Здравейте. След няколко дни в ръцете ми за определен период от време ще бъде Пунто, с мотора 1.1. Като човек, който ще кара и поддържа автомобила, бих искал да разбера дали този двигател се слави с някакви проблемни компоненти и често срещани дефекти? Издръжлив ли е? Какъв разход дава при нормално каране - градско до 2500 оборота, а извънградско до 90 - 100 км/ч? Здрава ли е ходовата част? Скъпа ли е цената на частите му - тези за мотор, ходова част и т.н? Колко литра масло събира и ще мога ли да се вместя в 100-150 лева за смяна на масло и всичките филтри? След като взема колата, какво обслужване трябва да направя? Кои ремъци и ролки, на каква цена и т.н?Какво ще кажете за динамиката на колата - спокоен шофьор съм, няма да вдигам над 100 км/ч, защото все пак гоня икономия, но наистина ли този двигател е толкова муден и бавен, за какъвто го изкарват? Преди да пусна темата използвах търсачката, но открих разнопосочни мнения и нямаше отговор на всичките ми въпроси. Говори се предимно за това, че върви малко и харчи много.Очаквам вашите мнения за разхода, обслужването и поддръжката на количката.Тъй като тя има газ, възможно ли е газовата уредба да създава някакви проблеми? Да се запушат бензиновите дюзи, да прекъсва, да няма мощност и т.н? Тъй като критериите са ми свързани с намирането на евтина за поддръжка, обслужване и разход кола, отговаря ли това Пунто на посочените условия?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение за Пунто 1.1 55 коня
Collapse
X
-
кола
Бензиновата дюза тук е 1 нали е моно Този двигател е от 1983 г и сега го монтират на фиат 500 с малки подобрения ако е гледана колата няма да имаш проблем /предишния собственик да си е ремонтирал когато трябва /Ремъка се слага лесно има белезиПунтото ми беше на над 400000км Ако е 1.2 е по добре но каквото имаш :D
-
Аз съм с 1.2 мотора и като цяло съм доволен само от цените на частите :DТъй като в последно време пътувам доста и се оказа, че ако карам със 120-130 по магистралата, хем не е никак икономична, хем почва да харчи доста сериозно и масло...Ако е за градска кола - става, иначе за дълъг път не е от най-удобните (все пак е мъничка и вози по-лошо от големите си събратя).Ако смяташ да караш наистина до към 100км извънградско, може и да не ти гори много.Лично аз, дори и 1.2 мотора го усещам слабичък, а за 1.1 не знам - не съм карал такова (Усещам слабичко - като се има в предвид че предишната ми кола беше 1.6 двувалка ... тя вървеше дооооста по пъргаво)Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
кола
Сигурно колегата вече се е спрял на модела и ще кара 1.1 То не виждам и къде ще кара повече от 100 освен по магистрала която е малко в сравнение с другите пътища Всеки пи изкал да е с по мощна кола Зависи от състоянието наколата Предишното ми Пунто не харчеше масло и не пушеше докато не е прегрях
Коментар
-
Да, изборът ми е свързан с мотора 1.1, тъй като ми изпадна много изгодна оферта конкретно за тази кола. До момента съм карал Корса 1.5 ТД 67 коня, която по каталожни данни, а и в реалността, би трябвало да върви повече от Пунтото. Въпреки това обаче, и двете коли са достатъчно бавни и последното нещо, което човек би следвало да търси в тях е динамика, ускорение и мощност. Затова въпросът ми по-скоро беше дали е просто бавна или е трагично и непоносимо бавна.Относно стила ми на шофиране - много спокоен шофьор съм и над 90-100 много рядко вдигам. Градско си карам до 2500-3000 оборота, а извънградско карам по пътища, на които трудно може да се вдигне над 90-100, защото имат завои, полицаи, камери и т.н. Рядко ми се налага и да изпреварвам, освен някой ТИР, който вместо да кара с 90, на първия баир увяхва и започва да изостава до 40-50 км/ч. Въпреки това, все пак искам като си развия 90 км/ч на пета предавка, колата да не ми издъхва на всеки баир и да не се налага постоянно да връщам четвърта предавка, или да изоставам от 90 на 50 км/ч - все си мисля, че не е чак толкова слаба.Другият ми въпрос е как е в ниските обороти, в които най-често карам? Четох, че скоростите са къси, които би следвало да значи, че е пъргава /поне в града/?Колата има ли катализатор и ако го махна, ще се отпуши ли още малко?Понеже след няколко дни вече ще е в мен, искам да знам какво масло да й сипя и колко пари ще ми излязат маслото и филтрите? А другото обслужване като ремъци, ролки, водна помпа, термостат и т.н? Имам предвид цени за части от средния ценови диапазон - нито най-евтините, нито най-скъпите.Колата е на газ и се надявам всичко по газта да е настроено както трябва, но в случай, че не е, можете ли да ми препоръчате свестен газаджия за района на гр. София?Искам да си поддържам колата навременно, адекватно и с кеф. Въпреки че струва колкото един мобилен телефон, винаги съм бил безкомпромисен в поддръжката на колите, които съм притежавал. Затова искам да се грижа правилно и за тази. Основната цел, поради която я закупувам е нисък разход на гориво /в пари/, евтино обслужване откъм цени на части и ниски данъци и такси.
Коментар
-
Тъй като ще взема колата с вече монтирана обикновена газ, как да разбера дали има ТАП? Опасенията са ми да не би да ми гори 5-6 на 100 бензин извънградско срещу 10 на 100 газ извънградско. При това положение сами разбирате, че газовата се обезсмисля, тъй като дали ще изгори 5 на 100 бензин по 2.50, или 10 на 100 газ по 1.25 лв, е едно и също като краен резултат. Затова поне се надявам да е настроена добре и в случай, че няма ТАП, да не гори 2 пъти колкото би горяла на бензин.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар