Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ксенон браво 1.8 96'

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ксенон браво 1.8 96'

    Колеги имам проблем с ксенона на бравото. Пускам фаровете , след което при пускане на дълги светлини ксенона угасва . Същото се наблюдава от време на време когато пускам мигача ... Инженер Тоци Бегали ...

    #2
    Провери дали е на място това реле, което е означено с номер 317 на тази снимка:

    Коментар


      #3
      Релето е на място , но от таблото с бушоните, което е от ляво на релето имам 2 липси . Направи ми впечатление , че въпросното табло е с по-малко бушони от това на снимката . Х 30Акафяво гнездо зелено гнездо 20А Х жълто гнездо черно гнездо 20А жълто гнездо 20А жълто гнездо Това представлява моето табло с бушони , на кафяво и черно гнездо нямам бушон .

      Коментар


        #4
        Не се разсейвай със странични неща, нали говорим за къси светлини? Ако си с изключени къси и присветнеш с дългите, късите светват ли? Ако си с включени къси и присветнеш - късите гаснат ли? Откога е така колата, с този проблем? Абсолютно винаги ли късите гаснат и двата? Поне веднъж случило ли се е единият да продължи да свети?Колкото до липсващите бушони - има важна тема с описанието, там може да направиш сравнение и да видиш за какво са тези, които ти липсват.

        Коментар


          #5
          купуваш 2 диода 1N5408 и слагаш от дългия към късия и си готов
          Прикачени файлове
          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

          Коментар


            #6
            Предложението ти е меко казано несериозно! Това не е справяне с проблема, а нагаждане към следствието от проблема. С тази щуротия бушонът на дългите ще гори при всяко пускане на дълги. За това сети ли се? А ако колегата допусне грешка да сложи някакви бушони, купени от незнаен магазин, които не горят на 10 А, както е написано, а на 20 и повече, и има хлабава връзка в таблото, или в някоя букса по линията на дългите, за която не знае, и която при 4 А държи и не се нагорещява много, но при двойно повече - какво? Направо може да се запали и да изгори като факла. И като пусне тема, че на всяко палене му гори бушона - кой ще му помогне, като никой няма да предполага, че е сътворил такова безумно свързване. Не мога да повярвам, че работиш в сервиз за такива неща и даваш такива шантави идеи, затова те моля просто да не пишеш в тази тема повече. Да си някой, който за първи път вижда кабел и ток - ок, ама работиш в сервиз за електрически услуги! Напълно непрофесионално! Предварително ти благодаря. Колегата, дето е автор на темата - ако въпреки това решиш да правиш такова нещо - задължително си приготви пожарогасител и го дръж близо до теб като караш.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Не се разсейвай със странични неща, нали говорим за къси светлини? Ако си с изключени къси и присветнеш с дългите, късите светват ли? Ако си с включени къси и присветнеш - късите гаснат ли? Откога е така колата, с този проблем? Абсолютно винаги ли късите гаснат и двата? Поне веднъж случило ли се е единият да продължи да свети?Колкото до липсващите бушони - има важна тема с описанието, там може да направиш сравнение и да видиш за какво са тези, които ти липсват.
              Ако съм с изключени къси и присветна , всички светлини се включват . Проблема не се наблюдава постоянно , от време на време само единият ми гасне .

              Коментар


                #8
                В такъв случай - всичко си ти е наред, просто ксенонът ти не може да компенсира пропадането на напрежението при превключване на дълги. този проблем е съвсем нормално да се проявява при някои комплекти ксенон. Ето тази тема е за теб и би трябвало да реши проблема ти:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Колегата по-нагоре ако загледа картинките в темата, ще открие сам, че неговото предложение точно в този случай - е напълно безполезно. Успех! Ако ти е трудно - набави само материалите, описани в темата, и ела в неделя на среща на форума. Мисля, че няма да ти е много далече и ще оправим нещата.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  В такъв случай - всичко си ти е наред, просто ксенонът ти не може да компенсира пропадането на напрежението при превключване на дълги. този проблем е съвсем нормално да се проявява при някои комплекти ксенон. Ето тази тема е за теб и би трябвало да реши проблема ти:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Колегата по-нагоре ако загледа картинките в темата, ще открие сам, че неговото предложение точно в този случай - е напълно безполезно. Успех! Ако ти е трудно - набави само материалите, описани в темата, и ела в неделя на среща на форума. Мисля, че няма да ти е много далече и ще оправим нещата.
                  КОлегата по горе с този диод е решил проблема на не един или 2 фиата с подобен проблем(вкл.и на моя вече бивш).Упражнението е елементарно и нищо не може да изгори. Ако се загледаш по добре в схемата ще видиш че работата на диода е да подържа късите за определен период от време през дългите докато префключваш.Когато превключиш от къси на дълги, първо светват дългите и след това късите изгасват за около 0,2сек.От този шок и от пада на напрежение баласта изгасва и повече не пали.(не всеки път).За това слагам този диод да компенсира тия 0,2 сек. за да не гасне баласта и да подържа тея 3,5-4 ампера,нужни за да продължи да свети и да не се повлияе от пада на напрежение.Ако изгасне баласта му трябват 9 ампера за да запали,но не може защото вече са вкл. дълги и натоварва системата(не му достига ток).Не е проблем само на фиятите.Случвало ми се е и на други марки автомобили.Най вероятно проблема идва от ключа за превключване(от пластините).Поне като давам акъл се вслушвайте бре..........ще спра вече.Аман от всезнайковци..... П.С...Нямам изгорял автомобил до сега колега.А за да ви давам тая(елементарна) схема то значи че я прилагам.Никога няма да дам нещо с което да застраша автомобила на човек.......Тествано..Работи...
                  FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Предложението ти е меко казано несериозно! Това не е справяне с проблема, а нагаждане към следствието от проблема. С тази щуротия бушонът на дългите ще гори при всяко пускане на дълги. .....
                    Не е така, за да изгори бушона, трябва тока през него да е повече от 10 А за време с порядъци по-голямо от времето необходима за се задейства релето на късите при старите / преди 98/ инсталации.Не повече от 0.5 сек. /половин секунда/ е времето през което бушона на дългите ще поема ток от къси+ дълги.Тока ще е грубо 110/13 = 8.5 А - много далече е от необходимото за да изгори 10 А бушон за половин секунда.Браво на колегата за споделяне на идеята !!!Преработката на инсталацията - за да минава тока на късите ВИНАГИ през релето е по-доброто решение в случая. Но за други инсталации ’номера с диода’ е супер елегантно решение.едит:слагам BOLD за да е ясна основната ми идея.едит2: аз съм го направил ’номера с релето - вариант след 98’

                    Коментар


                      #11
                      / / Не ми обяснявай. Разкрил съм ти знанията отдавна. В не една и две теми съм забелязал какви небивалици пишеш, а щом и го прилагаш - олеле!!! Наистина - не е лошо да спреш да даваш акъл. И в това мнение си написал нещо, в което няма никаква истина. Тоя диод няма как да компенсира каквото и да е, защото не е захранен, докато не си включил дългите. А ксенонът гасне преди да ги включиш, в момента на превключване. Нали работиш в сервиз? Включи си осцилоскопа и виж сам. Ксенона не палел, щото не му стигал тока.... ОЛЕЛЕ, БОЖЕ ГОСПОДИ!! Втрещяваш ме. Поне Фиат да пишеше правилно!Ред.: колега u_bo, да приемем, че идеята е страхотна. Реализираш я и какво става - продължаваш да имаш един проблем, който си заобиколил. Ама в един момент от големия ток и някоя по-хлабава връзка - се появява втори проблем. И него ли ще заобиколиш някак, или предпочиташ да отстраниш причината за първия проблем още? За това става въпрос. 99% съм сигурен как ще подходиш. Но ме озадачава, че "майстор" няма да го направи, а ще направи нещо съвсем друго. Аз лично избягвам майстори, които прилагат такива универсални решения на всички коли, като има много по-разумни начини, стига да познаваш тънкостите на модела. Иначе и аз мога да предложа такива "решения". Навремето някои слагаха разни кондензатори...

                      Коментар


                        #12
                        Проблема с ксенона е решен. Благодаря на колегата ogi28b. Ако някой има сходен проблем , той е човека и не пие :D Поздрави

                        Коментар

                        Working...
                        X