http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=6713Тук един колега описва детайлно как се е справил със смяната на ангренажния ремък и ролките без специализирани инструменти но става дума за 1.8 16V 113 двигател, не знам дали има съществена разлика...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Двигател 1,8 ВВТ -131
Collapse
X
-
Punto_II_HGT написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=6713Тук един колега описва детайлно как се е справил със смяната на ангренажния ремък и ролките без специализирани инструменти но става дума за 1.8 16V 113 двигател, не знам дали има съществена разлика...Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Ще сменя само семрината на единия разпр.вал.Мисля да направя де що има място за белези/флумастер,лак и т.н./ и да се ползват вече състествуващите.Ако всичко съвпадне после какъв проблем може да има.Даже няма да махна ремъка от другите колела,разхлабвам от ролката колкото да излезе въпросната шайба на разпр.вал.Това дали е зацепен преди като хората го приемам за даденост,ако не беше прокапала въпросната семерина едва ли щях да отварям въобще капаците.Вариаторния ремък нямам намерението да го пипам изобщо.Питането е по скоро за опъващата ролка има ли специфично нещо при нея?Като не стане,на платформа и в сервиза да ми съдерат кожицата.
Коментар
-
Абе ако си мераклия и си технически грамотен принципно може всичко. Не ти пречи и с някакви малки градуси да е зацепен грешно, но се отразява убийствено на разхода и вървежа. Предишния собственик беше сменил дебитомер, аз термостат, 3 ламбда сонди, свещи, компютър и кво ли не измислиха майсторите, докато не си отворих мотора и не открих драмата с ремъка. Естествено ако прекалиш с отклонението докато зацепваш може и клапаните да удариш и тогава става вече мътна и кървава. По вашия край няма ли сервиз или магазин, където да се примолиш срещу депозит и някакъв символичен наем да ти дадат часовника и петите ? Аз примерно нямах нито пети нито часовник, отбих се в един сервиз, обясних ситуацията на един от майсторите, той излезе разбран. На другия ден бях в двора му, той ми ги даде, аз се поборих 4-5 часа с мотора, даже дойде да ми помогне с обтяжната ролка.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
S_BANKOV написа:Ланчата има още нещо не го пропускайте двата мотора и да са еднакви има разлика във валовете. Всеки.път се зацепва с пети ЗЗАДЪЛЖИТЕЛНОКарал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
Само не разбирам може ли да се обърка зацепването с ПО-МАЛКО от един зъб?Ако греша,моля поправете ме.Предварително си бележа зъба на шайбата и срещу него на ремъка, всяка шайба поотделно-кол.вал,двата разпр.вала,че дори и на оптяжната ролка.Охлабвам болта на оптяжната ролка,ремъка се отпуска,отвивам само шайбата на единия разпр.вал и я вадя.Другите шайби въобще няма да ги вадя,размествам,бутам и т.н.За петите и часовника е задължително при смяната на ремъка.п.с.Размера на протеклата семерина я видях от сайта на ахм-ауто ,че е с размери 30х42х7.Някои може ли да потвърди?
Коментар
-
За всмукателния вал ти гарантирам, че може. Точно за да не се обърка нищо при мен играх с часовник и пети. Също съм се замислял над въпроса защо не смених и семерингите така и така бях отворил главата и след като го играх упражнението ми е ясно, че пак ще стане с тях. Ако все пак решиш да сменяш без пети ти препоръчвам да хванеш с един ключ коляновия вал и да го превъртиш поне 3-4 пъти преди да пробваш палене за да няма ох боли. И ако забележиш промяна в разхода, тромавост в ниските, мирис на неизгорял бензин от ауспуха да знаеш, че трябва да го презацепваш.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
willow75bg написа:Само не разбирам може ли да се обърка зацепването с ПО-МАЛКО от един зъб?Ако греша,моля поправете ме.Предварително си бележа зъба на шайбата и срещу него на ремъка, всяка шайба поотделно-кол.вал,двата разпр.вала,че дори и на оптяжната ролка.Охлабвам болта на оптяжната ролка,ремъка се отпуска,отвивам само шайбата на единия разпр.вал и я вадя.Другите шайби въобще няма да ги вадя,размествам,бутам и т.н.За петите и часовника е задължително при смяната на ремъка.п.с.Размера на протеклата семерина я видях от сайта на ахм-ауто ,че е с размери 30х42х7.Някои може ли да потвърди?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Смяната на семерината е направена.Теч НЯМА вече.Преди това обиколих 5-6 сервиза в Плевен и само на едно място имаха пети за Фиат,но не бяха сигурни дали са точно за този двигател.Другите въобще не използват такива.Та операцията я направих след като с индикатора намерих ГМТ на първи цилиндър,белязах гърбиците на двата вала на три места с лак за нокти.Шайбата на кол.вал също бе белязана.Свалих шайбата,смених семерината и след това монтирах по обратния ред.Преди да затворя капака направих 5-6 оборота на коляновия вал на ръка,за да се уверя,че белезите отново ще съвпаднат и тогава чак монтирах капака.Колата запали от раз и не виждам да има някаква разлика от преди.Следващия път ще намеря пети точно за този двигател,за да съм сигурен,че всичко е О.К.п.с.Ще трябва да сменя свещите,защото ме съмняват те да са виновни за трудното палене.Възможно ли е?Знаете ли какви свещи се монтират,номерчето им?
Коментар
-
Придърпване има и при мен преди 2000 оборота, след това е пушка, аз съм с иридиеви свещи /BKR6EIX/, преди това бях с тези, които си ги дават по каталог /BKR6EKC/ и разлика няма, според мен придърпването не идва от свещите, за съжаление и при мен нямам идея от какво е, но в момента няма финанси да сваля и обслужа от-до цялата глава, поне предполагам, че при мен може да е от клапан, че направих грешката да монтирам главата без да я проверя, бързата работа срам за майстораpunto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар