Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Типо гърми в ауспуха като загрее

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Типо гърми в ауспуха като загрее

    Привет!Проблемът с Фиатката е следният:Сутринта отивайки на работа, колата загасна в движение, както си беше на скорост. След връщане на контактния ключ в положение "изключено" и отново в положение "запалване", двигателят се стартира без никакви грижи. След едно-две такива угасвания и запалвания установих, че го прави след като подмине 2600 оборота. Колата е модел 1.6 i.e., моноинжекция, 1992 г., с монтирана газова уредба. Газта се контролира от електроника на BRC със стъпков мотор. Работата е там, че двигателят гаснеше и на газ, и на бензин. Интересното е, че започва да "стреля" в ауспуха след като вдигне 90 градуса. Гърмежите се случват при рязко подаване на газ. На тихи обороти си закрепя нормалните за нея 1000 оборота. При плавно подаване на газ не трещи толкова.Какво направих до момента като проверки:1. Свалих и прегледах свещите. Всичките са със светло керемидено оцветяване на електродите. Нямат маслени отлагания и са сухи. Не забелязах по външната изолация и лулите да има следи от избиване на тока. Предполагам, че за 5 - 6 километра след случката едва ли биха имали време да си променят цвета, за да се хване коя точно се е предала. При работещ двигател след откачане на всяка една от лулите, съответният цилиндър преставаше да работи. Явно на тихи обороти всички цилиндри работят.2. Капачката и палеца са сменяни преди има - няма 6 - 7000 км. Не помня точно, но не са работили много. Вътрешността на капачката беше чиста, с изключение на някакво просълзяване на масло, но същото не е стигало до електродите. По тях и по палеца има съвсем леки следи от работа и не са нагорели.3. Пробвах с две стари капачки, които си работеха преди да ги сменя, но ги държа за зор заман. Същата работа. Това ме навежда на мисълта, че капачката и палецът са наред. Та остава да се провери дали бобината не е тръгнала да мре или някой от кабелите. Електронното запалване нямам идея дали ще дава гореописаните симптоми, ако проблемът е в него. Другата възможност е датчикът на коляновия вал. Но тези неща нямам възможност да ги проверявам сам. Та основният ми въпрос е: Къде в София мога да посетя читав сервиз, с майстори които си разбират от работата и могат да направят съответните проверки, за да не се налага да купувам части, които няма смисъл да се сменят?
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

    #2
    В темата за сервизите видях добър отзив за сервиз на Цариградско шосе, № 105. На картата обаче го дава някак си неопределено. Някой да даде по-точни указания как се стига до там? Дали са някакъв градски телефон в сайта си, но не го вдигат
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

    Коментар


      #3
      Колега според мен трябва да провериш и стъпковия мотор
      FIAT TEMPRA 1.6 75HP

      Коментар


        #4
        Форсираш на място и рязко отнемаш газта. Има ли гърмежи и прекъсвания в ауспуха? Същото го напрви и в движение - ускоряваш на 3-та до 80-90 и отнемаш изцяло газта.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Не изключвак възможността и за свещите. И аз наскоро брах ядове от свещ на 1 година която изглежда перфектно на външен вид, но практически не работи както трябва. Бих ти препоръчал на запалена кола да махаш един по един кабелите от свешите и да видиш какво се случва при форсиране. Ако няма разлика то проблема е в датчика на коляновия вал, който при тебе е от страната на маховика. Или пък диджиплекса!
          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

          Коментар


            #6
            И при мен гърмеше в ауспуха,и какво се установи: И аз имах ламбда контрол на газовата и ми обогатяваше сместа,също така пропускаше газ и като е по инерция на скорост ,но пък гърмеше като подавах газ,премахнах ламбда контрола скожих си кранче настроих я и сега не ми гърми вече. Предполагам и при теб има неизгоряла смес която изгаря след генерацията,за това ти трещи.
            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
            .

            Коментар


              #7
              fuel injekcion написа:
              Колега според мен трябва да провериш и стъпковия мотор
              Що? На тихи обороти колата си работи нормално. При плавно подаване на газ също не трещи толкова, да не казвам хич.
              Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
              Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

              Коментар


                #8
                muns61 написа:
                Форсираш на място и рязко отнемаш газта. Има ли гърмежи и прекъсвания в ауспуха? Същото го напрви и в движение - ускоряваш на 3-та до 80-90 и отнемаш изцяло газта.
                Това съм го обяснил още в първия си пост. При рязко подаване на газ гърми в ауспуха. По-точно гърмеше. В момента само припуква и то не всеки път. Явно съм позакрепил нещата.
                Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                Коментар


                  #9
                  xctr написа:
                  Не изключвак възможността и за свещите. И аз наскоро брах ядове от свещ на 1 година която изглежда перфектно на външен вид, но практически не работи както трябва. Бих ти препоръчал на запалена кола да махаш един по един кабелите от свешите и да видиш какво се случва при форсиране. Ако няма разлика то проблема е в датчика на коляновия вал, който при тебе е от страната на маховика. Или пък диджиплекса!
                  И това съм го обяснил в първия си пост. Като махах една по една лулите от свещите на всеки цилиндър, моторът явно си губеше цилиндъра без ток. При връщане на лулата на мястото и, нещата се оправяха.
                  Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                  Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                  Коментар


                    #10
                    cs_aleksandar написа:
                    И при мен гърмеше в ауспуха,и какво се установи: И аз имах ламбда контрол на газовата и ми обогатяваше сместа,също така пропускаше газ и като е по инерция на скорост ,но пък гърмеше като подавах газ,премахнах ламбда контрола скожих си кранче настроих я и сега не ми гърми вече. Предполагам и при теб има неизгоряла смес която изгаря след генерацията,за това ти трещи.
                    По-горе бях споменал, че гърмеше и на бензин и на газ. Сега само припуква. Не всеки път. Ако по някакъв начин газовият клапан не затваря, когато съм на бензин, колата ще се дави и на тихи обороти. Или бъркам?Впрочем, основният ми въпрос беше за читав сервиз. Понеже не получих отговор, реших да мина през сервиза на Дунев. Там констатираха, че колата е наред :D и остана да се проверява датчикът на коляновия вал. Ама трябвало колата да е изстинала. Както и да е, разбрахме се за петък. Докато се прибера я вкарвах във всякакви режими на каране - яко ръчка, яваш- яваш, спирах да поизстине малко докато пазаруваме и т.н. Ми за сега работи нормално. Утре ще видим как е. П.П. Тия в сервиза не обичат да им висят на главите, което пък аз обичам :D Та не видях точно какво и как проверяваха. За диджиплекса твърдят, че няма проблеми. За бобината, кабелите и свещите - също. Гледали са и релетата до диджиплекса. И те били в ред. А колата не им е гърмяла докато са правели проверките. Представям си какво си е помислило момчето - тоя дойде да се похвали, че си е оправил сам колата :D Ама не ми спестиха таксата, де :D
                    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                    Коментар


                      #11
                      Причината за пукането в генерацията е само една а тя е неизгоряло гориво което се възпламенява от топлината на генерацията, и след като свещите, кабели, джиджита и ала бала са у ред, съществува възможност да е прескочила някой зъб и да подава искра малко по късно на някой от цилиндрите или да си завъртял дистрибутора малко в ляво или дясно. Иначе за майстор потърси Дани в Дружба, поне знам че ще ти свърши работа.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря за отговора. Само дето не знам как да се свържа с този Дани, за да му ползвам услугите, ако се наложи пак. Като цяло колата за сега се държи в общи линии добре. Припуква съвсем слабо. На мен ми е ясна причината за тези гърмежи в ауспуха. Струва ми се обаче, че при прескочил ремък, по-ясно проблемът ще се проявява на тихи обороти, да не говорим, че ще пали трудно. А тя си е чакмак при паленето. Дистрибуторът пък не е пипван от години. Утре съм уредил да и гледат датчика на коляновия вал какви ги върши и после евентуално може да потърся мнението и на друг майстор. Като стане ясно какъв в крайна сметка е бил проблемът, ще пусна още някой пост, за да е от полза като информация.
                        Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                        Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                        Коментар


                          #13
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=150
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32345&postdays=0&postorder=asc&sta rt=150
                            Мерси
                            Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                            Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                            Коментар


                              #15
                              щом при подаване на газ ти пука може да са от свещи ,кабели ,капачка както каза горе колегата ,а когато отнемеш газта от 4000оборота може и от стъпковия да е ,вдин пасат моно правеше така от стъпков ,а и моята темпра някой път прави така
                              FIAT TEMPRA 1.6 75HP

                              Коментар

                              Working...
                              X