Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.6/16v Голям разход, пуши, хвърля сажди от ауспуха?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo 1.6/16v Голям разход, пуши, хвърля сажди от ауспуха?

    Здравейте Колеги,Ще се радвам на малко помощ от Вас.Колата е Fiat Bravo 1.6/16v, проблема е че дава голям разход и хвърля сажди от ауспуха.Колата се караше само на газ(обикновена) 9-10 месеца, беше изгоряла бензиновата помпа и чак сега реших да я сменя. В резервоара имаше бензин някъде около резервата, сипах 8 литра и изминах с тях не повече от 30 километра в грацки условия. Колата има тяга и се форсира добре на бензин, върви прилично но като загрее при смяна на предавките когато натисна съединителя оборотите падат и стрелката се удря в колчето и отново се качват на около 800 оборота. Прави го и на място на празен ход като подам газ и пусна оборотите падат рязко до долу и пак се стабилизират.. понякога дори угасва.Като я форсирам на място от ауспуха излиза тъмен дим и за няколко секунди на снега се образува голямо черно петно.. все едно съм изтръскал кюнеца на печката.Като покарам на газ саждите се изчиства и не се наблюдават, разхода на газ е нормален.Ще се радвам да ме посъветвате от къде да почна да търся проблема... инжектори, регулатор на налягането, ламбда сонда или нещо друго...Благодаря ви предварително!P.SКомпютъра е 1AF 15 . Днес почисти стъпковото моторче, беше много саждиво. Откачих клемата за час и след това запалих и изчаках 15 - 20 минути докато отвори термостата и след това изгасих. Отново запалих и се поразходих.. разхода отново е голям.. забелязвам го по нивомера, оборотите са една идея по добре но пак падат повече от нормалното по някога. Пуши като ли не черен а тъмно сив пушек и като подам газ на място става страшно и черно...Забелязах че започва да пуши повечко като загрее мотора. На газ всичко е наред... пуши но бяло - конденз и при форсиране на газ изчиства саждите.Казвате температурен датчик който е на термостата? Дали не са спекли инжекторите? За спечени инжекции други симптоми?

    #2
    Падането на обороти е много вероятно да се дължи на замърсен стъпков мотор- трябва да се свали, изчисти отпред буталцето му хубаво, на колектора "леглото" в което ляга буталото на моторчето . След всички тия неща откачаш акумулатора за 10-тина минути, закачаш го и палиш.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      На 1аф става,забравя грешките,не знам с адаптацията как е ,на 49ф само със компютър.Пушилката е най вероятно размазана адаптация,моите времена бяха скочили от 3мс на 9
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        #4
        Забравих да спомена че докато сменях помпата откачих акумулатора сигурно поне 2 -3 часа е стоял откачен. След това се опитах да направя адаптацията... запалих изчаках докато двигателя загрее и отвори термостата след това тръгнах на разходка да я видя как върви. Вървежа е приемлив, но големия разход( близо 20 -25л на сто), саждите който боядисват земята остават... мисля че трябваше да се е адаптирала... ще погледна 1AF или 49F е компа. Колата е Bravo 1.6/16v от 96г.

        Коментар


          #5
          Имах същия проблем само че с Темпра - 1.6 бензин. Оказа се температурен датчик на инжексиона.
          Fiat Marea 1,6 16V 1998
          Lancia Y 1.2 8v 1997
          Fiat Tempra 1.6 1991

          Коментар


            #6
            Такава пушилка не може да стане от ламбда сонда, мисля нито от адаптация. Най-вероятно е датчик температура на антифриза.
            FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
            FIAT Punto sx 75 '94

            Коментар


              #7
              От адаптация бая си пропушваше,само че аз съм с 49ф,на 1аф на бравата не съм имал проблени
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                На щерката Бравата (1.6 16V 1996 г.) прави подобни проблеми с оборотите и гасненето, само дето разходът и е нормален. Смених и стъпковия мотор, но проблемите останаха. Този модел двигател има някакъв странен бъг по рождение. Какви ли не диагностики не му правихме - всичко си излиза О’к. И си гасне когато си иска.
                Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                Коментар


                  #9
                  Компютъра е 1AF 15 . Днес почисти стъпковото моторче, беше много саждиво. Откачих клемата за час и след това запалих и изчаках 15 - 20 минути докато отвори термостата и след това изгасих. Отново запалих и се поразходих.. разхода отново е голям.. забелязвам го по нивомера, оборотите са една идея по добре но пак падат повече от нормалното по някога. Пуши като ли не черен а тъмно сив пушек и като подам газ на място става страшно и черно...Забелязах че започва да пуши повечко като загрее мотора. На газ всичко е наред... пуши но бяло - конденз и при форсиране на газ изчиства саждите.Казвате температурен датчик който е на термостата? Дали не са спекли инжекторите? За спечени инжекции други симптоми?

                  Коментар


                    #10
                    Този датчик може да е причина за прекалено богата смес. Само, че тогава пушека е тъмно-кафяв. и се дави. Ако на празен ход загряла, колата стои на 850 об значи не е този датчик.
                    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                    FIAT Punto sx 75 '94

                    Коментар


                      #11
                      Измерих с Китайски мултиметър съпротивлението на 20к ома на датчика за температурата на въздуха на смукателния колектор и жълтия датчик със синя букса за температурата на антифриза намиращ се на термостата.Показанията на пренощувал двигател и външна температура около 3-5 градуса, датчика за температурата на въздуха показва: 8.55 при загрял двигател отчете 2.10.Показанията на пренощувал двигател и външна температура около 3-5 градуса, жълтия датчик със синя букса за температурата на антифриза показа 7.15, при напълно загрял двигател показва 0.26Мисля че само датчика за температурата на въздуха на смукателния колектор има отклонение което в случая не е фатално, датчика за температурата на антифриза е в норма.При загрял мотор колата работи на 850 оборота.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        Що не хванеш да си налееш още поне 10л пресен бензин и не со почистиш дюзите, дето са стояли без работа с месеци? - тогава сигурно ще спадне разхода и саждите.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          И ресет на ЕКУ с Екзаминер! Явно сместа на газ ти е бедна и е изместила бензиновата карта кам много богата смес.
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа:
                            Що не хванеш да си налееш още поне 10л пресен бензин и не со почистиш дюзите, дето са стояли без работа с месеци? - тогава сигурно ще спадне разхода и саждите.
                            dudulia написа:
                            И ресет на ЕКУ с Екзаминер! Явно сместа на газ ти е бедна и е изместила бензиновата карта кам много богата смес.
                            Това са следващите неща който ще направя само да се постопли малко.Междувременно измерих с електронен волтметър показанията на ламбда сондата на черния кабел и установих че при загрял двигател подава 1v ток към компютъра без изменения. Винаги съм си мислил че трябва да показва различни стойности колебаещи се между 0v и 1v.Това че показва постоянни 0.95- 1v признак на повредена ламбда сонда ли е?

                            Коментар


                              #15
                              Дават да варира между 0.98-1.02 ако гледам правилно. Моята лично бяга много, не се задържа в границата на показанията от аутодатата
                              Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X