Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ангренажен комплект на Брава 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на ангренажен комплект на Брава 1.6

    В петък се наложи да влезем като главни герои в този филм. Колата е Брава 1.6 2000 г, с пластмасови колектори и ГИ. В един момент, добре че беше на 50 м. от двора, нещо изсвирва, колата губи мощност и угасва. Проверката показа, че ремъкът е цял, ток да те убие, бензин да те удави, газ да те задуши, но не пали. Предположихме, че има прескочили зъби по все още неясна причина. В събота последва великото приключение. Оказа се че паразитната ролка на ангренажа е останала без сепаратор и явно някой от двете части които изпаднаха при разглабянето, пластмасовата капачка и част от сепаратора на лагера, е преминал през зъбите и последвало прескачане. Докарахме първи цилиндър на ГМТ и се оказа, че изпускателния вал си е на място по белези, но всмукателния изоставаше с 5-6 зъба /в бързината и ядовете не се сетихме да ги преброим, както да направим и снимки/. Последва закупуване на ремонтен комплект и другите 2 ремъка, за генератора и климатика, на хидравликата се оказа нов, с отстъпките ни стъпи около 120 лв. Нагласихме всичките белези по ГМТ на първи цилиндър, нямахме под ръка скоби и тем подобни, и с молби към горния колата запали от раз, оказа се че сме успели без пишман майстори и за сега без други последици /не дай си боже/. Та така е по нашия край, направи си сам, стига да можеш и да знаеш как.П.С. Каръщината от петък беше продължила с намирането на спаднала предна дясна гума, добре че тя и така трябваше да се демонтира за ремонта, там пък се оказа че джантата не уплътнява и след почистване всичко е наред.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    А някакъв шум имаше ли преди това от двигателя ? Нещо да е правили впечатление ? На мен през 2010 та тука в търново в един сервиз ми взеха 333 лв за смяна на ролки, ангренаж, пистов ремък и за работата. Малко са скъпчии по принцип.
    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
    FIAT Punto sx 75 '94

    Коментар


      #3
      Мен ми е интересно как разбрахте колко е изпуснал ремъка там (5 6 зъба) без да сте имали петите И за какви белези говориш, нали знаеш че зъбните колела на валовете са раздвижни,освен ако ти не си си правил белези което пак не е гаранция за правилно зацепване,зацепиш ли го правилно си е 6 от тото-то.
      Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
      И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
      .

      Коментар


        #4
        Няма шумове и колата си работи добре. Колкото за зацепването на двата вала имаше белези със синя боя и по тях се водихме, естествено след зацепването прекарахме няколко оборота на ръка за да се уверим, че всичко е наред. Явно уцелихме 6-та. Какво значи раздвижени валове? Не твърдя че сме големи разбирачи, но колата си е в движение. Я някой по-майстор да напише с думи прости как точно се извършва тази процедура с тези прословути пети, че аз търсих нещо такова, но не намерих от рода: прави 1, прави 2. Намерих ето товаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F0%E5%EC%FA%EA
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Темата която си дал от линка е доста полезна общо взето всичко е написано там.Валовете не са раздвижни а зъбните колела.
          Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
          И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
          .

          Коментар


            #6
            cs_aleksandar написа:
            Валовете не са раздвижни а зъбните колела.
            Така го е написал cs_aleksandar под "раздвижени" предполагам се има в предвид, че немогат да се фиксират на твърда позиция ли? Ако е така това е доста тъпо решение на ФИАТ, просто са могли като на 1.4 да си сложат по един белег на колелетата и да ги фиксират, какъв е смисъла от обратното? На шайбата на коляновия вал има 2 центъра и те си имат място към което сочат, на зъбното колело на коляновия вал също има белег, но не намерихме къде трябва да сочи точно, затова го направихме по ГМТ. Обтягането също е доста тъпо направено, съобразихме се със стрелките на обтягащата ролка, но залягаш /правихме я на двора/ за да видиш до къде точно трябва да се натегне и пак ще направя сравнение с 1.4, там за 1/2 час сменихме всичко без проблем, всичко си има белези, дори иремъка, като го наложихме всички белези си паснаха от раз. Може 1.4 да е най-калпавия мотор на ФИАТ заради трези прословути маслени магистрали, но е страшно пригоден за рамонт.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                .

                [quote="NikMar"]Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?[/quoteТочно с тази ролка се работи много внимателно,защото ако се пренатегне пружината тя се чупи.Следствието от това беше:8криви клапана и 8прецакани повдигача
                Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                EX.Fiar Ritmo 105TC

                Коментар


                  #9
                  NikMar написа:
                  Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?
                  Виж темата която е цитирана по горе !
                  FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                  Коментар


                    #10
                    Nikolow написа:
                    NikMar написа:
                    Я малко да повдигна темата с едно въпросче. Как опъвате ангренажния ремък, като болта на ролката се движи в един продълговат отвор и същевремено трябва да се напъне и пружината на ексцентрика на ролката?
                    Виж темата която е цитирана по горе !
                    Естествено, че съм я прочел, но думата ми беше за този продълговат отвор по който се движи болта, освен по старото положение нищо друго неможе да те ръководи, и защо е така направен?
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар

                    Working...
                    X