Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение как са вързани колоните?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли значение как са вързани колоните?

    Когато си смених колоте на колата, кабелите бяха все различни. От едната страна е черен с няква червена ивица и другия черен. От другата страна бял със зелен, и някакви такива мешаници и ги набодах както ми дойде. По принцип сменях и кабелите да чуя дали ще има промяна във високоговорителя, но свиреше все едно и също (на опела на баща ми, когато объркаш кабелите, колоните свирят едва едва).
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Re: Има ли значение как са вързани колоните?

    qnkov написа:
    Когато си смених колоте на колата, кабелите бяха все различни. От едната страна е черен с няква червена ивица и другия черен. От другата страна бял със зелен, и някакви такива мешаници и ги набодах както ми дойде. По принцип сменях и кабелите да чуя дали ще има промяна във високоговорителя, но свиреше все едно и също (на опела на баща ми, когато объркаш кабелите, колоните свирят едва едва).
    Има значение, на самото CD от горе трябва да имаш упътване кой кабел е "+" и кой "-", също така трябва да пише кой кабел за кой говорител е (ляв, десен, преден, заден)... А на самия говорител ако не ти пише кое е "+/-", вземаш една батерия от 1.5V и я допираш към двете кабелчета свързани към говорителя, ако мембраната изскочи на вънка значи там ти е "+".

    Коментар


      #3
      К’во СД бе брат. Говоря за колоните на Fiat Bravo. Отзад му смених колоните. Да, на говорителите пишеше като че ли + и - , не помня баш. Но всеки кабел ми беше различен цвят и не знаех кой ще е + и кой ще е -. Същата работа и във вратите. Аз по принцип мерих с мултицета. И на всеки кабел ми показваше някакво напрежение. Нямаше кабел без напрежение.
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        Еми то ти показва някакво напрежение, но то може да бъде положително или отрицателно. Когато е положително - плюсът е при червената сонда, а когато е отрицателно - при черната. Разбира се, че всички кабели са различни, защото всеки е уникален:леви / деснипредни / задниплюс / минус.Комбинират се всяко с всяко. - ляв преден плюс- ляв преден минус- ляв заден плюс- ляв заден минус- десен преден плюс- десен преден минус- десен заден плюс- десен заден минусАко нямаше значение как са свързани - нямаше да пише плюс и минус, нито ляв и десен. Всички кабели щяха да са еднакви на цвят. Като свържеш колоните наопаки - обръщаш поляритета им. Започват да свирят наопаки. Вместо мембраната да скача навън - тя влиза навътре. При тих звук - как да е, ама при по-силен - слушаш, слушаш няколко дни и после отиваш за нови колони. На самите колони - ако не е ясно написано кое е плюс и кое минус - разгледай крачетата. Едното вероятно е по-дебело. То е плюс. Ако поровиш в раздела - има теми, в които е описано как стават измерванията.

        Коментар


          #5
          Колоните имаха + и -, просто не знаех кой кабел е за + и кой за - . Стана ми ясно да. Накратко, като меря кабелите и на черната сонда ми свети - , а като обърна не - значи това ми е + на този кабел.
          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

          Коментар

          Working...
          X