Има логика колега,но проблема ми се появява само когато стане студено примерно на 5/6г.изобщо не се чува това,чаткане и от това следва да трябва по тънко масло да се разнася по бързо защато,ако чаткането беше постоянно има логика да трябва по плътно масло да обира улфтове и т.н.Незнам за това ви питам защото до сега проблемите по колите все си ги решавам с помоща на БГ.форумите защото съм брал страшни ядове с не евтини майстори!!!Ще сменя маслото за сега това защото колата върви много добре харчи малко на по топло време двигателят не се чува ще поумувам за минерално и синтетичните масла мерси за подробните от.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПУНТО2/1.2 60к.с. чука на студено
Collapse
X
-
Мислех да не пиша, а само да се забавлявам с четене, ама не мога и това си е Колега FIATIST има още доста да прочетеш, казвам го с добри чувства. 100 000 км. са нищо, това да не е VW Polo та за този пробег двигателя да е за хвърляне, това е Fiat. Тези приказки за "тънко" и "дебело" масло ги забрави. Разхода на масло може да се увеличи точно с минерално масло, защото то се изпарява лесно при висока температура, за разлика от синтетичното, а всеки двигател "духа" през вентилацията на картера точно тези изпарения. Винаги независимо от пробега е по-добре да се кара със синтетично масло, винаги. В случай, че двигателя е за моргата няма какво да му "ремонтираш" със смяна на маслото, той си е за моргата или ако имаш желание може да го разглобиш и да си го ремонтираш. Карам кола на 230 000 км. със синтетично масло, разход на масло нямам никакъв, който да се вижда по щеката - не намалява от смяна до смяна. Бившата Брава от подписа преди да я ударя в един бордюр и да я продам на части точно беше чукнала 200 000 км. на таблото и там също не съм имал разход на масло от смяна до смяна. Потърси в моите мнения съм качил снимка на щеката на маслото на Пунтото от подписа, да видиш дизел, на който маслото не е черно - един от най-големите митове и легенди в "гаражният фолклор"Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Не съм съгласен колега. Новите Фиатови двигатели се произвждат предварително разработени от няколко години насам и при тях не е необходимо да чакаш 100 000 км., за да се разработи, за това FIAT увелечиха гаранцията на всички нови автомобили от 2 на 5 г. и от 100 000 на 150 000 км. На тези двигатели се слага синтетично и в краен случай на много км. полусентитично масло, но не и минерално. Двигателя, за който говорим, обаче не е такъв. Той е изминал 100 000 км., за да се разработи, но малко след тях тоест след гаранцията си се е амортизирал. Може да ими разцентровани бутала или цилиндри или и двете заедно. Общо взето двигателя му е не за ремонт, а за основен ремонт. Той, обаче не иска да го ремонтира иска да продължава така да кара. Като си мисли, че маслото ще му оправи проблема. И ще спре да чука на студено след като запали докато се стопли или докато двигателя стигни температура 50 градуса минимум. Като сложи синтетиката сутринта като е студен двигателя маслото е студено в него може да има и скреж ако колата не е гаражна от големия студ, ако не чака да се стопли и потегли веднага с тоя тънък и студен и заскрежен слой синтетично масло двигателя ще чука до като направи 50 градуса и после ще спре, ама защо и така всяка сутрин и така 2-3 поредни зими и ще строши напълно двигателя, че чак и гарнитурата ще му избие и маслото ще олее отвънка двигателя това ще стане. Ако сложи полусинтетично ще е по - добре малко по - дебел слой, колкото и да е студен и заскрежен ще отделя сполучливо буталата от цилиндрите като между тях ще има много малко стриване едно в друго и почти нищо няма да се чува, а при 50 градуса всичко ще улегне и може и изобщо да вяма допир между бутала и цилиндри. Ако сложи Минерално масло дебел плътен слой зимата студен и нека бъде заскрежен пали и тръгва буталата са отделени от цилиндрите няма стриване между тях, при 50 градуса температура дебелия плътен слой е топъл скрежта е няма разцентрованите бутала и клапани работят безконтактно от цилинрите като маслото осигорява сполучлива преграда мужду тях и няма удари няма чукане. Независимо от всичко и без значение какво масло ще сложи с този двигател зимата трябва да избягва студен старт. Трябва да тръгва при минимум 50 градуса температура на двигателя без значение дали чука или не. И дали си съгласен с мен или не си и какво ти е мнението не ме интересува.sigpic
Коментар
-
както писах няколко поста по горе за мен маслото за този мотор е Selenia 20Kа и не само за мен щом инаженерите от Фиат са писали че се кара с това масло ем ще си карам с негоШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Колега, я си карай колата, недей хвърля това масло. Аз с колата от подписа бях със селениа 10w40 и си тракаше, сложих 5w40 и пак си трака, особено оня ден в големия студ. Като загрее е тишина, не мисля, че като смениш маслото ще се оправи. Поинтересувай се дали тая добавка може да направи мизерии и ако има опасност тогава го смени. Ако пък имаш излишни пари и ти се занимава отвори двигателя.Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v
Коментар
-
Така и ще направя какво толкова пък може да стане пък и е много тихо това чаткане даже,ако някой се качи и не кажа да се заслуша няма и да го чуе пък и малко като покарам 1/2мин и спира напълно,ако е толкова за ремонт тоя двигател ше се чува винаги и ше има поне други някви признаци ше се кара така просто ше чакам да загрее леко на място и тръгвам тогава(това става само като не карам колата ден два примерно,ако престои за 2/3 часа после не чука нищо) може и масло да е,може и хлабина или незнам какво,ако стане по страшно примерно да се разчука без да спре или и на топло време ше го мислим тогава
Коментар
-
А да и сега колеги понеже реших да карам с това масло,обаче сложих добавката на лики моли за хидравлични повдигачи,а явно колата не е с такива може ли да прецака нещо,ако има някой запознат по темата ще съм благодарен за мнение,че нищо не намирам като я вземах продавача вика слагай смело хидравлични не хидравлични ше е по добре
Коментар
-
FIATIST написа:Така извинявам се допуснал съм грешка. Сайта от, който взех снимката ме е подвел, но това не е причина за оправдание. А се оказа, че този толкова сериозен сайт не разполага със снимки на PUNTO MK2. Както и да е. Моделът на колегата е този:Значи колега виш горенаписаното си остава в сила няма значение, че съм объркал снимката сега постнах нова. Не знам и това масло 20К SELENIA какво е, обаче ако двигателя ти е над 100 000 км. какъвто е твоя случай е доста относително, че може да понася полусентитично масло. Понеже трябва механик да определи според състоянието на двигателя какво да е маслото. На някои автомобили от този тип като PUNTO след 100 000 км. им слагат Минерално масло. А на такива където тропат и чукат Минералното масло е задължително. То може да се сложи според състоянието на двигателя и под 100 000 км., само по преценка на оторизиран сервиз. Аз мисля, че твоя случай е такъв и ти отдавна си трябвал да миниш на Минерално а си е караш на полусинтетика. Колата ти не е чисто нова нито е на 20 000 км. Ето, защо ти ги написах горе тези работи. Даже причината за чукането може да е в полусинтетичното масло, защото вече не понася на двигателя и му идва много тънко, двигателя ти плаче за по плътно масло коквото е Минералното. Тънкото масло като не може да обере луфтовете между буталата и цилиндрите и буталото се удря в стените на цилиндъра и се чува шум от чукане. Защото двигателя е стар и изхабен (амортизирал), обаче още върви. И иска по дебел, по плътен слой масло каквото е Минералното, което да може правилно и сполучливо да отделя луфтовете между буталата и цилиндрите.Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
mr_none написа:Колега, стига си говорил глупости, някой ще вземе да ти повярва. Минерално масло да слагал, това да не е жигула. Моето пунто е 230 000 - реални и се кара само с пълна синтетика. Ако искаш ела да провериш какво чука и какво хлопа по него .Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Е като те дразни толкова много, регулирайте хлабината на клапаните, промиите двигателя и слагай хубаво масло. Ако не знаеш какво масло да сложиш питаш и ти казваме, промерно Тошко е бил доволен от сленията, аз не съм доволен от нея, карам с Фюкс или Аджип.Ако не знаеш къде да ти оправят колата долу в техническия раздел има тема сервизи и магазини с тема за добри и лоши сервизи, гледаш, четеш и преценяваш. Аз лично си оставям колата само при Дани или Стефан.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Колеги благодарности на колегата mr_none колата заспа с масло селениа 20к явно си искат пунтовците такова !Като казах на майсторчето за какво става дума и вика маслото не е за тази кола А И НИКОЙ не обърна внимание,че чука леко само на студен двигател не каран 2дни!!!Към колегата дето обяснява,че двигателят ми е за основен ремонт може да го поканя да чуе как работи сега върви добре,харчи малко и всичко е 6 :D
Коментар
-
pileto написа:Колеги благодарности на колегата mr_none колата заспа с масло селениа 20к явно си искат пунтовците такова !Като казах на майсторчето за какво става дума и вика маслото не е за тази кола А И НИКОЙ не обърна внимание,че чука леко само на студен двигател не каран 2дни!!!Към колегата дето обяснява,че двигателят ми е за основен ремонт може да го поканя да чуе как работи сега върви добре,харчи малко и всичко е 6 :DПредпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар