В петък се наложи да влезем като главни герои в този филм. Колата е Брава 1.6 2000 г, с пластмасови колектори и ГИ. В един момент, добре че беше на 50 м. от двора, нещо изсвирва, колата губи мощност и угасва. Проверката показа, че ремъкът е цял, ток да те убие, бензин да те удави, газ да те задуши, но не пали. Предположихме, че има прескочили зъби по все още неясна причина. В събота последва великото приключение. Оказа се че паразитната ролка на ангренажа е останала без сепаратор и явно някой от двете части които изпаднаха при разглабянето, пластмасовата капачка и част от сепаратора на лагера, е преминал през зъбите и последвало прескачане. Докарахме първи цилиндър на ГМТ и се оказа, че изпускателния вал си е на място по белези, но всмукателния изоставаше с 5-6 зъба /в бързината и ядовете не се сетихме да ги преброим, както да направим и снимки/. Последва закупуване на ремонтен комплект и другите 2 ремъка, за генератора и климатика, на хидравликата се оказа нов, с отстъпките ни стъпи около 120 лв. Нагласихме всичките белези по ГМТ на първи цилиндър, нямахме под ръка скоби и тем подобни, и с молби към горния колата запали от раз, оказа се че сме успели без пишман майстори и за сега без други последици /не дай си боже/. Та така е по нашия край, направи си сам, стига да можеш и да знаеш как.П.С. Каръщината от петък беше продължила с намирането на спаднала предна дясна гума, добре че тя и така трябваше да се демонтира за ремонта, там пък се оказа че джантата не уплътнява и след почистване всичко е наред.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ангренажен комплект на Брава 1.6
Collapse
X
-
Мен ми е интересно как разбрахте колко е изпуснал ремъка там (5 6 зъба) без да сте имали петите И за какви белези говориш, нали знаеш че зъбните колела на валовете са раздвижни,освен ако ти не си си правил белези което пак не е гаранция за правилно зацепване,зацепиш ли го правилно си е 6 от тото-то.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
Няма шумове и колата си работи добре. Колкото за зацепването на двата вала имаше белези със синя боя и по тях се водихме, естествено след зацепването прекарахме няколко оборота на ръка за да се уверим, че всичко е наред. Явно уцелихме 6-та. Какво значи раздвижени валове? Не твърдя че сме големи разбирачи, но колата си е в движение. Я някой по-майстор да напише с думи прости как точно се извършва тази процедура с тези прословути пети, че аз търсих нещо такова, но не намерих от рода: прави 1, прави 2. Намерих ето товаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F0%E5%EC%FA%EAFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
cs_aleksandar написа:Валовете не са раздвижни а зъбните колела.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
.
[quote="NikMar"]Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?[/quoteТочно с тази ролка се работи много внимателно,защото ако се пренатегне пружината тя се чупи.Следствието от това беше:8криви клапана и 8прецакани повдигачаLacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
NikMar написа:Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Nikolow написа:NikMar написа:Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар