Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.6 16V пали само студен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ъпдейт на ситуацията:Реших да започна от най-леката възможна повреда - клемите на акумулатора. Не се захващаха особено добре, и имаха много изнасилен вид. Разглобих ги, и минах абсолютно всички контактни зони с шкурка, включително електродите на акумулатора и кабелите, там където клемата ги "защипва". Възстанових самата форма на клемите, защото се оказаха доста деформирани и не слизаха "до долу" на самия електрод, а явно някой се беше опитвал да ги набие насилствено, блъскайки ги с нещо тежко (не е било чук със сигурност, някакъв подръчен инструмент по-скоро). При повторното закачане всички контактни зони напръсках с контактен спрей. Минал съм стотина километра оттогава, няколко пъти нарочно я палих, след като вече беше загряла, и проблемът засега изглежда решен.Благодаря на всички за мненията и помощта!
    Bravo 1.6 16V 1996

    Коментар


      #17
      Здравейте,вдигам темата, тъй като информацията може да бъде полезна за някого. След описаното в горното мнение проблемът не се реши окончателно, просто се случваше по-рядко. След един случай, в който колата ми изгасна и за пръв път не успях да я запаля без бутане, смених акумулатор, което също имаше временен ефект. Днес реших най-накрая да погледна самия стартер. При свалянето установих, че единия болт е скъсан, и стартера е бил само с два неясно колко години. Не знам дали това е имало отношение към проблема. Почистих го, прегледах четките, имаха още доста живот. Втулките също изглеждаха наред. Всичко беше потънало в ситен черен прах, сигурно една шепа излезе отвътре. Смазах леко с моторно масло, така четох по темите за почистване на стартер, сглобих и монтирах.Колата запали един път, на втория се чуваше само чукане, предполагам от бендикса, и виене типично за блокиран електромотор, но не можеше да превърти. Занесох го на майстор, при него превъртя няколко пъти, но много трудно. Вероятно имало проблемни намотки на ротора.В крайна сметка си купих рециклиран стартер Magneti Marelli от един от магазините до Сточна гара. Излезе ми 120 лева, като им оставих стария. Разликата е огромна. Все си мислех, че колата ми пали бързо и леко, но явно просто не съм имал реална база за сравнение. Колата вече пали безотказно, независимо колко е загряла, при това по-бързо и леко отпреди. Предолагам, че стария стартер е бил на ръба, и интервенцията ми го е довършила.
      Bravo 1.6 16V 1996

      Коментар

      Working...
      X