Здравейте Колеги,Ще се радвам на малко помощ от Вас.Колата е Fiat Bravo 1.6/16v, проблема е че дава голям разход и хвърля сажди от ауспуха.Колата се караше само на газ(обикновена) 9-10 месеца, беше изгоряла бензиновата помпа и чак сега реших да я сменя. В резервоара имаше бензин някъде около резервата, сипах 8 литра и изминах с тях не повече от 30 километра в грацки условия. Колата има тяга и се форсира добре на бензин, върви прилично но като загрее при смяна на предавките когато натисна съединителя оборотите падат и стрелката се удря в колчето и отново се качват на около 800 оборота. Прави го и на място на празен ход като подам газ и пусна оборотите падат рязко до долу и пак се стабилизират.. понякога дори угасва.Като я форсирам на място от ауспуха излиза тъмен дим и за няколко секунди на снега се образува голямо черно петно.. все едно съм изтръскал кюнеца на печката.Като покарам на газ саждите се изчиства и не се наблюдават, разхода на газ е нормален.Ще се радвам да ме посъветвате от къде да почна да търся проблема... инжектори, регулатор на налягането, ламбда сонда или нещо друго...Благодаря ви предварително!P.SКомпютъра е 1AF 15 . Днес почисти стъпковото моторче, беше много саждиво. Откачих клемата за час и след това запалих и изчаках 15 - 20 минути докато отвори термостата и след това изгасих. Отново запалих и се поразходих.. разхода отново е голям.. забелязвам го по нивомера, оборотите са една идея по добре но пак падат повече от нормалното по някога. Пуши като ли не черен а тъмно сив пушек и като подам газ на място става страшно и черно...Забелязах че започва да пуши повечко като загрее мотора. На газ всичко е наред... пуши но бяло - конденз и при форсиране на газ изчиства саждите.Казвате температурен датчик който е на термостата? Дали не са спекли инжекторите? За спечени инжекции други симптоми?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo 1.6/16v Голям разход, пуши, хвърля сажди от ауспуха?
Collapse
X
-
Падането на обороти е много вероятно да се дължи на замърсен стъпков мотор- трябва да се свали, изчисти отпред буталцето му хубаво, на колектора "леглото" в което ляга буталото на моторчето . След всички тия неща откачаш акумулатора за 10-тина минути, закачаш го и палиш.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
-
Забравих да спомена че докато сменях помпата откачих акумулатора сигурно поне 2 -3 часа е стоял откачен. След това се опитах да направя адаптацията... запалих изчаках докато двигателя загрее и отвори термостата след това тръгнах на разходка да я видя как върви. Вървежа е приемлив, но големия разход( близо 20 -25л на сто), саждите който боядисват земята остават... мисля че трябваше да се е адаптирала... ще погледна 1AF или 49F е компа. Колата е Bravo 1.6/16v от 96г.
Коментар
-
На щерката Бравата (1.6 16V 1996 г.) прави подобни проблеми с оборотите и гасненето, само дето разходът и е нормален. Смених и стъпковия мотор, но проблемите останаха. Този модел двигател има някакъв странен бъг по рождение. Какви ли не диагностики не му правихме - всичко си излиза О’к. И си гасне когато си иска.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Компютъра е 1AF 15 . Днес почисти стъпковото моторче, беше много саждиво. Откачих клемата за час и след това запалих и изчаках 15 - 20 минути докато отвори термостата и след това изгасих. Отново запалих и се поразходих.. разхода отново е голям.. забелязвам го по нивомера, оборотите са една идея по добре но пак падат повече от нормалното по някога. Пуши като ли не черен а тъмно сив пушек и като подам газ на място става страшно и черно...Забелязах че започва да пуши повечко като загрее мотора. На газ всичко е наред... пуши но бяло - конденз и при форсиране на газ изчиства саждите.Казвате температурен датчик който е на термостата? Дали не са спекли инжекторите? За спечени инжекции други симптоми?
Коментар
-
Измерих с Китайски мултиметър съпротивлението на 20к ома на датчика за температурата на въздуха на смукателния колектор и жълтия датчик със синя букса за температурата на антифриза намиращ се на термостата.Показанията на пренощувал двигател и външна температура около 3-5 градуса, датчика за температурата на въздуха показва: 8.55 при загрял двигател отчете 2.10.Показанията на пренощувал двигател и външна температура около 3-5 градуса, жълтия датчик със синя букса за температурата на антифриза показа 7.15, при напълно загрял двигател показва 0.26Мисля че само датчика за температурата на въздуха на смукателния колектор има отклонение което в случая не е фатално, датчика за температурата на антифриза е в норма.При загрял мотор колата работи на 850 оборота.
Коментар
-
Що не хванеш да си налееш още поне 10л пресен бензин и не со почистиш дюзите, дето са стояли без работа с месеци? - тогава сигурно ще спадне разхода и саждите.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа:Що не хванеш да си налееш още поне 10л пресен бензин и не со почистиш дюзите, дето са стояли без работа с месеци? - тогава сигурно ще спадне разхода и саждите.dudulia написа:И ресет на ЕКУ с Екзаминер! Явно сместа на газ ти е бедна и е изместила бензиновата карта кам много богата смес.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар