Колеги споделете мнения. Октомври месец сменяха гарнитура на глава и капак,по моя молба наляха точно 2л. масло селениа 20к метална туба. Исках да видя като има само 2л. докъде ще маркира щеката,понеже предния път когато сменяхме маслото наляхме 2.8 колкото пишеше в ръководството на Хайнес,но определено този 16клапанов двигател събира с по малко от литър от останалите пунто 1.2. И така щеката беше все омацана малко над горната белязка за максимално,а о мотора виеше като че се тормозеше още на 3000 оборота. Затова последния път дадох само 2л. и викам ако е малко ще долея,проверих и беше съвсем малко ппд средата. Проблем нямаше,дори колата беше супер утихнала,имаше мощност повече отпреди,а двигателя мъркаше като я настъпиш и си искаше още. Дотук всичко добре няколко месеца и градско каране,един път до нова загора и обратно варна. При последвала замерка след 1000км. изминати за два дена,неше паднало малко над минимума,затова реших да долея. Взех мензура и налях точно 300мл.. След ден я засякох,пставих време да се разходи новото което сипах и като извадих щеката маслото беше малко над средата. Викам си смятай даже 300мл. се отразяват и то видимо. Последва пак разходка до нова загора но този път по магистрала тракия,където под 130 не падна. Върнах се във варна и реших пак да замеря,какво да видя,тези 300мл. Все едно не ги бях наливал,беше си там където бе в началото,съвсем малко под средата. Дотук изминати километри с маслото малко над 5000. Изминатите за два дена пак бяха около 1000. Та се чудя да не би да го гори само в постоянните обороти след 4000? Тук в града неможе да се кара така,не че няма отвреме навреме когато трафика позволява да се реже на 6000,но тогава пак не го пипа. Другото което мисля да не е от самото масло,и аз незнам,затова разчитам на компетентните колеги от форума
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загуба масло пунто мк1 1.2 85 16в
Collapse
X
-
Mного ясно, че на високи обороти и натоварвания ще го хапва. Ако измериш температурата на маслото, докато караш по магистралата с 5000 оборота, ще се уплашиш.Карай си колата, доливай масло и не се шашкай. Винаги ще се намери кой да ти прибере паричките...Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Навярно е така. Но не е ли логично да речем тези 200-300мл. да ги гори за 1000км. А то замина в едната посока,грубо за около 250км. После не е настъпвана толкоз. Щото да речем ако тръгна за германия примерно,трябва да метна в багажника 2,3 кутии от по 2л. Че да има да доливам,и така някак не ми се връзва.Fiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
-
досега съм налял 2л. после 300мл. преди 2 седмици и днес още 200мл. По книга (ръководство на Хайнес) я дава с 2.8 . Помня предния път когато го сменях,налях точно 2.8,но нивото беше над макса на щеката и мучеше като че ли и беше зор. Незнам може глупости да говоря или да си въобразявам,а може и едва сега да стига нормалното си ниво. Тези дни ще я наблюдавамFiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
-
ми на 1.2 8V 75 в книгата пише че ако гори повече от 0.3 л на 1000 км може да се счита че двигателя има проблем. За бравото 1.6 16V също е толкова нормата. Само че при мен гори примерно 30-60 мл. т.е. 5-10 пъти по-малко. На пунтото ми гори повече, но то е на повече километри, а и омасляваше някъде.
Коментар
-
На мен на същия двигател- 1.2 16В 86 кс ми гореше така по литър на 1000-1400 км после започна и вода да гори и отзад да пуши като кумин. В момента въпросното е на сервиз. Вчера я оставих да не я счупя съвсем. по първоначални данни ще се сменяват всички гарнитури, ще се шлайфа, напасва глава клапани гумички и секви ла*****. измиване и смяна на антифриз и масло и г/д така. В общи линии от момента в който само масло гореше и започна да харчи всичко наред минаха 5-8к км...
Коментар
-
Insane написа:. по първоначални данни ще се сменяват всички гарнитури, ще се шлайфа, напасва глава клапани гумички и секви ла*****. измиване и смяна на антифриз и масло и г/д така. .Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Ами то ще се разбере като го сменям,мисля да е скоро и като го източа ще го замеря и ще констатирам има ли липса голяма или не. Чесно казано не съм забелязвал да пуши странно или нещо такова,по скоро мисля че може да е от това че не било налято нацяло. Нямам оригинална книга и гледам от рък. на Хайнес,там го дава 2.8 (незнам сметнато ли е с филтъра),аз дотук съм сложил 2.5,като го източа ако е по малко от 2 значи го гори,ако е около 2.2,2.3 значи добреFiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
-
с филтър е 2.8 литра, без филтър го дават 2.7. Това го гледах някъде в нета точно за тоя мотор.На твое място бих сменил и гарнитурата на картера, ако има такава.
Коментар
-
Към колегата insane ,тя вода дърпаше минимално през 1ви цилиндър цяло лято,никой не разбра и казваха не поне 3 сервиза че е абсурд да го гори. Викам им добре де къде чезне 200мл средно на седмица ? Но като взе да работи отвреме навреме за няколко секунди все едно на 2 цилиндъра,и така клати докато не я изфорсираш малко и после се оправя. Изнервих се тогава метнах гарнитури и викам да се разглобява и да се види какво става вътре,и се оказах прав,заминала е гарнитурката. И така взеха 0.15 микрона от лицето,надуха я,и ми изчистиха до блясък всичко,после я занесох на механика който я прави,и му дадох само една 2литрова туба селениа 20к. Оттогава досега вече 4 месеца антифриза не е мръднал,системата бе неколкократно промивана а радиаторите и двата са нови,термостат и водна помпа също.Fiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
-
Просто незнам точно на тоз модел но по оригинална книга колко масло му дават. Затова почнах да се чудя дали ме доливам количество което да допълва това което е трябвало да налея като цяло на вднъж. Понеже уж трябва да е 2.8 а досега е общо 2.5 това което съм сипал.Fiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар