Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

емулатори за ламбда сондата-- въпрос към производителите и..

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    емулатори за ламбда сондата-- въпрос към производителите и..

    Колеги имам един въпрос..Днес ходих на диагностика за пореден път в Дунев сервиз в София се намира..Там диагностика ми каза че ламбда сондите..по специално BOSCH с 4 кабела..подават към ЕКУ 3 нива вместо твърдените досега 2.т.е.0,1-03 ниско0,4-0,5 средно0,8-1,0 високои то се редуват периодически точно така..Тогава изниква въпроса...за какво се правят всички тези ламбда емулатори само с 2 нива..0,2 и 1,0В????????Компа пак си приема като лъжливи и не го приема ..грешки А кажете сега дали този техник е прав или не..Тои твърди че го вижда това на диагностичниа център.Краси

    #2
    Ламбда сондата подава към ECU-то почти синусоидален сигнал които отговаря на съответната смес която се образува. Минималната и максималната стойност са тези които си посочил, от там нататък по графиката можеш да си набележиш не едно ниво, а сто и едно. Емулатора е направен да съвпада по мин. и макс. стойност и да генерира приблизително същия сигнал.
    LANCIA Dedra 1.6 835A1.000

    Коментар


      #3
      Milen_z написа:
      Ламбда сондата подава към ECU-то почти синусоидален сигнал които отговаря на съответната смес която се образува. Минималната и максималната стойност са тези които си посочил, от там нататък по графиката можеш да си набележиш не едно ниво, а сто и едно. Емулатора е направен да съвпада по мин. и макс. стойност и да генерира приблизително същия сигнал.
      Не е точно така Милене синусоидален сигнал... Ето и малко подробности от работата на повечето ламбда сонди:"... В повечето коли сигнала от ламбдата е в гранците 0 - 1 V. При бедна смес е около 0.1 - 0.2 V, при богата - 0.8 - 0.9 V. Изправната сонда може да има на изхода си само такива нива, т.е. тя може да се оприличи с тригер. Не мери колко точно е нивото на сместа, а само дали е повече или по-малко от оптималното. Превключването от високо в ниско ниво и обратно, при изправна сонда трябва да е бързо, със стръмни фронтове. Наподобява цифрова система, а не аналогова. При нормална работа ламбдата дава да кажем ниско ниво, и ECU-то почва да удължава времето на отваряне на инжекторите. В даден момент ламбдата се превключва и дава високо, тогава ECU-то почва да обеднява сместа и така до безкрай. Важно е че сондата не е точно датчик, тя е един вид химичен източник на напрежение, т.е. тя сама генерира сигнала си. Докато сондата е студена, тя не работи и на изхода и няма нищо. Повечето ECU-та подават постоянно "опорно" напрежение 0.45 V, така че ако се мери при свързанa сонда, докато е студена нивото е 0.45. Докато ECU-то вижда 0.45 V (своето си опорно напрежение), то работи с предварително зададени настройки и чака сондата да загрее. Също и ако диагностиката му покаже проблем. Това при по-старите коли означава например в рамките на няколко минути ламбдата да не си смени състоянието нито веднъж. Ако се купува сонда - по добре е да е с нагряване, и най-добре е да е 4-проводна, те са най-нечувствителни към монтажа. Сондите без подгряване имат доста по-къс живот. Принципно сондата се поврежда когато сместа е обогатена. А докато сондата е студена ECU-то по правило пуска богата смес. Сонда спокойно може да се сложи и на кола без катализатор, но ако става дума за карбураторна кола - доста е проблематично. Трябва да се осигури прецизно и постоянно регулиране на сместа, иначе сондата бързо ще сдаде багажа. Т.е. ако ще се ползва само за индикация - не си заслужава парите". Мисля, че по този начин давам отговор и на Красимир Костов.П.С. Преди месец ми смениха ламбда сондата именно в Дунев сервиз - Bosch LS 03 универсална с 4 кабела - 170лева+20лева монтаж.
      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
      Среден разход на газ

      Коментар

      Working...
      X