Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.8/16v информация за клапани, дебитомер

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.8/16v информация за клапани, дебитомер

    Здравейте, къде в София могат да ми погледнат колицата, да направят реглаж на клапани, смяна на хидравлични повдигачи, ако се наложи и като цяло да прегледат двигателя, нещо ако трябва компресия, други работи. Един комплект повигатчи за тоя мотор май излиза солено. Четох, че бройката е 40 лв. а, не можеш да смениш само част от тях.Предложете добър сервиз в София, който има опит с италиански автомобили.Имам и един проблем с оборотите на празен ход - играят и на газ(инжекцион) и на бензин и доста често ги държи високо- 1500 и дори повече.Доколкото разбирам, тоя мотор 1,8/16V няма стъпково моторче за празен ход, но има дебитомер. Това изделие май е скъпо и често дефектира. Предпала ли се ново по магазините, рисковано ли е втора употреба да се търси, подлежили на ремонт или побългаряване ? Нещо ми се върти в главата, че има там вътре някакви нагревателни жички и мори количеството преминал въздух по това, как изстива жичката...

    1.9 JTD 110hp
    Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

    #2
    Re: 1.8/16v реглаж клапани, дебитомер

    OpenGL написа:
    Здравейте, къде в София могат да ми погледнат колицата, да направят реглаж на клапани, смяна на хидравлични повдигачи, ако се наложи и като цяло да прегледат двигателя, нещо ако трябва компресия, други работи. Един комплект повигатчи за тоя мотор май излиза солено. Четох, че бройката е 40 лв. а, не можеш да смениш само част от тях.Предложете добър сервиз в София, който има опит с италиански автомобили.Имам и един проблем с оборотите на празен ход - играят и на газ(инжекцион) и на бензин и доста често ги държи високо- 1500 и дори повече.Доколкото разбирам, тоя мотор 1,8/16V няма стъпково моторче за празен ход, но има дебитомер. Това изделие май е скъпо и често дефектира. Предпала ли се ново по магазините, рисковано ли е втора употреба да се търси, подлежили на ремонт или побългаряване ? Нещо ми се върти в главата, че има там вътре някакви нагревателни жички и мори количеството преминал въздух по това, как изстива жичката...
    нищо не се награвя в дебитомераклапаните не се регулират - хидравлични сааз имам същата кола, на бензин я карамвече 120 000км съм минал - по клапани и дебитомер съм нямал проблемивъобще по тази кола скъпо няма, постягаш я в началото и караш
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #3
      Проблема с оборотите и аз го имах. При мен беше едно клапанче, което се намира на дросела отдолу и е свързано с капака на клапаните, искрогасител му викат. Това клапанче беше направо пръснато на части, смених го и се оправи.Ако не е този клапан, то със сигурност от някъде другаде смуче въздух или някой датчик прави проблем.Това е моята тема, дано ти помогне: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=1229122
      Fiat Punto`04 1.2 60hp.
      Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
      ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

      Коментар


        #4
        Тоя мотор има стъпково моторче и буксата му и тая на дебитомера излизат от едно място, представлява една алуминева чашка с пеперуда. Дебитомера е с термосъпротивления и посредством тяхното охлаждане от входящия въздух колата регулира горивната смес. Повдигачите са хидравлични, и е много вероятно след промивка на двигателя да се оправят. Майстори ти препоръчвам или Стефан в Захарна фабрика или Дани в Дружба. Телефони на ЛС. За оборотите огледайот къде смуче въздух след дебитомера, найвероятно от гофретата или от скобата на дросела.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Мерси за информацията. След смяна на маслото, клапаните като че ли поутихнаха.Преди малко погледнах и не видях да смучка въздух отнякъде. Там след дросела, има и някави тънки маркучета, дето после се разклоняват с тройниче.Значи стъпковото моторче е в дебитомера ? Доколкото разбирам, дебитомера е една метална тръба с букса отгоре, първата по потока на въздуха от въздушния филтър. На буксата пише HITACHI AREA, нещо. На снимката белязан с голямата елипса.Ако откача буксата от дебитомера (дето е обща с тази на стъпковото моторче) на работещ топъл двигател, ще ме насочи ли къде е проблема ?Демек да изолирам стъпковото моторче ( и дебиомера ) и да видя дали пак държи високи, играещо обороти. Проблем ли е да карам с високи обороти на празен ход ( около 1500) . Освен да вдигне разхода, има ли опасност да грее много в жегите в задръстванията ?Да пробвам ли с откачане на клемата на акумулатора за известно време ? Имам газова, да не би да трупка някакви грешки.
          Прикачени файлове

          1.9 JTD 110hp
          Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

          Коментар


            #6
            Стъпковото моторче е онуй цилиндърче, пред казанчето за хидравличното масло.
            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

            Коментар


              #7
              Практиката сочи че точно тия стъпкови мотори са почти безпроблемни сравнени с тези при 1.6 16в. Отнякъде имаш дупка или скъсан маркуч или гарнитура дросел клапа и от това ти вдига оборотите.
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                Мерси още веднъж.Значи, току-що слязох до гаража и направих една фотосесия, да не стане обърквация, като ми обяснявате кое какво е къде е.Колегата, @kal0yanch40 предполагам говори за това клапанче, което се било раздробило при него и след смяната му оборотите заспали. Клапанчето( искорогасител) със сивата букса.Мойто на пръв и последен поглед изглежда стабилно закрепено и дава вид да не е станало на сол, но знае ли човек какво става вътре.Иначе, откачих буксата на моторчето за празен ход и оборотите, както се вижда и от втората снимка заковаха 850 някъде.Обаче ми светна на таблото лампа със знак приличащ на дюза, видно от същата снимка. Нормално ли е при изключено моторче за празен ход ? Какво иска да ми каже, аджеба с тая сигнализация ?
                Прикачени файлове

                1.9 JTD 110hp
                Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

                Коментар


                  #9
                  Това със сивата букса е ТПС потенциометър. Той просто дава инфо на ЕКУ-то колко е отворен дросела. Щом след разкачане на стъпковия оборотите са се стабилизирали значи проблема е в него. Чека ти е светнал заради разкачането. Ако след това не е изгаснал, трябва да се затрие записаната грешка.
                  Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                  Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                  Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                  Коментар


                    #10
                    Интересното е, че като разкача стъпковия мотор на работещ мотор, разлика няма - колата пак се форсира сама и държи високи обороти, но след около минута падат и остават долу.. Не трябва ли веднага, акто го разкача да се усети ефекта, или ЕКУ-то си прави някакви сметки около минута и после влиза в някакъв режим, дето стъпково му не трябва ?

                    1.9 JTD 110hp
                    Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

                    Коментар


                      #11
                      Ако можеш да изчакаш до събота/неделя обади се да я огледаме, почистим и видим дали ще може да я върнем към оборотите и. Ако искаш драсни едно ЛС да се разберем. Най вероятно дросела е за чистене и цялата му система за снабдяванен с въздух. Щом при откачена букса го прави тоя номер с буксата значи не и стига въздух.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Мерси, ще изчакам до уикенда да я погледнете.

                        1.9 JTD 110hp
                        Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

                        Коментар


                          #13
                          Драсни едно ЛС да се разберем, аз съм в Младост.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Карам браво със същия мотор и имам проблем с оборотите на празен ход, днес свалих дросела и кво да вида половината гарнитура я няма такА че задъжително ПРОВЕРКАhttp://media.snimka.bg/s1/3397/033038666-big.jpg?r=0[/img]

                            Коментар


                              #15
                              abugarsia написа:
                              Карам браво със същия мотор и имам проблем с оборотите на празен ход, днес свалих дросела и кво да вида половината гарнитура я няма такА че задъжително ПРОВЕРКАhttp://media.snimka.bg/s1/3397/033038666-big.jpg?r=0[/img]
                              Какво е това масло в колектора. Не смятам че е нормално.
                              Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                              Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                              ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                              Коментар

                              Working...
                              X