Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с оборотите на празен ход, Punto MK2 / 8V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с оборотите на празен ход, Punto MK2 / 8V

    Привет на всички, модела на колата ми е в подписа.Проблемът отдолу засега не е за умиране, но е редно да питам по-отрано.Значи - от 2-3 седмици насам усещам, че колата съвсем леко се опитва да прекъсва и двигателя притреперва, когато съм на празен ход и особено в първите 5-6 минути преди да е загряла.Пали нормално и след като позагрее, оборотомерът пада до нормалните 800 об/мин, както винаги си е работила от над три години насам.Обаче, като освободя от скорост на някой светофар се усеща това гадно потреперване сякаш се кане да угасне. В тоя момент стрелката на оборотите също помръдва съвсем леко около делението, наблюдавал съм я доста време и мога да кажа, че е доста чувствителна, отразява всеки един такъв момент на прекъсване.А преди да се появи това поведение, колата пали, държи около 1000 об/мин първите няколко минути на празен ход, след което плавно ги сваля до 800 и стрелката просто не мърда оттам, дори ако секунди преди това съм я изфорсирал.Слава богу, засега не е почнала да гасне и може да ви се струва бял кахър, но предполагам повечето от вас знаят колко е дразнещо да я следиш дали няма да угасне всеки момент.Когато загрее добре и газта се отпусне, проблемът пак го има, но по-слабо доловим (въпреки че се усеща). Когато си се подава газ - няма проблем.Колата е на бензин, никога не е имала АГУ, свещите и кабелите са чисто нови на 6 месеца, двата ремъка са сменени преди около месец (но проблемът се появи преди това), въздушния филтър е на около 2 месеца.Затова мисля, че проблемът трябва да се търси извън тия неща (пак казвам, като се дава газ проблеми няма).Чувал съм нещо за стъпков мотор, но да си призная идея нямам нито какво прави, нито къде се намира.Грешки по компютъра не е рапортувала.Имам FES и кабел - преди 3 години си играх веднъж и нямаше абсолютно никакви грешки, но оттогава не съм я връзвал.Ако я закача пак - къде трябва да гледам?И по принцип - идеи откъде идват тия проблеми, защото имам мръсното предчувствие, че предстои да се задълбочат?Благодаря предварително
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    #2
    Проблема може да се дължи на кофти бензин. От къде сипваш?Като набираш придърпва ли? Ако да може да погледнеш ламбда сондата какво отчита. Възможно е и катализатора да е запушен (бая) и да връща отработени газове обратно в камерата. Виж отзад през ауспуха дали духа нормално и дали мирише странно (най-често на сяра). Ако е от катализатора обаче 100% ще имаш грешка в ЕКУ-то. Виж с FES-a, като се connect-неш с F3 се виждат грешките.Може да почистиш дроселовата клапа, също е съмнителен причинител. Стъпковото моторче е вътре в нея, но на него няма какво да му се развали. По скоро проблема да е в TPS - потенциометъра. Ако изобщо е там де. Първо закачи с кабела и виж какво има, ако има.Поздрави.ПС. Скоро разглеждах този раздел и едно 20% от всички теми са за проблеми или с придърпване или с неравномерни обороти вкл. има и моя тема такава.

    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

    Коментар


      #3
      Lyubcho88 написа:
      Проблема може да се дължи на кофти бензин. От къде сипваш?Като набираш придърпва ли? Ако да може да погледнеш ламбда сондата какво отчита. Възможно е и катализатора да е запушен (бая) и да връща отработени газове обратно в камерата. Виж отзад през ауспуха дали духа нормално и дали мирише странно (най-често на сяра). Ако е от катализатора обаче 100% ще имаш грешка в ЕКУ-то. Виж с FES-a, като се connect-неш с F3 се виждат грешките.Може да почистиш дроселовата клапа, също е съмнителен причинител. Стъпковото моторче е вътре в нея, но на него няма какво да му се развали. По скоро проблема да е в TPS - потенциометъра. Ако изобщо е там де. Първо закачи с кабела и виж какво има, ако има.Поздрави.ПС. Скоро разглеждах този раздел и едно 20% от всички теми са за проблеми или с придърпване или с неравномерни обороти вкл. има и моя тема такава.
      Мерси за съветите.Не вярвам да е бензин, макар гаранция да няма. Винаги сипвам само от Еко, това са 3 години и половина и не е имало грижа.Миризма по-особена също не съм усетил, и не придърпва (опазил господ).А този TPS къде се помещава?
      _________________________
      FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

      Коментар


        #4
        Имала съм такъв проблем с пърото пунто и се оказа именно стъпково моторче, смених го с втора употреба и не е имало проблеми след това. При мен изключена от скорост менеше оборотите в началото, а после гаснеше.

        Коментар


          #5
          На колко хиляди ти е въздушния филтър?
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            S_BANKOV написа:
            На колко хиляди ти е въздушния филтър?
            Написал съм го 2 месеца - макс. 3000 км
            _________________________
            FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

            Коментар


              #7
              Ами чисти тогава стъпковия мотор.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                punto_11 написа:
                S_BANKOV написа:
                На колко хиляди ти е въздушния филтър?
                Написал съм го 2 месеца - макс. 3000 км
                както казва колегата Банков почисти стъпковото моторче то регулира оборотите на празен ход

                Коментар


                  #9
                  Аз пък си мисля, че на моторчето няма какво да му се зацапа. И понеже скоро го ядох подобен Ето един rar който съм събрал много и полезна информация относно дроселова клапа, стъпково моторче и TPS (Throttle Position Sensor).https://www.dropbox.com/s/7torpaebou....zipВътре има полезни теми и doc с копини статии от форуми в нета. (най-много от този)Поздрави.

                  ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                  ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                  Коментар


                    #10
                    Някой знае ли, като се смени стъпковото моторче трябва ли да се "обучава"

                    Коментар


                      #11
                      bat-zaho написа:
                      Някой знае ли, като се смени стъпковото моторче трябва ли да се "обучава"
                      Трябва да се направи адаптация.

                      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                      Коментар

                      Working...
                      X