Здравейте!Предстои ми да закупя Фиат Идеа 1.4 95к.с.Много ми харесва. Моля за мнението Ви относно бензиновия двигател на Фиат Идеа 1.4 95к.с. Има ли слаби места?Каква е цената на първоначалното обслужване и какво точно се сменя!Мнението Ви за този модел.Нов съм във форума и не можах да открия тази информация....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат ИДЕА 1.4 -Запитване
Collapse
X
-
Здравей колега!От близо една година съм собственик на същият автомобил, като преди това 3 години карах Фиат Мареа JTD, 1.9 мотора с 105 кончета. Пиша това за мареята, защото прехода от по-мощен автомобил трябва да се взима впредвид. Впечатленията ми за колата: прилично за този мотор ускорение (ако си решил да впечатляваш с погтегляне и ускорение - забрави!), тиха работа, по-осезателен шум в купето се долавя при над 120 км/ч. Возията е по-добра от мареята, категорично; гумите са 15 цола, а има опция и за още нагоре. Много приятна за каране, по-висока е и определено това създава известен комфорт. Учудваща е и стабилността на колата в завой, независимо от височината. Със средно разположеното арматурно табло се свиква бързо. Лоста на скоростите е къс и поставен високо, което е също много удобно. Превключването на предавките става лесно. Моята е с двузонов климатроник и темпомат (не съм го ползвал още); климатроника работи перфектно, но и без него на студено време вентилацията бързо обръща в купето (мотора загрява сръвнително бързо). Ходовата част (болната тема от Мареята): за сега нямам забележки, но другата седмица като сменям маслото ще ти пиша и за това (като,че ли нещо ми притропва от ляво, май е шарнир). За цените на частите - още преди да я взема направих проучвания и да някои са по-скъпи от на Мареята (смятам, че това е нормално за 4 години по-нова кола), но същевременно по-евтини от конкурентни аналози в същият клас (Опел Мерива). Да уточня стява дума за части по ходова част, някои датчици, фарове, ламарини и др. Като я взех имаше някои проблеми, които трябваше да реша (това ми позволи да отбия малко от цената). Наложи се смяна на едното каре (Метели - около 70 лв, не си спомням точно само за карето с отстъпка, без работа): последва смяна на накладки предни и задни (Митекс - от порядъка на 30 лв - предни и 40 задни с отстъпка); датчик масло, испански 8 лв.; долна ламбда сонда - Бош 118 лв.; сензор за парктроника - на старо 30 лв. ; неработещи крушки, които ми изписваха грешка на таблото; впоследствие смених и задните амортисьори (Магнети марели, оказа се че тази част е дефицитна, не си спомням точната им цена - видяха ми се скъпи). маслото, което се препоръчва от фиат за мотора е 10W40. За 10 000 км пробег съм долял близо 400 мл., което мисля че е нормално за каляска на незнайни километри. Количеството масло, което трябва да си приготвиш при смяната е 3 литра, сменят се и ангренажа и ролките - цени не мога да си спомня, но качествените части не се различават като себестойност от това което съм слагал на другите си бензинови коли преди мареята (Шкода, VW Поло). Филтрите също са на много добра цена, горивният е в резервоара и не попада в периодичните смени масло-филтри. Пропуснах за ходовата част - биелетки колата няма, на мястото им има някакъв свързващ тампон, който изглежда играе същата роля. За носача се предлагат отделно тампони, предполагам, че шарнира подлежи на рециклиране (нов носач на Делфи - 250 лв.). Колата се кара нон-стоп градско, разхода ми за града най-често е около 7 л./100 км (стигал е и до 6,2 или 7,6 зависи). До морето тази година, лятото - на климатик, кар-бокс на тавана (голям плюс е рейлинга на тавана!),пълна кола, скорост 130 - 140 на магистралата - разход 6,9 (не съм си поставял за цел икономии, напротив исках да видя как се държи мотора при по-високи обороти).Съвета ми относно колата, която си харесал е да й обърнеш внимание по общоприетият ред независимо от марката - за течове на масло, антифриз, асиметрии, ръжди, хлопане и т.н. Ако имаш възможност я качи на РС - ако не са трити грешки ще видиш някои неща.. Конкретно за модела проблемите, които трябва да имаш впредвид: - незакопчаване на някои от коланите отзад (заводски дефект - отстраняван е навремето от Фиат); дефект в електроусилвателя на волана - пробвай на място рязко въртене на волана в двете посоки - волана се върти много лесно, още повече ако си активирал Сити - режима, всъщност пробвай и на включено Сити, на таблото не трябва да свети нищо в червено и жълто (освободена ръчна, поставен колан). Малко след като я взех ми се наложи да решавам тия проблеми и да ти кажа ми излезоха двойно по-скъпо отколкото на собствениците на Пунто-например, където това е май чест проблем. Оказа се,че колите втора употреба Фиат Идеа в БГ не са никак много (определено недостатък), което кара някои лекичко да се поизхвърлят с цените на части 2-ра ръка. Въпреки всичко, аз си харесвам фиатчето - взех си го с мерак и все още си го карам с мерак, независимо от това че градушката през лятото ми разгони фамилията.. Предният капак и тавана са като кора за яйца.. (предно,китайско стъкло от Кобра-та 170 лв. със смяна и прехвърляне на стикери.Ако има нещо друго което те интересува - питай!FIAT Idea 1.4, 16V, 95 бензинови кончета
"Сърцето има доводи, които разумът не познава"
Паскал
Коментар
-
Здравейте.
Да побутна малко темата от праха.
Харесва ми Fiat Idea 1.4 за първа кола за млад шофъор , тъй като е малка и удобна .
Аз самият карам Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 105 к.с., но виждам, че при Idea задното окачване е торсион, което ме смути.
Преди това съм карал френски коли /Пежо 405, Рено Лагуна/ и съм имал проблеми със задния мост и счупени торсиони.
Да попитам собствтвениците при Idea има ли притеснения и оплаквания, тъй като ремонт на заден мост си е цифра.
П.П.: други варианти, към които съм се насочил са Opel Corsa 1.2 , Opel Meriva , но FIAT Idea си ме влече повече, като модел.
Благодаря предварително на отговорилите.
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоКаквото е окачването на Стилото ти, такова е и на Идеата.
Коментар
-
Задното окачване е като при стило - греда с 2 тампона. Някой го наричат торсион, но не е като при френските със скъпите лагери. Здраво и евтино за поддръжка. 1.4 бензин без турбо са със солиден маховик. Като цяло не би трябвало да има скъпи изненади при такъв автомобил, но знае ли човек... Полуоски трудно се намират.
- 2 харесвания
Коментар
-
Окачването на Fiat Idea е от типа: "Задни полу-независими колела, свързани с торсионна греда и телескопични хидравлични амортисьори"(Rear semi-independent wheels connected by torsion beam and telescopic hydraulic shock absorbers).
http://www.italiaspeed.com/new_model...technical.html <-- подробна техническа и друга информация за Fiat Idea в линка.
На места го този тип окачване го наричат полунезависимо и е разпространено в множество масово произвеждани марки и модели коли, което го прави достатъчно надеждно и ремонто пригодно, така че не би трябвало да имаш притеснения относно поддръжката на колата.
От доста време карам Fiat Idea(~9.5 год.), като последният ремонт на задното окачване(септември 2018 г.), беше свързан с тампоните на задния мост, заради тропане по неравностите, стойността на ремонта тогава беше 2x40 лв. + 20 лв. за труд.
Задното окачване на Fiat Idea e подобно, като концепция на това при Fiat Stilo, но има и разлики.
Например при Fiat Idea задните амортисьори разположени под ъгъл за да се освободи повече товарно пространство в багажника, докато при Fiat Stilo амортисьорите са разположени вертикално, разликата в окачването може да се види на снимките.- Задно окачване на Fiat Idea
- Задно окачване на Fiat Stilo
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org/
- 1 like
Коментар
-
Hunterlubo1 написа: Преглед на мнениетоЗдравейте
Може ли консултация за проблем с паленето на студено. Двигател 1,4
Тоест лоша компресия на студен двигател. Провери си реалните километри в ЕКУ на двигателя, там са със 10% по-ниски от реалните.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар