Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Губя 1-2 цилиндъра. Бобина или нещо друго. Брава 1,6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Губя 1-2 цилиндъра. Бобина или нещо друго. Брава 1,6

    Зимата след намокряне на мотора ми изгоряха 3 инжектора.Последва смяна на инжекторите и колата се оправи. Сега обаче започва появяването на друг проблем:От време на време светва чека, колата губи мощност, минавам 3-4-5 км и се оправя.Купих друга бобина 2-а ръка и след смяната и проблема изчезва, но не за дълго.Вчера след 450 км шофиране започна да се появява пак проблема,но се появи за постоянно. Спрях, откачих 3 пиновия кабел който влиза в бобината, закачих го отново и проблема изчезна временно, а след 5 км пак.... се появи.Спрях вадих кабелите и пробвах да видя дали няма да се оправи, оправя се за 1 минута и пак се влошиНакрая спрях и извадих от багажника другата бобина и проблема изчезна.искам да отбележа, че проблема се проявява и при двете бобини. И двете бобини не са нови. Въпросното упражнение го правя вече за 2-и път.Кабелите са изправни, свещите са сменени преди 10 000 км приблизително. Детонации нямам, разхода е нормален.Направило ми е впчетление, че проблема се появява основно при промяна на времето от топло към студено.Правил съм диагностика и дава грешка че не работи съответни инжектор. проблема е наличен както на бензин, така и на газ.Въпросът ми е към бобина ли да се насочвам... Не ми е проблема да дам пари за колата и да купя нова бобина, но не съм сигурен , че проблема е в нея.Ако е хлабава връзка то защо след откачане на куплунга от бобината се оправя и после пак се влошава, друг е въпроса че и при двете бобини го има проблема.Някой наясно ли е как става управлението на самите инжектори. В смисъл дали не идва проблема от неправилно управление на искрата или инжекторите. Някъде бях чел че като няма искра и инжекторите не получават напрежение и съответно не впръскват гориво. Вярно ли е това? Поведението на двигателя не се променя от вида на горивото-бензин или газ. BRAVA 1.6 99’’ IAW49FМоля за съвет.Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    При Фобос сигнала за оборотите се взима или от инжекторите или от бобината ,ако е от бобината се маха изолацията на единия кабел захранващ едната бобина(те са две) и тамм се вързва един кабел ,това обяснява отпадането на два цилиндъра ,проблеми свързани с времето,изчезване на проблема при пипане там.А чека свети ли ти(би трябвало да свети) Или по-простото е имаш си две скапани бобини,аз съм бил в този филм и се оправих с нова,само че при мен беше пробило високото и не ми светеше чека.

    Коментар


      #3
      Чека си свети и при двете бобини и като светне макарона умира направо. Иначе си пали колата дори в неработещи всички цилиндри, чека угасва и след 5 секунди светва. Процедурата с откачането на кабелите я правя на изгасен двигател. Вчера 450 км минах само с едно спиране и никакви проблеми. После обаче захладня през нощта и тогава се появи проблема. Чета, че бобините не работели при загряване. Какви са признаците за дефектирала бобина?В случая какво да правя? Освен да почна да разнищвам кабелите на фобоса и да проверявам връзките. Не го изключвам като вариант, защото фобоса ми кара 8-а година и не е ненормално някое кабелче да е окислено примерно.
      Play Golf ,but not drive golf!!!
      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

      Коментар


        #4
        Май бобината ще се окаже. Като направи проблема гаси, изкарай кабелите и измери съпротивлението и между 1-4 и после 2-3 на бобината. Зависи с коя бобина си. Заводски излизат с Шампион (около 10К Ома съпротивление) и Беру (около 5К Ома). Абсолютно заменяеми са, независимо от различното съпротивление.
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #5
          wwalker написа:
          Май бобината ще се окаже. Като направи проблема гаси, изкарай кабелите и измери съпротивлението и между 1-4 и после 2-3 на бобината. Зависи с коя бобина си. Заводски излизат с Шампион (около 10К Ома съпротивление) и Беру (около 5К Ома). Абсолютно заменяеми са, независимо от различното съпротивление.
          Щом свети чека е ниското на бобината и там съпротивленията са други,това дето си го дал са съпротивленията на високото,когато е заминало Еку няма как да разбере и не свети чек. Иначе на една позната на Мареата правеше точно така,може да минеш 200км и да не даде ядове и друг път палиш и почва веднага.Хванахме го като го направи при закачен лаптоп с Мес,даде си грешка бобина.Не ти ли записва грешка? Всъщност щом свети имаш грешка каква е? Не можеш ли да намериш друга бобина за проба.Искай от някой колега в района ти.Сега се сещам че май-не можеш да се вържеш с Елма, аз се борих доста и при мен нещеше докато не смених драйвера за блутута на компа сега съм с блусолей ,с този на ХП се закачаше но не четеше Екуто.

          Коментар


            #6
            Ами с две бобини съм. В смисъл едната се въргаля в багажника и ги сменям. Проблема е и с двете. Освен да са дефектни и двете....Иначе си закачам с ваг-ком кабел и дава грешка , че няма искра на съответния цилиндърInjector coil... нещо си беше. За мен това е ясно, но аз искам да разбера дали причината наистина е бобина или проблема идва в резултат на това, че примерно екуто изключва подаването на сигнал поради някаква причина....За съжаление вариант да я сменя с някой засега поне няма.
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #7
              Що не пробваш с МЕС какво ще покаже. Там ми се струват малко по-точни нещата.
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                Може и двете да са дефектни. Грешката си е ясна, бобина, без значение с какъв софтуер се закачаш. Мисля си за една възможност - средният болт, дългият, на бобината е масата и. Виж да не е сменен с къс болт или да е мръсно... развий, огледай, почисти, пръсни малко контактен спрей или масло. Също снимай да видим свещите. 10 хиляди за едни свещи са нищо, за други са страшно много. Също измери съпротивлянието на всеки кабел. Сумарно 1-4 трябва да дават колкото 2-3.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Точно, маса на бубината може да е, както и хлабава връзка. Причината да си го мисля е точно появата на проблема от топло на студено и обратното и това че като изадиш кабела почва да работи ок и после как се разваля, може би от вибрации.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Нали ти писах че бях по тази схема и аз,но при мен беше високото на бобината и не записваше грешка.Скапа се на път и се наложи да взема втора употреба на път,оказа се че са с един и същи проблем и после нова ,при мен също се возят отзад Маса не е защото няма да изчезват само два цилиндъра ,кабелите можеш да ги премериш но и от тях не е-няма да записва грешка .Кабелите на ниското са три ,средния е + левия и десния - , еку управлява минусите на единия от - може да ти е закачен сигнала за обороти на Фобоса погледни там(ако газаджиите са го вързали) ,също и буксата може да е с лош контакт.Иначе нова бобина.

                    Коментар


                      #11
                      Кабели за свещи със сигурност не са. Вчера в топлото време около 27 градуса навън след 15 минути градско пак почна цветомузиката.Явно е бобина..... проблемите и с двете бобини са еднакви. Проблем с масата нямам, защото целия корпус на бобината ми е метален и се закрепва с 3 болта които контактуват в метал както на двигателя така и на самата бобина.
                      Play Golf ,but not drive golf!!!
                      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                      Коментар


                        #12
                        Я го виж тоя фобос ли деймус как и къде е вързан, че май нещо той прави.
                        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                        FIAT Punto sx 75 '94

                        Коментар


                          #13
                          slav4o_vt написа:
                          Я го виж тоя фобос ли деймус как и къде е вързан, че май нещо той прави.
                          От кога пея в тази посока.....

                          Коментар


                            #14
                            Благодарение на cs_aleksandаr всичко е наред.Диагнозата: бобинаОказа се че и двете ми бобини след качествено загряване - така че да не може да се държат в ръка, зАпочват да не работят. С проба с трета бобина всичко поне за сега е добреБлагодаря на всички!!!!
                            Play Golf ,but not drive golf!!!
                            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                            Коментар


                              #15

                              Коментар

                              Working...
                              X