Привет!Проблемът с Фиатката е следният:Сутринта отивайки на работа, колата загасна в движение, както си беше на скорост. След връщане на контактния ключ в положение "изключено" и отново в положение "запалване", двигателят се стартира без никакви грижи. След едно-две такива угасвания и запалвания установих, че го прави след като подмине 2600 оборота. Колата е модел 1.6 i.e., моноинжекция, 1992 г., с монтирана газова уредба. Газта се контролира от електроника на BRC със стъпков мотор. Работата е там, че двигателят гаснеше и на газ, и на бензин. Интересното е, че започва да "стреля" в ауспуха след като вдигне 90 градуса. Гърмежите се случват при рязко подаване на газ. На тихи обороти си закрепя нормалните за нея 1000 оборота. При плавно подаване на газ не трещи толкова.Какво направих до момента като проверки:1. Свалих и прегледах свещите. Всичките са със светло керемидено оцветяване на електродите. Нямат маслени отлагания и са сухи. Не забелязах по външната изолация и лулите да има следи от избиване на тока. Предполагам, че за 5 - 6 километра след случката едва ли биха имали време да си променят цвета, за да се хване коя точно се е предала. При работещ двигател след откачане на всяка една от лулите, съответният цилиндър преставаше да работи. Явно на тихи обороти всички цилиндри работят.2. Капачката и палеца са сменяни преди има - няма 6 - 7000 км. Не помня точно, но не са работили много. Вътрешността на капачката беше чиста, с изключение на някакво просълзяване на масло, но същото не е стигало до електродите. По тях и по палеца има съвсем леки следи от работа и не са нагорели.3. Пробвах с две стари капачки, които си работеха преди да ги сменя, но ги държа за зор заман. Същата работа. Това ме навежда на мисълта, че капачката и палецът са наред. Та остава да се провери дали бобината не е тръгнала да мре или някой от кабелите. Електронното запалване нямам идея дали ще дава гореописаните симптоми, ако проблемът е в него. Другата възможност е датчикът на коляновия вал. Но тези неща нямам възможност да ги проверявам сам. Та основният ми въпрос е: Къде в София мога да посетя читав сервиз, с майстори които си разбират от работата и могат да направят съответните проверки, за да не се налага да купувам части, които няма смисъл да се сменят?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Типо гърми в ауспуха като загрее
Collapse
X
-
Не изключвак възможността и за свещите. И аз наскоро брах ядове от свещ на 1 година която изглежда перфектно на външен вид, но практически не работи както трябва. Бих ти препоръчал на запалена кола да махаш един по един кабелите от свешите и да видиш какво се случва при форсиране. Ако няма разлика то проблема е в датчика на коляновия вал, който при тебе е от страната на маховика. Или пък диджиплекса!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
И при мен гърмеше в ауспуха,и какво се установи: И аз имах ламбда контрол на газовата и ми обогатяваше сместа,също така пропускаше газ и като е по инерция на скорост ,но пък гърмеше като подавах газ,премахнах ламбда контрола скожих си кранче настроих я и сега не ми гърми вече. Предполагам и при теб има неизгоряла смес която изгаря след генерацията,за това ти трещи.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
muns61 написа:Форсираш на място и рязко отнемаш газта. Има ли гърмежи и прекъсвания в ауспуха? Същото го напрви и в движение - ускоряваш на 3-та до 80-90 и отнемаш изцяло газта.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
xctr написа:Не изключвак възможността и за свещите. И аз наскоро брах ядове от свещ на 1 година която изглежда перфектно на външен вид, но практически не работи както трябва. Бих ти препоръчал на запалена кола да махаш един по един кабелите от свешите и да видиш какво се случва при форсиране. Ако няма разлика то проблема е в датчика на коляновия вал, който при тебе е от страната на маховика. Или пък диджиплекса!Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
cs_aleksandar написа:И при мен гърмеше в ауспуха,и какво се установи: И аз имах ламбда контрол на газовата и ми обогатяваше сместа,също така пропускаше газ и като е по инерция на скорост ,но пък гърмеше като подавах газ,премахнах ламбда контрола скожих си кранче настроих я и сега не ми гърми вече. Предполагам и при теб има неизгоряла смес която изгаря след генерацията,за това ти трещи.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Причината за пукането в генерацията е само една а тя е неизгоряло гориво което се възпламенява от топлината на генерацията, и след като свещите, кабели, джиджита и ала бала са у ред, съществува възможност да е прескочила някой зъб и да подава искра малко по късно на някой от цилиндрите или да си завъртял дистрибутора малко в ляво или дясно. Иначе за майстор потърси Дани в Дружба, поне знам че ще ти свърши работа.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Благодаря за отговора. Само дето не знам как да се свържа с този Дани, за да му ползвам услугите, ако се наложи пак. Като цяло колата за сега се държи в общи линии добре. Припуква съвсем слабо. На мен ми е ясна причината за тези гърмежи в ауспуха. Струва ми се обаче, че при прескочил ремък, по-ясно проблемът ще се проявява на тихи обороти, да не говорим, че ще пали трудно. А тя си е чакмак при паленето. Дистрибуторът пък не е пипван от години. Утре съм уредил да и гледат датчика на коляновия вал какви ги върши и после евентуално може да потърся мнението и на друг майстор. Като стане ясно какъв в крайна сметка е бил проблемът, ще пусна още някой пост, за да е от полза като информация.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар