Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Виене от към ремъците

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Виене от към ремъците

    Здравейте, преди месец започна да се чува едно виене от към двигателя, което с времето постепенно се увеличи. Виенето се появява още с паленето на колата и си го има постоянно, като се усилва пропорционално с оборотите. Преди две седмици сменихме ангренажния и пистовия ремък и след подмяната дори виенето се засили. Колата е Пунто 1,2 60к.с. Съмненията са ми за водна помпа, но не съм чувал как звучи развалена помпа и за това прилагам едно клипче, вижда се че съм свалил пистовия ремък за да изключа динамото като възможност. Ако някой има предположения ще се радвам да ги сподели. КЛИП
    ===/////===
    Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
    Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

    #2
    Ремъците ок, а ролките сменихте ли?Ако и те са сменени, не остана друго освен помпата
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Ролки

      Да колега. Аз имам една обтяжна ролка към ангренажния, а алтернатора се върти директно от коляновия вал. Чудех се дали може нещо вътре в самия двигател да издава този звук, но все пак шума идва точно от към помпата.
      ===/////===
      Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
      Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

      Коментар


        #4
        помпата е трябвало да я пипнат за луфтове и да я завъртят,още при смяната на ангренажния ремък.въобще не е изключено виенето да е от генератора,така че те съветвам да махнеш ремъка му и да запалиш за да чуеш как ще е .ще ти дам и още един пример-правих такова виещо като икарус пунто 1,2 и се оказа,че виенето идваше от аксиалния лагер.никога не бях чувал аксиален лагер да издава такъв звук.след като я отворих се оказах,прав лагера беше с много големи хлабини,марката беше мекарм.само да ти кажа ,че виенето го имаше и при натиснат и при отпуснат педал и то еднакво.дано това да не е твоя проблем

        Коментар


          #5
          Колегата е свалил ремъка на генератора, в клипчето се вижда.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            Виене

            Прав е колегата, че пистовия беше откачен, а за проверката на помпата съм си виновен аз понеже с един колега извършихме смяната на ремъците. Също така виенето го имаше и преди смяната, но беше по-слабо и не бях му обърнал внимание, а след смяната стана по отчетливо, което явно идва след слагането на новия ремък и евентуално по-голямото обтягане на същия. Аксиалния определено го изключвам, понеже виенето идва от самите ремъци. Явно ще се взема водна помпа и мечка страх, мен не страх :D Благодаря на всички отзовали се . Ще пиша тези дни като осъществя смяната
            ===/////===
            Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
            Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

            Коментар


              #7
              Re: Виене

              Hypnotical написа:
              Прав е колегата, че пистовия беше откачен, а за проверката на помпата съм си виновен аз понеже с един колега извършихме смяната на ремъците. Също така виенето го имаше и преди смяната, но беше по-слабо и не бях му обърнал внимание, а след смяната стана по отчетливо, което явно идва след слагането на новия ремък и евентуално по-голямото обтягане на същия. Аксиалния определено го изключвам, понеже виенето идва от самите ремъци. Явно ще се взема водна помпа и мечка страх, мен не страх :D Благодаря на всички отзовали се . Ще пиша тези дни като осъществя смяната
              И аз имам подобно виене само че по тихо съмнявам се и аз в помпата ремък,ролка сменени също ревизия на динамото и си го има това леко виене само на топъл мотор така я карам от около 3000 км без промяна колата е същата 1л2 60 8в
              FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95

              Коментар


                #8
                Виене

                Ами заслушай се колега от къде точно идва виенето. Аз дори за по-сигурно свалих и горния капак на ангренажния ремък и от там най-силно се чува. При мен е обаче още с паленето на колата. Аз като чета май доста хора си сменят профилактично заедно с ремъците и водната помпа. А за нашите бюджетни колици можеби е добра практика
                ===/////===
                Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                Коментар


                  #9
                  Re: Виене

                  Hypnotical написа:
                  Ами заслушай се колега от къде точно идва виенето. Аз дори за по-сигурно свалих и горния капак на ангренажния ремък и от там най-силно се чува. При мен е обаче още с паленето на колата. Аз като чета май доста хора си сменят профилактично заедно с ремъците и водната помпа. А за нашите бюджетни колици можеби е добра практика
                  От помпата сякаш идва виенето и когато загрее и при подаване и отнемане на газта при високи обороти не го чувам,трябваше да сменя и помпата тя поне е ефтина на старото ми пунто я смених чак когато почна да тече иначе не е виела
                  FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95

                  Коментар


                    #10
                    между другото не бях гледал клипа

                    Коментар


                      #11
                      Разбрахме Помпата е поръчана и тези дни ще стане ясно дали кравата е мъжка
                      ===/////===
                      Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                      Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                      Коментар


                        #12
                        Hypnotical написа:
                        Разбрахме Помпата е поръчана и тези дни ще стане ясно дали кравата е мъжка
                        пиши после дали има ефект
                        FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95

                        Коментар


                          #13
                          След повече от месец дойде реда и на така чаканата смяна на водната помпа. Още със свалянето на старата не забелязахме никакви луфтове или тръдно въртене, но новата вече беше доволно намазана със силикон и нямаше връщане на зад. Е сменихме я и.... виенето отново го има . Направо вече не знам къде да търсим проблема и май ще оставя един майстор да го намери , а никак не ми се искаше, не за друго ами ми е страшно интересно занимаването по колата. За жалост обаче нямам почти никаква практическа подготовка, а тук явно си иска знаещо ухо да чуе проблема Ако някой се сеща за друга възможност, нека сподели А ето и едно клипче от днес, след смяната: ТУКЗабелязах, че има един момент в който се чува най-силно и то в ниските обороти. Дори шумът ми прилича доста, като от лагер, но лагери там..
                          ===/////===
                          Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                          Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                          Коментар


                            #14
                            С откачане на ремъка за динамото няма ли да може да се изключат поне там ролки-ремък!!

                            Коментар


                              #15
                              Колега още в първия пост писах, че съм махал пистовия за проба и дори клипа от първия пост е без ремък, във втория клип не съм го махнал, понеже е ясно вече. Говорих с познат майстор и ме пита да не сме пренатегнали ангренажния ремък, но ремъка го въртим на 90 градуса с малко усилие. Шума е еднакъв и при студен и при загрял двигател.
                              ===/////===
                              Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                              Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                              Коментар

                              Working...
                              X