Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигател 1,8 ВВТ -131

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигател 1,8 ВВТ -131

    Здравейте,сдобих се с Дедра с въпросния двигател и имам няколко проблема с него,но първо се заех с високите обороти на празен ход на бензин.Колата пали с повечко въртене//5-8об/и държи около 1800 обКакто ме посъветва един колега от форума направих следните неща.1.Чистене на МПХ -с бензин после с обезмаслител,измит и напръскан ВД402.Чистене на Дросела-сваляне,миене с бензин,нова гарнитурка,че беше скъсана3.Клапана на картерната вентилация-беше паднал в мъркуча/не знам как/махнах го въобще,защото не разбрах точно как да го монтирам4.Преглед на въздуховодите-уж няма никъде пробиви5.Напръскани с контактен спрей букси на дебитомер,МПХ,ТПССлед като разкача буксата на МПХ,оборотите падат до 1100,но пак са високи.Сега накъде да се насоча?Четох тук във форума,че може да е от дебитомера ,ако е заминал?п.с.Държи обороти около 1800,след като позагрее/50гр/ ги клати от 1800-1300,нещо такова.Колата е с АГУ,но това по-натам.Давайте насоки накъде да поема.Благодаря

    #2
    Закачи я на диагностика да видиш дали ще покаже някакви грешки, иначе само ще си сменяш и чистиш докато не уцелиш проблемната част.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Re: Двигател 1,8 ВВТ -131

      willow75bg написа:
      Здравейте,сдобих се с Дедра с въпросния двигател и имам няколко проблема с него,но първо се заех с високите обороти на празен ход на бензин.Колата пали с повечко въртене//5-8об/и държи около 1800 обКакто ме посъветва един колега от форума направих следните неща.1.Чистене на МПХ -с бензин после с обезмаслител,измит и напръскан ВД402.Чистене на Дросела-сваляне,миене с бензин,нова гарнитурка,че беше скъсана3.Клапана на картерната вентилация-беше паднал в мъркуча/не знам как/махнах го въобще,защото не разбрах точно как да го монтирам4.Преглед на въздуховодите-уж няма никъде пробиви5.Напръскани с контактен спрей букси на дебитомер,МПХ,ТПССлед като разкача буксата на МПХ,оборотите падат до 1100,но пак са високи.Сега накъде да се насоча?Четох тук във форума,че може да е от дебитомера ,ако е заминал?п.с.Държи обороти около 1800,след като позагрее/50гр/ ги клати от 1800-1300,нещо такова.Колата е с АГУ,но това по-натам.Давайте насоки накъде да поема.Благодаря
      По всичко личи че колата смуче въздух след дебитомера, за да си 100% сигурен направи следното нещо, запущи с ръка притока на въздух на филтърната кутия., така че да не влиза въддух през нея, ако колата продължи за работи ни нормализира оборотите търси дупката, обзалагам се че смучи въздух от смесителя за газта, който най вероятно е монтиран на дросела но без необходимото уплътнение.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Пак талянка, а? :}Ако си нямаш кабел/компютър, пиши да я видим за грешки.По описанието, бих заложил на МПХ.След като го откачиш, предполагам, че компа минава в сервизен режим и за това оборотите са по-високи.
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          Кабел нямам вече,не питай защо.Между дросела и плочката на газта нямаше уплътнение и аз понеже ми беше чудно изрязах от автомобилна гума едно подобие на такова/поради липса на друго/,кутия на филтъра няма,някакъв "спортен" е боднат.Ще направя пробата и довечера още ще си купя въпросното уплътнение ,за да го монтирам.п.с.Клапана за картерната вентилация пречи ли,че го няма?п.с.Пробата е направена:след като почти запуша отвора на дебитомера,оборотите намалят и се нормализират донякъде.Явно смуче след дебитомера,трябва да сменя гофрето,че е увито с някаква лента.

          Коментар


            #6
            Гофрето, акое увито добре не прече че е спукано. Ама това че клапана на картерната вентилация го няма, ми се струва че е проблема.
            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

            Коментар


              #7
              Въздушния път е изцяло сменен и сега нямам никъде пробив до колектора.Монтирах ОРИ възд.кутия и филтър,сложих и кихалка.Явно е смукало жестоко въздух щом се загубиха оборотите на ПХ при работа на ГАЗ.Все още няма клапан за картерната вентилация. Как да хвана МПХ дали е в кондиция,само чрез диагностика ли?Проблема си остава все още.

              Коментар


                #8
                Проблема е открит.Снощи изпръсках един дезодорант на жената по възможните места за пробив на въздух,но ефект нулев.След това запуших мъркуча за картерната вентилация и О чудо,всичко си дойде на мястото.Оборотите заспаха.Извод:Клапана на картерната вентилация,който стои на дросела беше се извадил и се е пъхнал в самия мъркуч.Отначало намерих пружинката,после самото клапанче и снощи цъфна и шайбата.Подредих всичко както трябва/пружинка,клапанче,шайба/,като шайбата играе ролята на зегерка,за да ограничава самия клапан да не излиза.Мисля да сложа една зегерка след шайбата,за да не може пак да излезе.Следващия проблем е едно уплътнение на водното охлаждане на масления филтър.Смених го и пак протече,не че да е евтино-15лв.,а е най обикновен гумен О пръстен с правоъгълно сечение подобно на уплътнението на самия маслен филтър.Ще го намажа с високотемп.силикон и дано стане този път.п.с.Това форума голЕма работа.Браво на Вас. :D
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Да си продължа с проблемите за решаване.Колата е с монтирана АГУ и най-вероятно мембраните на изпарителя не са сменяни никога.Въпроса ми е:да сменя мембраните с нови или да купя нов бюджетен изпарител?В момента е с BRC AT90E.Тук в наше село продават някакви български по 18лв без водната част.Какво ще ме посъветвате?

                  Коментар


                    #10
                    Вземи си нов изпарител, има разни турски дето държат налягане и са по 40-50лв. и да мирясаш, това с мембраните при мен поне винаги е било набутване на едни 20-30лв. без да има особен ефект.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Точно AT90-E е много добър изпарители е с отделна водна камера,моя себеше разцентровал и реших да сложа турски бюджетен под 18 л не можах да го сваля,сега пак съм си с БРЦ-то и водя война с него, мн е труден за настройка.Аз ти предлагам да му намериш мембрани ама оригинални около 30-35лв
                      Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                      И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                      .

                      Коментар


                        #12
                        Питанията продължават. Проблема е:Трудно палене сутрин или при продължителен престой на бензин.Трябва стартера да завърти поне 7-10 оборота.Чета тук за някаква адаптация на Хитачито,как става?Дайте насоки,бенз.помпа,регулатор или?

                        Коментар


                          #13
                          willow75bg написа:
                          Питанията продължават. Проблема е:Трудно палене сутрин или при продължителен престой на бензин.Трябва стартера да завърти поне 7-10 оборота.Чета тук за някаква адаптация на Хитачито,как става?Дайте насоки,бенз.помпа,регулатор или?
                          Такова нещо като адаптация на хитачито на практика има перманентно, демек компа се адаптира постояно към начина на шофиране и околната температура и впърскваното гориво и още една камара неща. Хитачите напрактика си е чист контролер а не компютър, като компютър което е перфектно като идея. Точно затова се прави и паленето и чакането и гасене и пак палене и ала бала, за да си провери датчиците нищо повече. сваляй бензиновата помпа и провери за пробив на някой от маркучите на помпата, както и провери горивния регулатор дали не е сцепил маркуча си. Няма налягане на горивото, това е проблема.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            В голям филм се вкарах с тая Дедра. Едно оправиш друго почне.Капе/по скоро тече/масло някъде около ангренажния капак отдолу само като е запален двигателя.Знам,че трябва да се свали и види,но от къде би могло да е?Някоя семерина,гарнитура на капака на клапаните и да се стича?Понеже е счупен самия предпазен капак на ангренажа и трябва да го сваля има ли ли нещо специфично на което да обърна внимание?Пистовия ремък предполагам се сваля лесно като се завърти опъващата шайба.

                            Коментар


                              #15
                              Проблема е локализиран-семерина на разпределителния вал/този към радиатора/.За смяната естествено ще трябва да сваля зъбчатката,съответно ангренажния ремък.Задължително ли това се прави с така наречените пети или е възможно без тях?Примерно да се отбележат белези на трите шайби/две на разпр.вал и на коляновия/.Как точно става опъването на ангр.ремък,знам че е от шайбата,но тя има ли нещо специфично по нея?Идеята е да се справя със собствени средства без да се ходи при сервизи,ако въобще е възможно.п.с.Предпазния капак на клапаните хич не става,така че трябва да търся друг.

                              Коментар

                              Working...
                              X