Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неизвестна грешка на АБС

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Неизвестна грешка на АБС

    Колеги имам регистрирана грешка в компютъра на АБС-са , която не мога да разбера от какво е за да я отстраня.Грешката е постоянна и не може да бъде изтрита, същата се появи след смяна на релето в електронния блок , което беше дефектирало и работеше когато си поиска.Лампата свети и в момента колата няма АБС.Направих замервания на всички кабели и не намирам нищо не обичано.Друго интересно е че в диагностичен режим не се вижда напрежение на акумулатора през еку-то на АБС-а, също така не мога да стартирам никакви тестове след опит да се стартира помпата записва и грешка за не работеща помпа.Същата е тестване без електроника и работи коректно.Моля за съвет на къде да се насоча.
    Прикачени файлове


    r_osen@yahoo.com

    #2
    на английски тая грешка е "Synchronization error between 2 Micro"Аз го разбирам така: Грешка в синхронизацията между 2-та микропроцесора.Обяснявам какво МОЖЕ да означава:Поради своята важност за безопасността, АБС системите (някои или всички - не знам) представляват две идентични паралелни компютърни системи. Всяка самостоятелно следи всички параметри и подава резултата от изчисленията на компаратор, който ги първо ги сравнява и чак след това разрешава евентуалните коригиращи действия. Докато се получават еднакви резултати от проверките и на двата процесора, АБС си работи. Ако има разлика в оценките - АБС се спира и се подава сигнал за грешка, за да се търси коя и защо е сбъркала.в твоя случай, виж дали не е зацапана платката с калай някъде, щото при тактовите честоти на съвременните процесори това дава сериозно отражение. другият смислен вариант е да имаш отлепена писта и едната система да не ти работи. не разбрах къде не се вижда напрежение от акумулатора. те са 2 - от ключа през 10 амперовия и директно от акумулатора през тоя големия бушон. Без първото не можеш да правиш диагностика изобщо. Второто пък просто няма къде да се скрие.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #3
      Аз намерих това описание което съвпада с твоите думи: #list DTC, 0x5035, C1035, "Wheel speed sensor FRONT LEFT"; #list DTC, 0x5040, C1040, "Wheel speed sensor FRONT RIGHT"; #list DTC, 0x5045, C1045, "Wheel speed sensor REAR LEFT"; #list DTC, 0x5050, C1050, "Wheel speed sensor REAR RIGHT"; #list DTC, 0x5060, C1060, "Valves of DISCHARGE FRONT LEFT"; #list DTC, 0x5070, C1070, "Valves of DISCHARGE FRONT RIGHT"; #list DTC, 0x5080, C1080, "Valves of DISCHARGE REAR LEFT"; #list DTC, 0x5090, C1090, "Valves of DISCHARGE REAR RIGHT"; #list DTC, 0x5065, C1065, "Valves of LOAD FRONT LEFT"; #list DTC, 0x5075, C1075, "Valves of LOAD FRONT RIGHT"; #list DTC, 0x5085, C1085, "Valves of LOAD REAR LEFT"; #list DTC, 0x5095, C1095, "Valves of LOAD REAR RIGHT"; #list DTC, 0x5110, C1110, "Pump Engine"; #list DTC, 0x5121, C1121, "Relay"; #list DTC, 0x5161, C1161, "Brake Switch"; #list DTC, 0x5232, C1232, "Spy avri ABS"; #list DTC, 0x5245, C1245, "Error Signals Speed (Erratic sensor)"; #list DTC, 0x5252, C1252, "Error calculating speed of 8-bit"; #list DTC, 0x5556, C1556, "Error watchdog"; #list DTC, 0x5561, C1561, "Error RAM / ROM 8-bit"; #list DTC, 0x5563, C1563, "Error ROM on 16-bit"; #list DTC, 0x5564, C1564, "Error RAM on 16-bit"; #list DTC, 0x5569, C1569, "Error communicating between 8-bit"; #list DTC, 0x5570, C1570, "Synchronization error between 2 Micro"; #list DTC, 0x5571, C1571, "Time to activate exhaust valves too high"; #list DTC, 0x5572, C1572, "Time to activate solenoids load too high"; #list DTC, 0x5573, C1573, "Error interface speed sensors"; #list DTC, 0x5800, C1800, "Battery voltage"; #list DTC, 0x5950, C1950, "Stack overflow / underflow"; #list DTC, 0x5951, C1951, "Interrupt Request Invalid"; #list DTC, 0x5952, C1952, "Power sensors";Не се вижда колко е напрежението, когато съм влезнал в еку-то на АБС-са през ФЕС.Определено ще трябва да отворя платката да я прегледам. Насочи ме къде по точно да търся аз смених релето и може да съм окалпазанил нещо въпреки че внимавах и го прегледах после добре , както и го изчистих хубаво с спирт.
      Прикачени файлове


      r_osen@yahoo.com

      Коментар


        #4
        съжалявам колега, не съм запознат с електрониката на модулите.лошото е, че няма проблем всичко това да се изпълни в един чип. огледай пак да не е хвръкнало някое топче калай някъде. иначе трябва да намериш документацията на чиповете и да мериш какво излиза на крачетата и тя става една...аз в гугъла не намерих никой с такава грешка и затова се надявам да е нещо елементарно, щото те тия чипове не горят току така.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          Днес стана нещо интересно , докато карах колата с постоянна скорост за около 5-10 мин ми светна лампа номер 8 от схемата по горе.Не установих никаква логична причина за светеното на лампата, в колата има спирачна течност , както и всички др. Нямам и износени накладки.Направих диагностика няма записани нови грешки.
          Прикачени файлове


          r_osen@yahoo.com

          Коментар


            #6
            на мен това табло не ми е познато и на тая снимка не виждам лампата на АБС къде свети. но ако светят и двете, това означава проблем с електронното разпределение на усилието. обикновено - проблем с компютъра, който го управлява. или пак с релето.
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар


              #7
              Аз съм със същият АБС .Лампа 8 заедно с проблем на АБС означава че не работи АБС и ЕБД т.е. при теб както и при мене няма кантар за задния мост ,а има електронно разпределение между двата моста наречено ЕБД и когато АБС не работи и то не работи.Като ми го направи (обикновенно след повече каране и загрял двигател) има два варианта да се оправи ,или гася и няколко пъти давам на контакт с изчакване да изгасне,или в движение гася колата и я паля докато върви.Мисля че проблема е студена спойка или релето на моя абс. Зимата го прави доста рядко.

              Коментар


                #8
                Re: Неизвестна грешка на АБС

                rosenmvr написа:
                Грешката е постоянна и не може да бъде изтрита, същата се появи след смяна на релето в електронния блок , което беше дефектирало и работеше когато си поиска.
                Колега, може би при ремонта на модула сте повредили нещо друго по платката. Евентуално може и да сте сменили релето с неподходящ модел. Погледне тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=1203585 за справка.
                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                Коментар


                  #9
                  Колега много хубава тема си направилИнтересното е че при мен имаше студени спойки на релето и на клемата.След като ги повторих заедно с тези на буксата Абс не тръгна и след диагностика установих въпросната грешка.Отворих го отново и смених релето прегледах всичко отново и повторих съмнителните спойки , но резултат няма .


                  r_osen@yahoo.com

                  Коментар


                    #10
                    Тази грешка имало ли е преди първоначалният ремонт? Също таква лампите ABS + Ръчна - винаги ли светеха при теб в началото или ту се активират, ту изчезват?Не съм запознат с устройството на ABS в някакви подробности, но тази въпросна помпа има ли как да се провери дали функционира? Може би проблема в крайна сметка не е в блока за управление.
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #11
                      Преди ремонта светеше само АБС от време на време и грешката беше в релето. След ремонта мисля се появи другата , абс свети постоянно а ръчната само когато се движа с по висока скорост и я задържа за 1 км примерно.


                      r_osen@yahoo.com

                      Коментар


                        #12
                        В такъв случай звучи така като модула на ABS да се е съвсем повредил.Още и предишният път, като погледнах снимката се зачудих каква е тази "ципа" върху платката? Прилича на слой лепило/смола? В зависимост от електрическите и характеристики, може да влияе на работата на схемата, след като си я залял.Най-добре ми се струва да отидеш до някоя автоморга, например при Италианеца (бул.Овча Купел 87) и да се договориш да вземеш ABS модула с уговорката да го върнеш, ако не ти свръши работа. В моят сервиз, който използвам така са взимали неща за проба и не е имало проблем.
                        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                        Коментар


                          #13
                          rosenmvr написа:
                          Преди ремонта светеше само АБС от време на време и грешката беше в релето. След ремонта мисля се появи другата , абс свети постоянно а ръчната само когато се движа с по висока скорост и я задържа за 1 км примерно.
                          Ако случайно си с различен размер гуми на предния и заден мост ще се получава така.За лампата за ръчна говоря.

                          Коментар


                            #14
                            Колеги проблема се оказва не решим за момента поне според моите възможности.Установих че когато платката е закачена на буксата АБС-са свети слабо все едно до крушката на таблото няма 12в а примерно 8в на свалена платка лампата свери нормално силно.Лампата на ръчната вече свети постоянно а не като преди след 5-10 минути каране. Разглобих наново платката и монах всички чипове от горната страна с духалка евентуално за студена спойка , но уви няма промяна.Ако някои има предложения за тестване на платката или друга за тест ще бъда благодарен.


                            r_osen@yahoo.com

                            Коментар

                            Working...
                            X