Здравейте. Проблема стана след като реших да изчистя дроселовата клапа на пуното, тъй като ми се стори мръсно от долната страна, а е хубаво да е чисто там. Та отворих почистих добре със спирт и я върнах отново на същото място. Само, че преди това намазах обилно гуменото оплътнение от долу с грес за да съм сигурен, че няма да смуче въздух от там, ако преди това е смукала (макар и малко). Често това е причина за проблеми ако смуче въздух.Както и да е, след добре изчистена и върната клапа, като запалих всичко беше по мед и масло. След може би няколко часа като тръгнах да я карам колата започна сама да си подава гас. Първоначално оборотите заковаваха на място след изключване от скорост (например ускорил съм до 2500об. и изкл. от скорост, оборотите седят на 2500 няколко секунди и тогава спадат). Реших, че може би иска self adaptation test да й се направи с кабела и FiatECUscan. Пуснах го на другия ден сутринта (т.е. днес), след като загря. Теста мина перфектно, записа си данните и т.н. и не приличаше да има проблем.Пак казвам, че като е студена няма ядове и оборотите са както трябва. Като я покарах малко обаче започва сама да се форсира и оборотите се повишават до почти 5000-6000об./мин :O Можете да си представите как се чувствам в такава ,,бегачка
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto MK2 1.2i 60ps сама се форсира до 5-6хил. оборота
Collapse
X
-
Re: Fiat Punto MK2 1.2i 60ps сама се форсира до 5-6хил. обор
[quote:4e03125514="Lyubcho88"]Здравейте. Проблема стана след като реших да изчистя дроселовата клапа на пуното, тъй като ми се стори мръсно от долната страна, а е хубаво да е чисто там. Та отворих почистих добре със спирт и я върнах отново на същото място. Само, че преди това намазах обилно гуменото оплътнение от долу с грес за да съм сигурен, че няма да смуче въздух от там, ако преди това е смукала (макар и малко). Често това е причина за проблеми ако смуче въздух.Както и да е, след добре изчистена и върната клапа, като запалих всичко беше по мед и масло. След може би няколко часа като тръгнах да я карам колата започна сама да си подава гас. Първоначално оборотите заковаваха на място след изключване от скорост (например ускорил съм до 2500об. и изкл. от скорост, оборотите седят на 2500 няколко секунди и тогава спадат). Реших, че може би иска self adaptation test да й се направи с кабела и FiatECUscan. Пуснах го на другия ден сутринта (т.е. днес), след като загря. Теста мина перфектно, записа си данните и т.н. и не приличаше да има проблем.Пак казвам, че като е студена няма ядове и оборотите са както трябва. Като я покарах малко обаче започва сама да се форсира и оборотите се повишават до почти 5000-6000об./мин :O Можете да си представите как се чувствам в такава ,,бегачкаШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
-
Lyubcho88 написа:Ще я изчистя греста, ако е проблем, но логично е да спомага да не влиза въздух.Ще пробвам да я махна де. Инак на предишната кола имаше съмнение, че е от нея пак при подобен проблем и тогава обиколих цяла София и не намерих нова гарнитура. :D
Коментар
-
Пусни една адаптация на мотора и търси защо не е стига въздуха, нещо друго разглобява ли, някакви болтове завърта ли? Картерната вентилация в какво състояние е, махни въздушния филтър и пробвай и така.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Ами, то аз пускам self adaptation, което май е на целия мотор. Има ли някаква друга адаптация, която да пусна през FES?Единственото, което съм махал е дроселовата клапа, която е на 3винта и още два, на които се държи ЕКУ-то. Не съм разкачал никакви други кабели освен на моторчето и TPS-a за да сваля клапата.
Коментар
-
Сблъсквал съм се. В единия случай помогна адаптацията - не от първия път и трябва да се направи като по книжка. С всичкото там работене на място, палене, гасене и кротко каране 10 км.Във втория случай сам си бях прецакал ТПС-а посредством упорито пръскане на контактен спрей в него. Това лесно можеш да го провериш: Екуто само ще ти каже, че стойностите са ненормални. Сам можеш да измериш дали съпротивлението се променя плавно между едното крайно краче и другите две. В единия случай съпротивлението ще нараства, в другия ще намалява, но все трябва да е плавно. Някъде между 1500 и 3000 ома трябва да се движи.Може и куплунгът да се е зацапал нещо и да изкривява информацията, или наистина да се отваря някоя дупка, като позагрее, щото ТПС не се прецаква току така.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Благодаря. Общо взето четейки основно в този раздел намирам доста теми с такъв проблем. Явно е често срещан. За жалост обаче или оплакванията са малко по другти от моите. напр. играят оборотите, но в интервала 2000-3000, или решение на проблема не е написано. :DТ.е. или хората пешещи за проблем не поглеждат форума за да докладват, кое е решило проблема им. Или продават колите :D:DОт особено важно е за всички четящи този форум, като някой има проблем и го реши да сподели какво му е помогнало. Аз гледам да го правя във всяка една тема, която отварям независимо в какъв форум се намирам и независимо дали смятам да го посещавам в бъдеще или не.Така ще направя и сега. Щом намеря решение на проблема ще опиша какво е помогнало да го реша за да може хора изпаднали в моето положение да прочетат и да го решат по бързо и без нервите, които аз хабя.Много благодаря на включилите се до момента. Това ми помага лека полека да скася обхвата на възможните причини за повреда.Снощи свалих клапа и в къщи на менгемето разглобих ТПС-а. Моторчето ен съм вадил защото ми беше трудно, а и не ми се вярва от там да е проблема.Измерих ТПС-а с мултицет и съпротивлението се мени линейно от 1,75к до около 3,3к. Като при затворена клапа е 3,3к. Направи ми впечатление обаче, че малко преди да се затвори т.е. крайно положение (тойчно където контактува най-често при работа на пр.х.) имаше малко играене на стойностите. Като въртя от отворена клапа към затворено положение сотйностите се изменят както следва: 2,8к-2,9к-3к-3,2к, до тук добре и след това 4к-4,3к-6к и крайно положение отново 3,3к. Измерването направих няколко пъти и при всичките положението беше аналогично. Това ме озадачи, защото досега не е имало проблеми и само след забърсване на нагара от долу на самата клапа да се появят тия аномалии е нелогично. Както и да е капнах малко масалце в отвора на потенциметъра (вижда се на втора снимка) и го върнах обратно. Монтираг клапата на колата и отново направих self adaptation тест с Fiat ECU Scan. При студен двг. чаках да загрее над 80°С после 3 пъти ръчка на оборотите до 4500об/мин като задържам по 3сек и теста мина. Сутринта за работа минах около 7км преди да я паркирам и нямаше проблеми. Но това не ме успокоява защото предните дни проблема в оборотите се появява чак след 7-10км като покарам и хубаво загрее.Знам ли.... Ще я видя тия дни, но междувременно се оглеждам къде продават нови ТПС сензори (ако се продават само те) и какви цени са. Нова оригинална дроселова клапа е над 1400лв.ПС. Съжалявам, но не успях да направя картинките thumbnail размер и да ги сложа в средата на текста в тази форумна платформа. Ако някой модераторл види, моля да каже как става за да знам и за напред. Благодаря
Коментар
-
Lyubcho88 написа:Благодаря. Общо взето четейки основно в този раздел намирам доста теми с такъв проблем. Явно е често срещан. За жалост обаче или оплакванията са малко по другти от моите. напр. играят оборотите, но в интервала 2000-3000, или решение на проблема не е написано. :DТ.е. или хората пешещи за проблем не поглеждат форума за да докладват, кое е решило проблема им. Или продават колите :D:DОт особено важно е за всички четящи този форум, като някой има проблем и го реши да сподели какво му е помогнало. Аз гледам да го правя във всяка една тема, която отварям независимо в какъв форум се намирам и независимо дали смятам да го посещавам в бъдеще или не.Така ще направя и сега. Щом намеря решение на проблема ще опиша какво е помогнало да го реша за да може хора изпаднали в моето положение да прочетат и да го решат по бързо и без нервите, които аз хабя.Много благодаря на включилите се до момента. Това ми помага лека полека да скася обхвата на възможните причини за повреда.Снощи свалих клапа и в къщи на менгемето разглобих ТПС-а. Моторчето ен съм вадил защото ми беше трудно, а и не ми се вярва от там да е проблема.Измерих ТПС-а с мултицет и съпротивлението се мени линейно от 1,75к до около 3,3к. Като при затворена клапа е 3,3к. Направи ми впечатление обаче, че малко преди да се затвори т.е. крайно положение (тойчно където контактува най-често при работа на пр.х.) имаше малко играене на стойностите. Като въртя от отворена клапа към затворено положение сотйностите се изменят както следва: 2,8к-2,9к-3к-3,2к, до тук добре и след това 4к-4,3к-6к и крайно положение отново 3,3к. Измерването направих няколко пъти и при всичките положението беше аналогично. Това ме озадачи, защото досега не е имало проблеми и само след забърсване на нагара от долу на самата клапа да се появят тия аномалии е нелогично. Както и да е капнах малко масалце в отвора на потенциметъра (вижда се на втора снимка) и го върнах обратно. Монтираг клапата на колата и отново направих self adaptation тест с Fiat ECU Scan. При студен двг. чаках да загрее над 80°С после 3 пъти ръчка на оборотите до 4500об/мин като задържам по 3сек и теста мина. Сутринта за работа минах около 7км преди да я паркирам и нямаше проблеми. Но това не ме успокоява защото предните дни проблема в оборотите се появява чак след 7-10км като покарам и хубаво загрее.Знам ли.... Ще я видя тия дни, но междувременно се оглеждам къде продават нови ТПС сензори (ако се продават само те) и какви цени са. Нова оригинална дроселова клапа е над 1400лв.ПС. Съжалявам, но не успях да направя картинките thumbnail размер и да ги сложа в средата на текста в тази форумна платформа. Ако някой модераторл види, моля да каже как става за да знам и за напред. Благодаря
Коментар
-
На първото пунто същия проблем се реши при смяна на темп. датчик на инжекционаPunto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар