Малко тъп въпрос ще задам, ама няма начин :D В сервизите като сменят ангренажния ремък изписват някакъв километраж върху предпазителя на ремъка. Това километража към момента на сняната на ремъка ли е, или километража на който трябва да се смени пак? Демек пробегът до следващата смяна? И още нещо - има ли някаква особеност при смяната на останалите ремъци, дето движат генератора, хидравлика и климатика на Брава 1.6, 16 V, 1996 г., 103 коня? На щерката днес и се скъсал единия ремък, от там други два са се изнизали от шайбите и едната ролка, която се намира под помпата на хидравлика, е хванала пътя. Стърчи само болта :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна ремъци Брава 1.6 16V
Collapse
X
-
За първия въпрос - Изписват се километрите който са в момента на смяната (поне повечето така правят) за втория въпрос нз за какви особености да има толко,3 ремъка са 1 на хидравличната помпа - отхлабва се помпата и се нанизва ремъка и се затяга , 2ри ремък на алтернатора и на водната помпа той е с обтегач с ексцентрична гайка, само не си спомням на климатика кво се правеше :D това е общо взето.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
viktorsterev написа:Тънкоста е при опъването на ангренажа,на нова ролка от комплекта на Даико се беше счупила пружината най-вероятно от пренатягане.Внимаваи кои ще ти го сменяКарал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
Смених ги още в понеделник, ама бях насам - натам, та затова не приключих темата. На "бумеранга", който държи обтяжната ролка за ремъка на климатика, му липсваше долният фиксиращ болт. Та при опит да се отвие старата ролка, се завърташе цялата система и малко тягаво, че гедорето започва да опира в другите железарии. Аман от пишман майстори! Така бяха забравили да завият и болта на тампона на двигателя от същата страна и пролетта детето имаше неприятно изживяване с пропаднал двигател. Благодаря на отзовалите се!Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Почвам да си мисля, че и аз съм от бандата на пишман майсторите Една седмица след смяната на пистовите ремъци и ролките, два от тях се скъсаха. Първо пускат по една тънка лента и тя като се развърти прецаква всичко наоколо. Първо реших, че съм ги оставил малко хлабави, макар че едва ли. Смених ги пак като нарочно ги стегнах малко повече. За по-сигурно пробвах на моята кола как са. Изкараха два дни и пак пуснаха "стружки". Направо не ми го побира умът. Специално прегледах всички шайби за наранявания преди да сложа новите ремъци онзи ден. Само на шайбата на алтернатора имаше две побитости, които не ми се сториха опасни. Сега почвам да си мисля, че когато първия път е хвръкнала ролката на алтернаторния ремък, като нищо е оставила тези побитости по шайбата и сега те закъсват ремъка. Ама не изглеждат да са толкова фатални. И ремъците в момента са по-хлабави отколкото ги оставих онзи ден при монтажа. Може би заради липсващата част от тях? Ще взема да го убия тоя курник вече.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Огледай тогава, да не се опира някъде, кутията на ангренажа примерно или на друго място. Може да пробваш, да изгладиш със ситна шкурка неравностите, по наранената шайба. Но и огледай пак ролките, много внимателно, да не би да има луфт някъде.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
И двете нови ролки още със слагането имаха лек луфт. По-малък от този на останалата жива стара ролка. Предположих, че е нормално. Все пак е лагер в същността си. Веднага след монтажа съзерцавах известно време дали играят ремъците, но не видях нещо смущаващо. Както викат във Велико Търново - нещата бяха косъм Най-рано утре ще я водя при един приятел, който се занимава с такива работи и ще сменим наранената шайба със сигурност. Докато му разказвах по телефона за перипетиите и той попита ролките каква марка са. Явно има ментета. Ще ги гледаме и тях.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Силно се надявам това да е последният ми пост в тази тема Май решихме проблема. Оказа се, че шайбата на генератора не лежи в една равнина с останалите шайби и новите ремъци са се движили по обтяжната ролка малко диагонално. При това движение външният им ръб малко се е огъвал върху края на ролката и това напрежение ги е закъсвало. Най-осезаемо проблемът се забелязва при гасене на мотора. Ремъкът видимо се усукваше върху ролката. Ама за да го види човек, трябва някой друг да му гаси мотора, а той да гледа. Та изместихме малко генератора и сега нещата изглеждат уж наред. Поне го няма това усукване на ремъка и видимо си върви както трябва върху ролката.Как се е стигнало до този сериал, вероятно ще попита някой. Ами по чисто български начин. В края на октомври май беше, дъщеря ми и нейни колеги ходиха на тиймбилдинг в Самоков. По пътя се беше предал генератора и оставиха колата в някакъв самоковски сервиз да я оправят. Е, генераторът си зарежда, но "майсторите" са си оставили ръцете при монтажа на генератора. Подозирам даже, че може да са сложили друг и поради тази причина шайбата му да е избягала от равнината с другите шайби. Старият ремък беше малко по-корав и явно не се е гънал толкова по старата ролка, която явно си е била за смяна, защото нали тя изчезна в началото на сагата. Та като започнах да правя нещата не съм подозирал, че алтернаторът може да създава проблеми. Сега ако прескочи някой и друг ден, седмица и месец - два, може да се каже, че наистина е бил в това проблемът. Надявам се. А на нашите майстори човек трябва да им следи всяко движение и то през мерника на някое пушкало, за да не се разсейват и да правят глупости.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар