Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигател 1,8 ВВТ -131

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=6713Тук един колега описва детайлно как се е справил със смяната на ангренажния ремък и ролките без специализирани инструменти но става дума за 1.8 16V 113 двигател, не знам дали има съществена разлика...
    1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
    2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

    Коментар


      #17
      Punto_II_HGT написа:
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=6713Тук един колега описва детайлно как се е справил със смяната на ангренажния ремък и ролките без специализирани инструменти но става дума за 1.8 16V 113 двигател, не знам дали има съществена разлика...
      Има разлика между двата мотора и точно за това му трябват петите. Преди около 2 месеца го играх това упражнение и ремъка си смених сам. Пишман майстор дето ги "чува" нещата и може без пети ми го беше зацепил с 20-тина градуса закъснение и ми разказваше играта. Боде се часовника на 1-ви цилиндър, намира се ГМТ, след това се слагат на петите на валовете и тогава се затяга шайбата на всмукателния вал. Иначе уцелване на позицията има само с мноого висока доза късмет, т.е. аре не 6-ца ама поне 5-ца от тотото.На дадения линк ангренажното колело на мотора без вариатор няма нищо общо с това на мотора с вариатор.Ако се ползва маркер, флумастер или с каквото и да е там да се отбележи къде стои ремъка сега каква е гаранцията, че майстора преди вас не го е нанизал грешно ?
      Fiat Coupe 1.8

      Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

      Коментар


        #18
        Ще сменя само семрината на единия разпр.вал.Мисля да направя де що има място за белези/флумастер,лак и т.н./ и да се ползват вече състествуващите.Ако всичко съвпадне после какъв проблем може да има.Даже няма да махна ремъка от другите колела,разхлабвам от ролката колкото да излезе въпросната шайба на разпр.вал.Това дали е зацепен преди като хората го приемам за даденост,ако не беше прокапала въпросната семерина едва ли щях да отварям въобще капаците.Вариаторния ремък нямам намерението да го пипам изобщо.Питането е по скоро за опъващата ролка има ли специфично нещо при нея?Като не стане,на платформа и в сервиза да ми съдерат кожицата.

        Коментар


          #19
          Абе ако си мераклия и си технически грамотен принципно може всичко. Не ти пречи и с някакви малки градуси да е зацепен грешно, но се отразява убийствено на разхода и вървежа. Предишния собственик беше сменил дебитомер, аз термостат, 3 ламбда сонди, свещи, компютър и кво ли не измислиха майсторите, докато не си отворих мотора и не открих драмата с ремъка. Естествено ако прекалиш с отклонението докато зацепваш може и клапаните да удариш и тогава става вече мътна и кървава. По вашия край няма ли сервиз или магазин, където да се примолиш срещу депозит и някакъв символичен наем да ти дадат часовника и петите ? Аз примерно нямах нито пети нито часовник, отбих се в един сервиз, обясних ситуацията на един от майсторите, той излезе разбран. На другия ден бях в двора му, той ми ги даде, аз се поборих 4-5 часа с мотора, даже дойде да ми помогне с обтяжната ролка.
          Fiat Coupe 1.8

          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

          Коментар


            #20
            Ланчата има още нещо не го пропускайте двата мотора и да са еднакви има разлика във валовете. Всеки.път се зацепва с пети ЗЗАДЪЛЖИТЕЛНО
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #21
              S_BANKOV написа:
              Ланчата има още нещо не го пропускайте двата мотора и да са еднакви има разлика във валовете. Всеки.път се зацепва с пети ЗЗАДЪЛЖИТЕЛНО
              И индикаторния часовник защото ще яде от моята баница.Аз имах петите и пак ударих клапаните а всичко друго беше направено по книга освен часовника. Така че колега не си прави експерименти, излизат скъпо.
              Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
              И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
              .

              Коментар


                #22
                Само не разбирам може ли да се обърка зацепването с ПО-МАЛКО от един зъб?Ако греша,моля поправете ме.Предварително си бележа зъба на шайбата и срещу него на ремъка, всяка шайба поотделно-кол.вал,двата разпр.вала,че дори и на оптяжната ролка.Охлабвам болта на оптяжната ролка,ремъка се отпуска,отвивам само шайбата на единия разпр.вал и я вадя.Другите шайби въобще няма да ги вадя,размествам,бутам и т.н.За петите и часовника е задължително при смяната на ремъка.п.с.Размера на протеклата семерина я видях от сайта на ахм-ауто ,че е с размери 30х42х7.Някои може ли да потвърди?

                Коментар


                  #23
                  За всмукателния вал ти гарантирам, че може. Точно за да не се обърка нищо при мен играх с часовник и пети. Също съм се замислял над въпроса защо не смених и семерингите така и така бях отворил главата и след като го играх упражнението ми е ясно, че пак ще стане с тях. Ако все пак решиш да сменяш без пети ти препоръчвам да хванеш с един ключ коляновия вал и да го превъртиш поне 3-4 пъти преди да пробваш палене за да няма ох боли. И ако забележиш промяна в разхода, тромавост в ниските, мирис на неизгорял бензин от ауспуха да знаеш, че трябва да го презацепваш.
                  Fiat Coupe 1.8

                  Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                  Коментар


                    #24
                    willow75bg написа:
                    Само не разбирам може ли да се обърка зацепването с ПО-МАЛКО от един зъб?Ако греша,моля поправете ме.Предварително си бележа зъба на шайбата и срещу него на ремъка, всяка шайба поотделно-кол.вал,двата разпр.вала,че дори и на оптяжната ролка.Охлабвам болта на оптяжната ролка,ремъка се отпуска,отвивам само шайбата на единия разпр.вал и я вадя.Другите шайби въобще няма да ги вадя,размествам,бутам и т.н.За петите и часовника е задължително при смяната на ремъка.п.с.Размера на протеклата семерина я видях от сайта на ахм-ауто ,че е с размери 30х42х7.Някои може ли да потвърди?
                    полъвин зъб си напред ако видиш следи от маркер пиши го цял
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #25
                      Петите и часовника са задължителни точно ако сваляш шайбата от някой вал ,за ремък не
                      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                      Коментар


                        #26
                        Смяната на семерината е направена.Теч НЯМА вече.Преди това обиколих 5-6 сервиза в Плевен и само на едно място имаха пети за Фиат,но не бяха сигурни дали са точно за този двигател.Другите въобще не използват такива.Та операцията я направих след като с индикатора намерих ГМТ на първи цилиндър,белязах гърбиците на двата вала на три места с лак за нокти.Шайбата на кол.вал също бе белязана.Свалих шайбата,смених семерината и след това монтирах по обратния ред.Преди да затворя капака направих 5-6 оборота на коляновия вал на ръка,за да се уверя,че белезите отново ще съвпаднат и тогава чак монтирах капака.Колата запали от раз и не виждам да има някаква разлика от преди.Следващия път ще намеря пети точно за този двигател,за да съм сигурен,че всичко е О.К.п.с.Ще трябва да сменя свещите,защото ме съмняват те да са виновни за трудното палене.Възможно ли е?Знаете ли какви свещи се монтират,номерчето им?
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #27
                          Освен трудното палене почна и да придърпва около 1500 об.Смених свещите като сложих бюджетните БРИКС за ГАЗ.Паленето не се оправи,разлика в мотора почти не намирам.Ток или гориво ще да е?Насоки?

                          Коментар


                            #28
                            Гориво според мен.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #29
                              Придърпването стана непоносимо,НО го прави и на бензин и ГАЗ около 1800об,като на бензин е по-силно изразено.Дали въпросните свещи Бригс не стават и трябва да купувам други или .....?

                              Коментар


                                #30
                                Придърпване има и при мен преди 2000 оборота, след това е пушка, аз съм с иридиеви свещи /BKR6EIX/, преди това бях с тези, които си ги дават по каталог /BKR6EKC/ и разлика няма, според мен придърпването не идва от свещите, за съжаление и при мен нямам идея от какво е, но в момента няма финанси да сваля и обслужа от-до цялата глава, поне предполагам, че при мен може да е от клапан, че направих грешката да монтирам главата без да я проверя, бързата работа срам за майстора
                                punto HGT

                                Коментар

                                Working...
                                X