Здравейте, преди месец започна да се чува едно виене от към двигателя, което с времето постепенно се увеличи. Виенето се появява още с паленето на колата и си го има постоянно, като се усилва пропорционално с оборотите. Преди две седмици сменихме ангренажния и пистовия ремък и след подмяната дори виенето се засили. Колата е Пунто 1,2 60к.с. Съмненията са ми за водна помпа, но не съм чувал как звучи развалена помпа и за това прилагам едно клипче, вижда се че съм свалил пистовия ремък за да изключа динамото като възможност. Ако някой има предположения ще се радвам да ги сподели. КЛИП
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Виене от към ремъците
Collapse
X
-
Ролки
Да колега. Аз имам една обтяжна ролка към ангренажния, а алтернатора се върти директно от коляновия вал. Чудех се дали може нещо вътре в самия двигател да издава този звук, но все пак шума идва точно от към помпата.===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
помпата е трябвало да я пипнат за луфтове и да я завъртят,още при смяната на ангренажния ремък.въобще не е изключено виенето да е от генератора,така че те съветвам да махнеш ремъка му и да запалиш за да чуеш как ще е .ще ти дам и още един пример-правих такова виещо като икарус пунто 1,2 и се оказа,че виенето идваше от аксиалния лагер.никога не бях чувал аксиален лагер да издава такъв звук.след като я отворих се оказах,прав лагера беше с много големи хлабини,марката беше мекарм.само да ти кажа ,че виенето го имаше и при натиснат и при отпуснат педал и то еднакво.дано това да не е твоя проблем
Коментар
-
Виене
Прав е колегата, че пистовия беше откачен, а за проверката на помпата съм си виновен аз понеже с един колега извършихме смяната на ремъците. Също така виенето го имаше и преди смяната, но беше по-слабо и не бях му обърнал внимание, а след смяната стана по отчетливо, което явно идва след слагането на новия ремък и евентуално по-голямото обтягане на същия. Аксиалния определено го изключвам, понеже виенето идва от самите ремъци. Явно ще се взема водна помпа и мечка страх, мен не страх :D Благодаря на всички отзовали се . Ще пиша тези дни като осъществя смяната===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
Re: Виене
Hypnotical написа:Прав е колегата, че пистовия беше откачен, а за проверката на помпата съм си виновен аз понеже с един колега извършихме смяната на ремъците. Също така виенето го имаше и преди смяната, но беше по-слабо и не бях му обърнал внимание, а след смяната стана по отчетливо, което явно идва след слагането на новия ремък и евентуално по-голямото обтягане на същия. Аксиалния определено го изключвам, понеже виенето идва от самите ремъци. Явно ще се взема водна помпа и мечка страх, мен не страх :D Благодаря на всички отзовали се . Ще пиша тези дни като осъществя смянатаFIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
-
Виене
Ами заслушай се колега от къде точно идва виенето. Аз дори за по-сигурно свалих и горния капак на ангренажния ремък и от там най-силно се чува. При мен е обаче още с паленето на колата. Аз като чета май доста хора си сменят профилактично заедно с ремъците и водната помпа. А за нашите бюджетни колици можеби е добра практика===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
Re: Виене
Hypnotical написа:Ами заслушай се колега от къде точно идва виенето. Аз дори за по-сигурно свалих и горния капак на ангренажния ремък и от там най-силно се чува. При мен е обаче още с паленето на колата. Аз като чета май доста хора си сменят профилактично заедно с ремъците и водната помпа. А за нашите бюджетни колици можеби е добра практикаFIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
-
След повече от месец дойде реда и на така чаканата смяна на водната помпа. Още със свалянето на старата не забелязахме никакви луфтове или тръдно въртене, но новата вече беше доволно намазана със силикон и нямаше връщане на зад. Е сменихме я и.... виенето отново го има . Направо вече не знам къде да търсим проблема и май ще оставя един майстор да го намери , а никак не ми се искаше, не за друго ами ми е страшно интересно занимаването по колата. За жалост обаче нямам почти никаква практическа подготовка, а тук явно си иска знаещо ухо да чуе проблема Ако някой се сеща за друга възможност, нека сподели А ето и едно клипче от днес, след смяната: ТУКЗабелязах, че има един момент в който се чува най-силно и то в ниските обороти. Дори шумът ми прилича доста, като от лагер, но лагери там..===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
Колега още в първия пост писах, че съм махал пистовия за проба и дори клипа от първия пост е без ремък, във втория клип не съм го махнал, понеже е ясно вече. Говорих с познат майстор и ме пита да не сме пренатегнали ангренажния ремък, но ремъка го въртим на 90 градуса с малко усилие. Шума е еднакъв и при студен и при загрял двигател.===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар