезапно, оборотите играят

    Изчетох почти всичко писано във форума за тези неща, преди да пусна темата. Лошото е, че при повечето такива теми рядко някой пише как е РЕШЕН проблемът. Рядко се описват и симптомите в детайл.Колата ми е Fiat Brava 1.6 16v 103к.с, произведена юни 2001г., вероятно една от последните от този модел. Само на бензин, няма газова уредба и никога не е слагана такава.Купена е преди седем години и оттогава я карам основно градско, сменям масло редовно, ангренаж, както е препоръчано и проблеми почти нямах.Преди около четири години започна да се държи леко странно - на празен ход вдига оборотите до 1200-1400 и си ги държи стабилно. След рестарт влизат в нормата около 800, след няколко километра скачат пак нагоре. Повишените обороти държи не само на празен ход, и на скорост се усеща, че дърпа повече, все едно е форсирана. Това странно явление се наблюдава без никаква закономерност (по едно време си мислех, че реагира на емоционалното ми състояние или на геоматнитни полета - за протокола, шегувам се).Както и да е, когато отида на майстор, тя държи всичко в норма. грешки не светят никакви, красавица. Проблем няма.Миналата година започна да прави друг номер, освен този. Ако през нощта е валяло, сутрин като запаля, работи като на три цилиндъра, тресе се, няма мощност, след километър-два като загрее, тръгва без ядове. Даже научих на кое кръстовище се оправя. При това тресене вече присветваше и лампата за грешка в компютъра.Сменихме свещите с нови. Старите бяха оригиналните с надпис FIAT, изкарали са около 135 хиляди километра. Три от тях вероятно можеха да изкарат и още. Колата тръгна нормално.След като изкара зимата, пак започна да тресе след дъжд, но тъй като този номер вече го знаех, не се притесних особено.Сега дойде първият сняг и преди два дни (в петък) като се прибирах, минах край едно старо ауди, пърпорещо на аварийни, съжалих човека и се надух (грях непростим) че фиатката е стабилна кола. Само след десет метра загасна сама на празен ход, тихо и внезапно. На светофар.Завъртях да запали, стартерът върти като луд, не ще да пали. Няколко пъти въртях, бре, не пали. Забутах я, опитах да запаля на скорост, не стана, светофарът даде червено и спрях.Пак въртях стартера, този път хвана, запали, тръгнах. Светна лампа "CODE"и продължи да свети, но рекох "майната му", нали върви, поне от синята зона да се измъкна. Измъкнах се, прибрах се без да гасна (около три километра).На място пред блока пак палих да видя какво става - пали от стартер и гасне сама след малко. Лампата "CODE" в някои случаи светеше, в други - не. Престанах с експериментите, за да не издухам акумулатора.По съвет на приятел майстор смених синия ключ с другия син ключ и в неделя, като няма синя зона и трафика е по-слаб, я закарах при него. Сутринта запали трудно, гасна три пъти, докато работеше на място и чистех снега от нея. Лампата "CODE" не светна нито един път, освен за малко преди стартиране, както се приема за редно. Оборотите бяха в норма - 800 на празен ход, стабилни, без тресене.Потеглих, минах почти седем километра без ядове, на две пресечки от сервиза загасна по време на движение, на скорост, усетих като все едно я дръпна нещо назад, самозапали се веднага и стигнах до сервиза.Приятелят ми няма компютър и диагностика не може да направи, така че палихме, слушахме, гледахме, пипахме това и онова. На място, на празен ход, загряла, гаснеше ту след две минути, ту след пет, без да пипаме нищо. Когато пък пипахме кабели, куплунзи, размърдвахме ту това, ту онова, не гаснеше. Загасна, като ударих леко шофьорската врата. Шок. Ударих вратата още няколко пъти, но излезе случайност и решихме, че не е от това.Приятелят ми каза, че вероятно е датчик на коляновия вал, но трябва да се види на диагностика.Оставих я при него.Днес е минала на диагностика, там е загаснала културно пред компютъра и е отчетена грешка "повреден датчик на разпределителния вал".Майсторът е купил нов датчик (не знам какъв, ще питам утре). Би трябвало тази вечер да го смени, за целта трябвало да се свали ангренажният ремък, датчикът бил зад него. Стискайте палци да го зацепи правилно само с отвертка и внимание.Утре ще разберем дали фиатката ще върви като хората или не.Ако искате, дайте и други предположения, защото освен този датчик на разпределителния вал, който ще сменим, за смяна са още и кабелите на запалването (оригинални фиатски, на 150 хил. километра), бобината на запалването (също на тия километри), с леко пукнат корпус. Те не са отчели грешки при диагностиката, така че ги оставихме за следващ момент.To be continued tomorrow.
    Brava 1.6 16V, Бензин

    #2
    Re: Brava 1.6 16v 103к.с гасне внезапно, оборотите играят

    Здравей, Megadeth!И аз имам същия проблем и тъкмо седнах на компа да видя из форумите какво може да е.Моята Brava е по-старичка и я имам от 2-3 години. От известно време ми вдигаше обороти сама, но... около 5 000 и държеше около минута.Обича да го прави на свободен ход, обикновено по светофари, за да ме излага Сменихме моторчето на свободния ход - нищо. При майстора даде грешка и се оказа някакъв топлинен датчик. Сменихме и него, но сега или не иска да пали, или си гасне сама.Направо си е живо тото дали ще тръгне.Ще чакам с нетърпение да кажеш дали се е решил проблемът ти.Аз съм от Пловдив и влезнах да намеря всъщност читав сервиз, където да я оставя, но ти стискам палци да се оправи твоята Bvara.

    Коментар


      #3
      Винаги когато проблемите са свързани с голяма влажност на студен двигател първо се гледат свещи , кабели и бобина. При мене беше подобен проблема смених всичко , оказа се бобина , визуално нищо и нямаше , съпротивление мерих - и там беше наред , явно пробив между намотките.Номера със самофорсирането го прави или заради проблемен TPS (отчита че си натиснал газта) или заради повреден стъпков ( бавно отваря и затваря и се получава инертност високи-ниски).Майстора ти надали ще успее да зацепи правилно само с мерак.И къде ги намирате тези майстори дето не искат да прежалят 20лв. за кабелче , не вярвам да няма лаптоп или компче у тях.И да ти кажа това за 135 хиляди за свещите не го вярвам , при някоя профилактика са ти ги сменили , но не си запомнил.Иридиеви свещи ги карам по 80 хиляди и ги подарявам , кабели Янмор и ли Тесла силиконови изкарват по 100-120 хил при мен.
      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

      Коментар


        #4
        Nikolow, не знам защо приятелят ми не си е взел кабелче. Има лаптоп.Що е до зацепването на ангренажа - вярвам му, че ще бъхти, дори и да се налага цяла нощ. Каза, че щом се е хванал, ще го направи. Вярвам му и му стискам палци да не си потроши ръцете.Другият ми вариант беше да кача фиатката на Пътна помощ, да я закарат до Големия Сервиз в Горубляне, там ако се доредя на опашката, да я правят. Защо не минах на втория вариант: Първо: 50 лева за репатрака ще ги дам на майстора, за да нахрани семейството си. Познаваме се от 20 години.Второ: В големия сервиз никой не би се занимавал с мен в почивен ден или нощем.Трето: За капак на всичко друсат и 20% ДДС. Това вече в последните години трудно го преглъщам, но няма да избивам на политика.Както и да е, не си хваля майстора и не плюя големия сервиз.Пуснах темата с идеята, че написаните тук други мнения биха били от полза и в моя случай (ако нещо се закучи), и в други подобни случаи.Cheers
        Brava 1.6 16V, Бензин

        Коментар


          #5
          Високи обороти може да вдига и когато смуче въздух отнякъде, да се прегледат вакуумните маркучета и този към сервото.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Колега , купи му едно кабелче и му го подари , и ти ще си доволен и той.TPS само с мултицет трудно се хваща , стъпков пък съвсем.А и трябва да пуснете наново самоадаптацията като приключите със смените.
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

            Коментар


              #7
              Колега Nikolow, тъй като съм начинаещ в бранша с ремонтите, а виждам, че ти си в час с нещата, може ли да ми дадеш линк към такъв кабел за диагностика за старите фиатки и някоя програма по-евтинка или ако може и безплатна :D Тъй де, да се понаучим, пък после ще търсим качествени Благодаря предварително! Поздрави!
              Fiat Bravo 1.6 16v 103hp-Forever in my heart - Ex
              Fiat Marea 1.9TD 75hp-Family Combi Now

              Коментар


                #8
                Кабела е ELM327 v1.4 http://www.aliexpress.com/item/Free-...92734.htmlда не давам линк към БГ сайт .Софта е МЕS , ползвай демото , функционално е напълно.http://www.multiecuscan.net/Пиши на лично ако имаш конкретни въпроси , да не спамим темата.
                FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                Коментар


                  #9
                  И къде ще го върже тоя OBD кабел на фиатката?
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    така?
                    Прикачени файлове
                    Fiat Bravo 1.6 16v 103hp-Forever in my heart - Ex
                    Fiat Marea 1.9TD 75hp-Family Combi Now

                    Коментар


                      #11
                      Така става, но само по горния линк не му вършеше работа За по-старите Брави с металните колектори нужен ли е ELM?
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        http://www.multiecuscan.net/Supporte...ist.aspxЕто кои са поддържаните двигатели и компове.
                        Прикачени файлове
                        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                        Коментар


                          #13
                          spark написа:
                          Високи обороти може да вдига и когато смуче въздух отнякъде, да се прегледат вакуумните маркучета и този към сервото.
                          Напротив, когато не стига въздуха тогава вдига оборотите. Колега кога за последно си сменя АБ и почиства клемите и ?
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            И аз помислих за окислени клеми, но все пак е ходил на сервиз. Там това поне е погленал приятелят му. Може наистина да е датчика щом и грешката така казва, но този светещ Code намирисва на батерия или лоша връзка. Смятай каква клетва ти е треснал тоя с дъртото Ауди на аварийни.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #15
                              При мен когато през въздуховода (на 1.4 е долу ниско до халогена) беше влязал някакъв парцал - колата направо гаснеше на свободен ход. Така че това с вдигането на оборотите хич ама хич не ми се вярва да е така.
                              S_BANKOV написа:
                              spark написа:
                              Високи обороти може да вдига и когато смуче въздух отнякъде, да се прегледат вакуумните маркучета и този към сервото.
                              Напротив, когато не стига въздуха тогава вдига оборотите. Колега кога за последно си сменя АБ и почиства клемите и ?
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X