Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дилема - компютър или датчик?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз да си призная, не знам каква е функцията на имобилайзера, никога не съм се замисляла.Какво значи това? В смисъл, ще ми сложат компютър без да има нужда от смяна на ключа?

    Коментар


      #17
      Колко от вас дето са писали, че трябва "читава" диагностика са виждали каква грешка записва това ЕКУ при проблем с драйвера за бобината?...Записва грешка за пропуски в запалването на съответните 2 цилиндъра дето не работят и изключва и дюзите за тях.Единствения пропуск на колегите дето са го ровили е, че явно нямат опит с този тип управление.Имобилайзера не може да се махне толкова лесно на това ЕКУ (даже не съм сигурен дали е възможно на практика).Може да се сложи само компютър без да се сменя боди-то и ключа, само че трябва да се подготви преди това.П.П.
      Ако все пак ЕКУ-то е дало фира, съветвам те да свалите твоето ЕКУ и да го занесеш на някой ТВ техник да го отвори и да види дали няма да реши проблема за 5лв. примерно.
      Ще чакам с нетърпение да кажеш името на сервиза и техника дето ще го отвори за 5лв.Не мога да разбера що си ги смучете от пръстите тия мнения и само обърквате колежката.Както и проблемите с "шината". Предполагам се има предвид CAN в мнението на ключаря, ама това ще е сигурно първия случай такова ЕКУ да си гаси 2 цилиндъра от проблем кан комуникация.
      Alfa 147jtd/ Alfa 147 Selespeed

      Коментар


        #18
        Кола

        Ако е така ECU става само то да се смени http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto...0bСлучва се на такива модели ECU /хибридни / да правят проблеми независимо марката кола
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #19
          Ilko написа:
          П.П.
          Ако все пак ЕКУ-то е дало фира, съветвам те да свалите твоето ЕКУ и да го занесеш на някой ТВ техник да го отвори и да види дали няма да реши проблема за 5лв. примерно.
          Ще чакам с нетърпение да кажеш името на сервиза и техника дето ще го отвори за 5лв.
          Да, да, да прав си колко парис и мислиш чу ме струват частите вътре?
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #20
            Ми поне 6 лв. си мисля, че струват .Ама това колко струват няма нищо общо с цената на ремонта.Специално това ЕКУ не е затворено с 4/6 болтчета, а е една капсулована алуминиево-пластмасова "плочка" и отварянето и евентуалния ремонт не е толкова просто.
            Alfa 147jtd/ Alfa 147 Selespeed

            Коментар


              #21
              Ilko написа:
              Колко от вас дето са писали, че трябва "читава" диагностика са виждали каква грешка записва това ЕКУ при проблем с драйвера за бобината?...Записва грешка за пропуски в запалването на съответните 2 цилиндъра дето не работят и изключва и дюзите за тях.Единствения пропуск на колегите дето са го ровили е, че явно нямат опит с този тип управление.Имобилайзера не може да се махне толкова лесно на това ЕКУ (даже не съм сигурен дали е възможно на практика).Може да се сложи само компютър без да се сменя боди-то и ключа, само че трябва да се подготви преди това.П.П.
              Ако все пак ЕКУ-то е дало фира, съветвам те да свалите твоето ЕКУ и да го занесеш на някой ТВ техник да го отвори и да види дали няма да реши проблема за 5лв. примерно.
              Ще чакам с нетърпение да кажеш името на сервиза и техника дето ще го отвори за 5лв.Не мога да разбера що си ги смучете от пръстите тия мнения и само обърквате колежката.Както и проблемите с "шината". Предполагам се има предвид CAN в мнението на ключаря, ама това ще е сигурно първия случай такова ЕКУ да си гаси 2 цилиндъра от проблем кан комуникация.
              А защо изключва дюзите знаеш ли? Да ти кажа, за да пази катализатора. Не само това еку е така ,влизането на бензин при липса на запалване води до неизгорял бензин в изпускателната система което пък унищожава катализатора. На моята кошница така хванах тръгнала бобина(работеща кола ,палеща на четвърт оборот и прекъсваща само при натоварване) ,по невпръскването на 2 и 4 цилиндър(всички майстори казваха не е възможно 1-4 или 2-3 е да ама не) . След смяна с нова нещата заспаха. А диагностиката беше голямо приключение защото моето еку не записва misfire като грешка .Извинявам се за отклонението, но затова съм написал по нагоре читава диагностика, и защото най- често когато си закараш колата при някой който не разбира веднага се казва заминал и е компютъра а причината може да е съвсем банална, като например лош контакт.Този компютър на това пунто няма ли обучение на датчик колянов вал? Питам по знаещите. Защото може и от това да е"In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the basic mapping. The function clears the permanent log of such calibrations.Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):-This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed proceeding as follows:1) warm up the engine2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):- any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power, incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing and clearing the fault codes."

              Коментар


                #22
                От къде имаш тази процедура за 1AF? Звучи като нулиране на адаптацията, което на това ECU става единствено с оригиналния екзаминер.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #23
                  Абе аз си спомням скоро имаше колега със същия проблем,и на края се оказа от акумулатор,тва с подскачането на стрелките,което каза колежката ми е съмнително .ОК акумулатора е нов,а някой премери ли дали колата зарежда ?????????? Вярно е,че съм направил 3-4 такива пунтака с гръмнали ЕКУ-та чрез смяна,но една наистина хубава диагностика не е лошо да се направи.
                  Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                  Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                  Ventura garage

                  Коментар


                    #24
                    kiriluz1 написа:
                    Ilko написа:
                    Колко от вас дето са писали, че трябва "читава" диагностика са виждали каква грешка записва това ЕКУ при проблем с драйвера за бобината?...Записва грешка за пропуски в запалването на съответните 2 цилиндъра дето не работят и изключва и дюзите за тях.Единствения пропуск на колегите дето са го ровили е, че явно нямат опит с този тип управление.Имобилайзера не може да се махне толкова лесно на това ЕКУ (даже не съм сигурен дали е възможно на практика).Може да се сложи само компютър без да се сменя боди-то и ключа, само че трябва да се подготви преди това.П.П.
                    Ако все пак ЕКУ-то е дало фира, съветвам те да свалите твоето ЕКУ и да го занесеш на някой ТВ техник да го отвори и да види дали няма да реши проблема за 5лв. примерно.
                    Ще чакам с нетърпение да кажеш името на сервиза и техника дето ще го отвори за 5лв.Не мога да разбера що си ги смучете от пръстите тия мнения и само обърквате колежката.Както и проблемите с "шината". Предполагам се има предвид CAN в мнението на ключаря, ама това ще е сигурно първия случай такова ЕКУ да си гаси 2 цилиндъра от проблем кан комуникация.
                    А защо изключва дюзите знаеш ли? Да ти кажа, за да пази катализатора. Не само това еку е така ,влизането на бензин при липса на запалване води до неизгорял бензин в изпускателната система което пък унищожава катализатора. На моята кошница така хванах тръгнала бобина(работеща кола ,палеща на четвърт оборот и прекъсваща само при натоварване) ,по невпръскването на 2 и 4 цилиндър(всички майстори казваха не е възможно 1-4 или 2-3 е да ама не) . След смяна с нова нещата заспаха. А диагностиката беше голямо приключение защото моето еку не записва misfire като грешка .Извинявам се за отклонението, но затова съм написал по нагоре читава диагностика, и защото най- често когато си закараш колата при някой който не разбира веднага се казва заминал и е компютъра а причината може да е съвсем банална, като например лош контакт.Този компютър на това пунто няма ли обучение на датчик колянов вал? Питам по знаещите. Защото може и от това да е"In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the basic mapping. The function clears the permanent log of such calibrations.Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):-This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed proceeding as follows:1) warm up the engine2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):- any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power, incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing and clearing the fault codes."
                    А ти също знаеш ли,че ако се впръсква бензин в цилиндъра без да има искра,могат да станат много по-страшни неща от това да се прецака катализатора,а именно да се промие съответния цилиндър,да се влоши/изчезне мазането му и..................няма да продължавам.
                    Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                    Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                    Ventura garage

                    Коментар


                      #25
                      Изключвам да е от акумулатора, защото колата пали като стрела, на секундата. Онова със стрелките го споменах, защото едно от съмненията ми беше, да не би това, че от време на време не палеше и нямаше добър контакт със клемата, да е объркало или прецакало компа. Иначе вече ако ще и 1000 лв. да струва, ще гледам да съм с нов акумулатор, защото ....ще направя отклонение малко ама...лятото преди да си замина за Несебър, реших да си проверя сама колата...и видях, че скобата която държи акумулатора в "леглото" му да не мърда, си шава на където си иска. Та с разни гайки и болчета уж я прикрепих...И връщайки се весело от морето, слизам аз през Троян-Кърнаре, нижа се из завоите с 90 км. щото нямаше движение, музиката до дупка...и изведнъж, музиката спря...гледам таблото не свети, натискам спирачка и О УЖАС! няма ги! Два пъти ги натисках това беше - после ръчна и на първия ляв завой влезнах със задницата...Господ ме запази тогава. Отварям капака и като хвърчат едни искри от клемата, мале, мале. А то какво се оказа. Тази моя сръчност, така съм "направила" скобата, че тя се мръднала от дупките и опряла в клемата...Пищях, подскачах, ама отвих всичко и я хвърлих направо. Кофти обаче ми стана, защото минаха три коли и въпреки че видяха непривичното ми "паркиране", вдигнатия капак и сама жена....никой не спря.И сега това с компа е същата работа. Отивам при някой майстор, гледа ме и ми говори, а аз вярвам на всичко казано.За това реших да пиша на всички вас тук, защото знам, че тук пишат хора, които имат италиански коли, обичат си ги и гледат да помогнат с каквото могат на другите, както всъщност и правите. За което съм ви благодарна!

                      Коментар


                        #26
                        VARINIA написа:
                        Изключвам да е от акумулатора, защото колата пали като стрела, на секундата. Онова със стрелките го споменах, защото едно от съмненията ми беше, да не би това, че от време на време не палеше и нямаше добър контакт със клемата, да е объркало или прецакало компа. Иначе вече ако ще и 1000 лв. да струва, ще гледам да съм с нов акумулатор, защото ....ще направя отклонение малко ама...лятото преди да си замина за Несебър, реших да си проверя сама колата...и видях, че скобата която държи акумулатора в "леглото" му да не мърда, си шава на където си иска. Та с разни гайки и болчета уж я прикрепих...И връщайки се весело от морето, слизам аз през Троян-Кърнаре, нижа се из завоите с 90 км. щото нямаше движение, музиката до дупка...и изведнъж, музиката спря...гледам таблото не свети, натискам спирачка и О УЖАС! няма ги! Два пъти ги натисках това беше - после ръчна и на първия ляв завой влезнах със задницата...Господ ме запази тогава. Отварям капака и като хвърчат едни искри от клемата, мале, мале. А то какво се оказа. Тази моя сръчност, така съм "направила" скобата, че тя се мръднала от дупките и опряла в клемата...Пищях, подскачах, ама отвих всичко и я хвърлих направо. Кофти обаче ми стана, защото минаха три коли и въпреки че видяха непривичното ми "паркиране", вдигнатия капак и сама жена....никой не спря.И сега това с компа е същата работа. Отивам при някой майстор, гледа ме и ми говори, а аз вярвам на всичко казано.За това реших да пиша на всички вас тук, защото знам, че тук пишат хора, които имат италиански коли, обичат си ги и гледат да помогнат с каквото могат на другите, както всъщност и правите. За което съм ви благодарна!
                        Разбираме те прекрасно,но ако не вярваш,как искаш да ти се оправи колата ????? Според мен ще трябва да закараш колата в сервиз,или да купуваш върджин ЕКУ,слага го някой и си караш...............нямаш много варианти,но все пак аз препоръчвам да се провери зареждането на колата
                        Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                        Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                        Ventura garage

                        Коментар


                          #27
                          kiriluz1 написа:
                          Ilko написа:
                          Колко от вас дето са писали, че трябва "читава" диагностика са виждали каква грешка записва това ЕКУ при проблем с драйвера за бобината?...Записва грешка за пропуски в запалването на съответните 2 цилиндъра дето не работят и изключва и дюзите за тях.Единствения пропуск на колегите дето са го ровили е, че явно нямат опит с този тип управление.Имобилайзера не може да се махне толкова лесно на това ЕКУ (даже не съм сигурен дали е възможно на практика).Може да се сложи само компютър без да се сменя боди-то и ключа, само че трябва да се подготви преди това.П.П.
                          Ако все пак ЕКУ-то е дало фира, съветвам те да свалите твоето ЕКУ и да го занесеш на някой ТВ техник да го отвори и да види дали няма да реши проблема за 5лв. примерно.
                          Ще чакам с нетърпение да кажеш името на сервиза и техника дето ще го отвори за 5лв.Не мога да разбера що си ги смучете от пръстите тия мнения и само обърквате колежката.Както и проблемите с "шината". Предполагам се има предвид CAN в мнението на ключаря, ама това ще е сигурно първия случай такова ЕКУ да си гаси 2 цилиндъра от проблем кан комуникация.
                          А защо изключва дюзите знаеш ли? Да ти кажа, за да пази катализатора. Не само това еку е така ,влизането на бензин при липса на запалване води до неизгорял бензин в изпускателната система което пък унищожава катализатора. На моята кошница така хванах тръгнала бобина(работеща кола ,палеща на четвърт оборот и прекъсваща само при натоварване) ,по невпръскването на 2 и 4 цилиндър(всички майстори казваха не е възможно 1-4 или 2-3 е да ама не) . След смяна с нова нещата заспаха. А диагностиката беше голямо приключение защото моето еку не записва misfire като грешка .Извинявам се за отклонението, но затова съм написал по нагоре читава диагностика, и защото най- често когато си закараш колата при някой който не разбира веднага се казва заминал и е компютъра а причината може да е съвсем банална, като например лош контакт.Този компютър на това пунто няма ли обучение на датчик колянов вал? Питам по знаещите. Защото може и от това да е"In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the basic mapping. The function clears the permanent log of such calibrations.Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):-This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed proceeding as follows:1) warm up the engine2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):- any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power, incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing and clearing the fault codes."
                          О не, това не го знаех......Също и защо не впръсква бензин в цилиндъра......Още в първото ми мнение по темета съм казал какво мисля за дефекта на колата.
                          Alfa 147jtd/ Alfa 147 Selespeed

                          Коментар


                            #28
                            Кола

                            Друго ECU /може и комплакт/ трябва да реши проблема
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #29
                              Аз още чакам това момче да ми се обади и да ми каже, намерил ли е или не е...и това вече почна да ми писва, защото зимата чука.Ако някой от вас знае от къде мога да си купя компютър, ще помоля да пише тук.Друг вариант е да бартеросам колата както е така в някоя автокъща, но кой знае как ще ме прекарат и там...Хммммм, току що намерих цяла плеяда от компове ....на мен такъв ли ми трябва и това "върджин", както значи? Слага се компа, паля и готово? Въпросите са ми тъпи сигурно, но повярвайте ми, разчитам само на вашето мнение.

                              Коментар


                                #30
                                Илко ЕКУ-то става върджин през ОБД буксатаза жалост от опит мога да ти кажа, че оборудването струва колкото две такива пунтота :D

                                Коментар

                                Working...
                                X