Както личи от заглавието, имам проблем със стоповете. По-точно при натискане на педала, светлините (стоповете) не светят. При проверка на бушоните, всичко се оказа наред. Дори пробвах със чисто нови, за всеки случай. При даване на късо, взех плюс последователно от задни, мигачи, габарити и светлините за мъгла, стоповете си светят. Което, с моите елементарни познания за електрическите вериги, ми говори че бушоните работят и жиците не са прекъснати. За да реша проблема (временно), взех плюс от стоп-машинката и го свързах към двата кабела за светлините на стоповете. По този начин всичко си работи. Но .... когато натисна педала, на таблото ми светва индикация, че имам проблем със стоповете. Преди да ги свържа по описания начин, нищо по таблото не показваше, че имам проблем.Може ли някой да ме упъти къде може да е проблема и как да го реша? Откъде идва плюса, който захранва стоповете? Търсих схема, но намирам само такива, които показват таблото от страната на бушоните. А там проблем няма. Проблема явно е задната част на таблото.Знам, че най-лесно е да отида на майстор, но питам тук, защото си мисля, че целта на форума е да се обменя информация и знания. Отговори от типа "Иди на майстор" са неприемливи точно поради тази причина.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Не светят стоп светлините при Пунто Мк1 - РЕШЕНО
Collapse
X
-
Иди на майстор. Самата машинка провери ли я дали работи правилно? Казваш, че си взел плюс от нея, но вероятно е било кабелът, който идва от акумулатора (евентуално през контактния ключ). Машинката трябва да затвори верига между двата си кабела, когато е в отпуснато положение и да я отвори като я натиснеш. Т.е. машинката е нормално затворена. Как си взел плюс от мигачи, задни и габарити? (Кажи по-точно какво си направил.)
-
кола
Извади буксата от стоп машинката и е укъси Вземи ток от другаде Има и една заигравка че минава през чека зад таблото има една платка та има едно съпротивление то понякога прави проблемВиж и самите стопове отзад като разглобишето схема http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/schema1.htm
Коментар
-
hallowed написа:Както личи от заглавието, имам проблем със стоповете. По-точно при натискане на педала, светлините (стоповете) не светят.hallowed написа:От буксата. Нали минуса е общ, другото са плюсове? С жичка от плюс на габарити подавам към плюс на стопове.Какво ще рече дали машинката работи правилно? Нали, когато натисна спирачка имам светлини, като отпусна - гаснат. Това не значи ли, че машинката си бачка?hallowed написа:При даване на късо, взех плюс последователно от задни, мигачи, габарити и светлините за мъгла, стоповете си светят. Което, с моите елементарни познания за електрическите вериги, ми говори че бушоните работят и жиците не са прекъснати.
Коментар
-
Те не светят по начина по който фабрично са свързани. Аз взех плюс от кабела на стоп машинката и го свързах директно към кабелите на стоповете. И сега си работят като натисна педала. Не съм игнорирал стоп машинката. Затова си мисля, че тя работи. Може и да греша, затова питам.Взимам плюс от десния габарит/задна/мигач/мъгла чрез мост и го включвам към плюса на десния стоп. Освен че той светва, светва и левия. Затова мисля, че не сменям пътя на веригата. Но може и да греша. Затова питам тук, във форума за съвети. Събирам мнения и препоръки, защото ще мога всичко това което ми казвате заедно с Ключара, да го пробвам в събота. Опитвам се да обясня какво съм правил, но явно съм объркал хронологията на това, което съм правил.Бушоните ги гледах на око, но пробвах и с чисто нови.П.С. Не съм сигурен, но би трябвало да съм взел плюс от изхода. Иначе не биха ли светили постоянно?
Коментар
-
Да, точно така. Ако си взел от изхода - ще светят само като натиснеш педала. Ако си взел от входа - ще светят постоянно. Значи тук е ок, приемаме, че машинката работи. За другото ще се опитам да ти дам пример, за да си го представиш. Тръгваш от Люлин (акумулатора) през тунела (бушон) и искаш да стигнеш на Лъвов мост (левия стоп) и до Орлов мост (десния стоп). Пътят за левия и десния стоп се разделя на две в чек-контрола или в нашия пример - отклоняваш се в центъра пред Булбанк. Обаче един чудесен ден тунелът се срутва (гори бушонът за стоповете). Ти намираш нов път към Лъвов мост - през "Сливница" (вземаш ток от габаритите). Успяваш да стигнеш до Лъвов мост (левият стоп свети). От Лъвов мост можеш да караш към Булбанк и от там пак да стигнеш до Орлов мост. В този момент за теб няма никакво значение дали тунелът се е срутил или не (или дали бушонът е здрав или не). Ти минаваш по друг път (вземаш ток от габаритите). Това, че минаваш по друг път и стигаш до крайната цел, не значи че тунелът се е срутил или че не се е срутил. За да разбереш - трябва да провериш самия тунел. Така... щом машинката работи, което си установил, това значи, че бушонът е здрав, иначе до машинката няма да стига ток. Сега трябва да провериш дали към чек-контрола отива ток по захранващия кабел при натиснат педал, и дали се връща от там. Това се прави на съответните конектори по пътя на червената стрелка след машинката, която съм нарисувал. Ако и тук всичко е наред - провери дали по кабелите, които идват после от чек-контрола и минават през таблото - дали минава ток и по тях и дали излиза на съответните конектори от таблото, за да поеме към стоп-светлините. Доколкото разбирам - изолирал си чек-контрола и от машинката подаваш ток направо към стоп-светлините? Всичко това можеш да провериш с мултицет или пробна лампа или фазомер за 12 Волта. Знаеш ли как точно или да помагаме? Слагам тук картинката от линка на Ключаря, за да се вижда по-добре:Вземи ела на една среща на форума в неделя, да видим наживо какъв е случаят, че нещо много съмнително изглежда всичко. Май ще се окаже това, дето Ключаря е написал по-нагоре - проблем с чек-контрола.
Коментар
-
ogi28b написа:Да, точно така. Ако си взел от изхода - ще светят само като натиснеш педала. Ако си взел от входа - ще светят постоянно. Значи тук е ок, приемаме, че машинката работи. За другото ще се опитам да ти дам пример, за да си го представиш. Тръгваш от Люлин (акумулатора) през тунела (бушон) и искаш да стигнеш на Лъвов мост (левия стоп) и до Орлов мост (десния стоп). Пътят за левия и десния стоп се разделя на две в чек-контрола или в нашия пример - отклоняваш се в центъра пред Булбанк. Обаче един чудесен ден тунелът се срутва (гори бушонът за стоповете). Ти намираш нов път към Лъвов мост - през "Сливница" (вземаш ток от габаритите). Успяваш да стигнеш до Лъвов мост (левият стоп свети). От Лъвов мост можеш да караш към Булбанк и от там пак да стигнеш до Орлов мост. В този момент за теб няма никакво значение дали тунелът се е срутил или не (или дали бушонът е здрав или не). Ти минаваш по друг път (вземаш ток от габаритите). Това, че минаваш по друг път и стигаш до крайната цел, не значи че тунелът се е срутил или че не се е срутил. За да разбереш - трябва да провериш самия тунел. ......Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
ogi28b написа:Всичко това можеш да провериш с мултицет или пробна лампа или фазомер за 12 Волта. Знаеш ли как точно или да помагаме? Слагам тук картинката от линка на Ключаря, за да се вижда по-добре:Вземи ела на една среща на форума в неделя, да видим наживо какъв е случаят, че нещо много съмнително изглежда всичко. Май ще се окаже това, дето Ключаря е написал по-нагоре - проблем с чек-контрола.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар