Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto MK2 1.2i 60ps сама се форсира до 5-6хил. оборота

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Punto MK2 1.2i 60ps сама се форсира до 5-6хил. оборота

    Здравейте. Проблема стана след като реших да изчистя дроселовата клапа на пуното, тъй като ми се стори мръсно от долната страна, а е хубаво да е чисто там. Та отворих почистих добре със спирт и я върнах отново на същото място. Само, че преди това намазах обилно гуменото оплътнение от долу с грес за да съм сигурен, че няма да смуче въздух от там, ако преди това е смукала (макар и малко). Често това е причина за проблеми ако смуче въздух.Както и да е, след добре изчистена и върната клапа, като запалих всичко беше по мед и масло. След може би няколко часа като тръгнах да я карам колата започна сама да си подава гас. Първоначално оборотите заковаваха на място след изключване от скорост (например ускорил съм до 2500об. и изкл. от скорост, оборотите седят на 2500 няколко секунди и тогава спадат). Реших, че може би иска self adaptation test да й се направи с кабела и FiatECUscan. Пуснах го на другия ден сутринта (т.е. днес), след като загря. Теста мина перфектно, записа си данните и т.н. и не приличаше да има проблем.Пак казвам, че като е студена няма ядове и оборотите са както трябва. Като я покарах малко обаче започва сама да се форсира и оборотите се повишават до почти 5000-6000об./мин :O Можете да си представите как се чувствам в такава ,,бегачка

    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

    #2
    Re: Fiat Punto MK2 1.2i 60ps сама се форсира до 5-6хил. обор

    [quote:4e03125514="Lyubcho88"]Здравейте. Проблема стана след като реших да изчистя дроселовата клапа на пуното, тъй като ми се стори мръсно от долната страна, а е хубаво да е чисто там. Та отворих почистих добре със спирт и я върнах отново на същото място. Само, че преди това намазах обилно гуменото оплътнение от долу с грес за да съм сигурен, че няма да смуче въздух от там, ако преди това е смукала (макар и малко). Често това е причина за проблеми ако смуче въздух.Както и да е, след добре изчистена и върната клапа, като запалих всичко беше по мед и масло. След може би няколко часа като тръгнах да я карам колата започна сама да си подава гас. Първоначално оборотите заковаваха на място след изключване от скорост (например ускорил съм до 2500об. и изкл. от скорост, оборотите седят на 2500 няколко секунди и тогава спадат). Реших, че може би иска self adaptation test да й се направи с кабела и FiatECUscan. Пуснах го на другия ден сутринта (т.е. днес), след като загря. Теста мина перфектно, записа си данните и т.н. и не приличаше да има проблем.Пак казвам, че като е студена няма ядове и оборотите са както трябва. Като я покарах малко обаче започва сама да се форсира и оборотите се повишават до почти 5000-6000об./мин :O Можете да си представите как се чувствам в такава ,,бегачка
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #3
      Може и да може, но Fiat ECU scan не дава грешка...

      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

      Коментар


        #4
        Виж да не смуче въздух отнякъде, това че си мазал с грес е грешка - принципно при сваляне се сменя гарнитурата на клапата или ако е здрава старата я оставяш нея без да мажеш нищо.
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #5
          Ще я изчистя греста, ако е проблем, но логично е да спомага да не влиза въздух.Ще пробвам да я махна де. Инак на предишната кола имаше съмнение, че е от нея пак при подобен проблем и тогава обиколих цяла София и не намерих нова гарнитура. :D

          ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

          ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

          Коментар


            #6
            По скоро търси защо не и стига въздух на колата.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Lyubcho88 написа:
              Ще я изчистя греста, ако е проблем, но логично е да спомага да не влиза въздух.Ще пробвам да я махна де. Инак на предишната кола имаше съмнение, че е от нея пак при подобен проблем и тогава обиколих цяла София и не намерих нова гарнитура. :D
              Изчистих греста от уплътнението, но без резултат. Като е студена всичко е ок, но като я покарам малко почва да държи обороти над 5000. Направих още няколко пъти адаптация, но и това не помага. Вчера беше записала грешка на TPS-a в ЕКУ-то. Не мога да си обясня как само едно почистване на дросела би създали тези проблеми???

              ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

              ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

              Коментар


                #8
                Пусни една адаптация на мотора и търси защо не е стига въздуха, нещо друго разглобява ли, някакви болтове завърта ли? Картерната вентилация в какво състояние е, махни въздушния филтър и пробвай и така.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Ами, то аз пускам self adaptation, което май е на целия мотор. Има ли някаква друга адаптация, която да пусна през FES?Единственото, което съм махал е дроселовата клапа, която е на 3винта и още два, на които се държи ЕКУ-то. Не съм разкачал никакви други кабели освен на моторчето и TPS-a за да сваля клапата.

                  ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                  ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                  Коментар


                    #10
                    Картерния маркуч също е на място. Направо е супер странно защо става така. На предишни коли съм чистил дроселова клапа. На тази съм й махал филтърната кутия не веднъж, никога не е имало грижи. Сега какво е станало просто не ми идва на акъла.

                    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                    Коментар


                      #11
                      Пробвах без филтърна кутия, клапата директно да смуче въздух-без резултат. Със сигурност мотора не се задушава. Когато се вдигат оборотите на колата клапата не се отваря, а въздуха влиза през байпасния отвор. Демек и заяждане на жилото за газта не е проблем.

                      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                      Коментар


                        #12
                        Сблъсквал съм се. В единия случай помогна адаптацията - не от първия път и трябва да се направи като по книжка. С всичкото там работене на място, палене, гасене и кротко каране 10 км.Във втория случай сам си бях прецакал ТПС-а посредством упорито пръскане на контактен спрей в него. Това лесно можеш да го провериш: Екуто само ще ти каже, че стойностите са ненормални. Сам можеш да измериш дали съпротивлението се променя плавно между едното крайно краче и другите две. В единия случай съпротивлението ще нараства, в другия ще намалява, но все трябва да е плавно. Някъде между 1500 и 3000 ома трябва да се движи.Може и куплунгът да се е зацапал нещо и да изкривява информацията, или наистина да се отваря някоя дупка, като позагрее, щото ТПС не се прецаква току така.
                        браво 1,6/90 - 09 г.

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря. Общо взето четейки основно в този раздел намирам доста теми с такъв проблем. Явно е често срещан. За жалост обаче или оплакванията са малко по другти от моите. напр. играят оборотите, но в интервала 2000-3000, или решение на проблема не е написано. :DТ.е. или хората пешещи за проблем не поглеждат форума за да докладват, кое е решило проблема им. Или продават колите :D:DОт особено важно е за всички четящи този форум, като някой има проблем и го реши да сподели какво му е помогнало. Аз гледам да го правя във всяка една тема, която отварям независимо в какъв форум се намирам и независимо дали смятам да го посещавам в бъдеще или не.Така ще направя и сега. Щом намеря решение на проблема ще опиша какво е помогнало да го реша за да може хора изпаднали в моето положение да прочетат и да го решат по бързо и без нервите, които аз хабя.Много благодаря на включилите се до момента. Това ми помага лека полека да скася обхвата на възможните причини за повреда.Снощи свалих клапа и в къщи на менгемето разглобих ТПС-а. Моторчето ен съм вадил защото ми беше трудно, а и не ми се вярва от там да е проблема.Измерих ТПС-а с мултицет и съпротивлението се мени линейно от 1,75к до около 3,3к. Като при затворена клапа е 3,3к. Направи ми впечатление обаче, че малко преди да се затвори т.е. крайно положение (тойчно където контактува най-често при работа на пр.х.) имаше малко играене на стойностите. Като въртя от отворена клапа към затворено положение сотйностите се изменят както следва: 2,8к-2,9к-3к-3,2к, до тук добре и след това 4к-4,3к-6к и крайно положение отново 3,3к. Измерването направих няколко пъти и при всичките положението беше аналогично. Това ме озадачи, защото досега не е имало проблеми и само след забърсване на нагара от долу на самата клапа да се появят тия аномалии е нелогично. Както и да е капнах малко масалце в отвора на потенциметъра (вижда се на втора снимка) и го върнах обратно. Монтираг клапата на колата и отново направих self adaptation тест с Fiat ECU Scan. При студен двг. чаках да загрее над 80°С после 3 пъти ръчка на оборотите до 4500об/мин като задържам по 3сек и теста мина. Сутринта за работа минах около 7км преди да я паркирам и нямаше проблеми. Но това не ме успокоява защото предните дни проблема в оборотите се появява чак след 7-10км като покарам и хубаво загрее.Знам ли.... Ще я видя тия дни, но междувременно се оглеждам къде продават нови ТПС сензори (ако се продават само те) и какви цени са. Нова оригинална дроселова клапа е над 1400лв.ПС. Съжалявам, но не успях да направя картинките thumbnail размер и да ги сложа в средата на текста в тази форумна платформа. Ако някой модераторл види, моля да каже как става за да знам и за напред. Благодаря
                          Прикачени файлове

                          ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                          ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                          Коментар


                            #14
                            Lyubcho88 написа:
                            Благодаря. Общо взето четейки основно в този раздел намирам доста теми с такъв проблем. Явно е често срещан. За жалост обаче или оплакванията са малко по другти от моите. напр. играят оборотите, но в интервала 2000-3000, или решение на проблема не е написано. :DТ.е. или хората пешещи за проблем не поглеждат форума за да докладват, кое е решило проблема им. Или продават колите :D:DОт особено важно е за всички четящи този форум, като някой има проблем и го реши да сподели какво му е помогнало. Аз гледам да го правя във всяка една тема, която отварям независимо в какъв форум се намирам и независимо дали смятам да го посещавам в бъдеще или не.Така ще направя и сега. Щом намеря решение на проблема ще опиша какво е помогнало да го реша за да може хора изпаднали в моето положение да прочетат и да го решат по бързо и без нервите, които аз хабя.Много благодаря на включилите се до момента. Това ми помага лека полека да скася обхвата на възможните причини за повреда.Снощи свалих клапа и в къщи на менгемето разглобих ТПС-а. Моторчето ен съм вадил защото ми беше трудно, а и не ми се вярва от там да е проблема.Измерих ТПС-а с мултицет и съпротивлението се мени линейно от 1,75к до около 3,3к. Като при затворена клапа е 3,3к. Направи ми впечатление обаче, че малко преди да се затвори т.е. крайно положение (тойчно където контактува най-често при работа на пр.х.) имаше малко играене на стойностите. Като въртя от отворена клапа към затворено положение сотйностите се изменят както следва: 2,8к-2,9к-3к-3,2к, до тук добре и след това 4к-4,3к-6к и крайно положение отново 3,3к. Измерването направих няколко пъти и при всичките положението беше аналогично. Това ме озадачи, защото досега не е имало проблеми и само след забърсване на нагара от долу на самата клапа да се появят тия аномалии е нелогично. Както и да е капнах малко масалце в отвора на потенциметъра (вижда се на втора снимка) и го върнах обратно. Монтираг клапата на колата и отново направих self adaptation тест с Fiat ECU Scan. При студен двг. чаках да загрее над 80°С после 3 пъти ръчка на оборотите до 4500об/мин като задържам по 3сек и теста мина. Сутринта за работа минах около 7км преди да я паркирам и нямаше проблеми. Но това не ме успокоява защото предните дни проблема в оборотите се появява чак след 7-10км като покарам и хубаво загрее.Знам ли.... Ще я видя тия дни, но междувременно се оглеждам къде продават нови ТПС сензори (ако се продават само те) и какви цени са. Нова оригинална дроселова клапа е над 1400лв.ПС. Съжалявам, но не успях да направя картинките thumbnail размер и да ги сложа в средата на текста в тази форумна платформа. Ако някой модераторл види, моля да каже как става за да знам и за напред. Благодаря
                            Пробвай да покараш с откачена букса на ТПС-а.

                            Коментар


                              #15
                              На първото пунто същия проблем се реши при смяна на темп. датчик на инжекциона
                              Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
                              Втората......пак същата!
                              (_-_)______////_______(_-_)
                              Punto75-Вече на жената!
                              Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

                              Коментар

                              Working...
                              X