На колко градуса трябва да е отворена дроселовата клапа при празен ход?И по-специално при 1,6 двигател.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дроселова клапа-градус на отвореност.
Collapse
X
-
Компа си решава след самообучението. Предполагам, че зависи от твърде много неща, за да се каже "еди колко си" и да се завие болта дотам, но температурата на двигателя със сигурност е едно от важните. Аз, като се борех с МПХ, се опитах да го фиксирам и (естествено) като загрееше двигателя ставаше страшно.браво 1,6/90 - 09 г.
-
Ако гледаш с FES / MES когато си само на контакт трябва да показва 0,0 градуса , на запален двигател 0,1 или 0,2 градуса . Ако вече си въртял болчето на дросела не е фатално , трябва да нулираш адаптацията с МЕS и с разкачане на акумулатора за десетина секунди и компа ще си приеме текущото положение на дросела за 0,0 градуса. Въпроса е да не си отворил прекалено клапата и стъпковия да не може да компенсира и да ти стоят все високи оборотите . Като гледаш на графика движенията на стъпковия той трябва да достига до една стойност която да не е крайна (примерно 1-2 стъпки) и оборотите да са ти номиналните за теб (примерно 850).Малко сложно го обясних , но ако си играл с МЕS си ме разбрал.Това важи за 1,6 16 182Б6 двигател и комп 4ЕФ при теб най-вероятно нещата са същите.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Някъде бях чел,че трябва да е 5*,но не мога да намеря къде.На МЕС ми пише-"празен ход",а с "Алфа ОБД"-2*.Питам,защото в един сервиз въртяха регулиращия болт на дросела,а искам да го регулирам по норма.От тогава,при палене,трябва да съм натиснал гаста малко,докато запали,а оборотите на ПХ на загрял двигател са 790/800.
Коментар
-
Пет градуса отклонение от вертикалното положение е заводската настройка на клапата , която ти няма как да докараш а и не ти трябва. Компа приема за нула градуса всяко положение което сте нагласили с винта стига да е резетнат.В мес гледай не положение на педала на газта а градуси на дрослна клапа.Вероятно си имал проблем с оборотите и вместо да изчистят грешките и да видят къде е проблема направо са се заиграли с дросела.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар