Индикацията за отворени врати и светлината на плафона нямат нищо общо.За индикацията отговарят бравите и затова даже да не е плътно затворена, а само да е закачила вратата, то излиза чек на таблото.За светлината на плафона има едни копченца, които се натискат от самата врата.
Грешиш. В моделите, в които го има този модул (съкратено е A. B. I. на италиански и е подобно на онова, което ключаря нарича BSI насам-натам из форума), и двете неща - чек-а на таблото и плавно-гаснещият плафон се управляват от едно и също място - ключетата на бравата. Няма копченца за плафона, които ги натиска вратата, както е в моделите без този модул. За да се отстрани проблема, заради който е пусната темата, е важно да се знае дали автомобилът има заводска аларма или не, защото от това зависи накъде и какви кабели отиват от ключетата на бравата и съответно - накъде да се търси проблемът.Като цяло - в единия случай лампата за отворена врата е захранена от таблото, а за да светне - тези ключета подават маса, като в зависимост от това дали има аларма - масата се подава или директно през кабелите, когато няма аларма, или от алармата към таблото по друг кабел, когато вратата е затворена. Затова въпросът е има ли колата аларма. Най-лесно е да се пробва да се подаде директно маса на буксата на вратата на кабелчето, което отговаря за лампата на таблото. И друго - понеже по кабелите трябва да има връзка към маса, то следва, че при откачена букса на вратата е невъзможно да светне лампата, освен ако токът не се научи ли да лети по въздух при толкова ниско напрежение.Тоест значи в бравата е отворена верига, и като се отвори вратата се затваря веригата и светва контролната лампа - Да.
Мисля че няма заводска аларма. Поне не видях разни пищялки и други. Забелязвам обаче че ключа има копчета и индикационен диод. Също така вратите са сменяни по незнайна причина от Браво 1.6 ’98г. В такъв случай най добре да ще да е явно да погледна буксите на купето и буксите на вратите какви и къде има кабели. Дали има разлики като за начало!?
Fiat Bravo '96 1.4 12v- 2.0 20V
Във всеки звяр се крие капка милост. Във мен я няма - значи звяр не съм
Еми защо не започна с това? Със сигурност индикацията няма да светне с тези брави. Те не са оборудвани с ключета за отворена врата. Трябват ти от ХГТ или евентуално от кола ELX/HLX. Ама не знам дали могат да се заменят. И освен бравите - във вратата липсват и съответните кабели.
Значи от там ще почна. Бравите и кабелите във вратите ще сменя и ще видя какъв ще бъде резултата. Ще пиша тези дни когато остане време да обърна внимание на колата.П.П. А само не ми стана от какво може да е проблема за неизгасващия на 100% плафон при функция "отворена врата"?
Fiat Bravo '96 1.4 12v- 2.0 20V
Във всеки звяр се крие капка милост. Във мен я няма - значи звяр не съм
Би било добре да провериш с мултицет или още по-добре - с осцилоскоп, ако имаш откъде да вземеш, понеже там има управление с ШИМ - какви напрежения има горе на самия плафон. Може от една страна да идва напрежение откъм командния модул (въпросното ABI), което не е нормално да се случва, а от друга - по другия кабел, който отвежда на маса - да идва някакво нежелано напрежение и да си намира път през лампата, в обратна посока, което пък би било свързано с лош контакт на някоя от точките за маса. Винаги ли свети така плафона, влияе ли се от нещо, понякога намалява ли, увеличава ли се светлината?
При изгасен плафон не свети. При функция "отворена врата" плафона гасне плавно и в тъмното се вижда че крушките вътре светят на около 15%. Принципно са лед крушки. Също плафона и в багажника свети на около 15%. Там крушката е обикновена.
Fiat Bravo '96 1.4 12v- 2.0 20V
Във всеки звяр се крие капка милост. Във мен я няма - значи звяр не съм
Реших отново да си поиграя с наличния проблем. Забелязвам че като отворя дясната врата плафона не реагира. Когато изключа буксата от вратата и плафона е настроен да свети при отворена врата се запазва слабото напрежение в крушките. Ще видя тия дни да разнищя тоя проблем и да го опиша тук къде е бил, поне да си знам че съм приключил тази тема и проблема е бил решен.
Fiat Bravo '96 1.4 12v- 2.0 20V
Във всеки звяр се крие капка милост. Във мен я няма - значи звяр не съм
Коментар